مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در خصوص نرخ سود تسهیلات روستایی گفت: نرخ سود برای سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهر‌های با جمعیت زیر ده هزار نفر ۱۰ درصد، برای سایر طرح‌ها در روستا‌های غیر مرزی و عشایری غیر مرزی ۶ درصد و برای نقاط مرزی ۴ درصد می‌باشد.
کد خبر: ۵۵۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 15 January 2018

همایش سراسری مدیران ستادی و استانی صندوق کارآفرینی امید با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران ستادی و استانی صندوق کارآفرینی امید بمنظور بررسی دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با منابع صندوق توسعه ملی برگزار شد.

نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد صندوق در بخش اعطای تسهیلات، تجهیز منابع و وصول مطالبات طی ۴ سال گذشته پرداخت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: اثری که صندوق در بخش اشتغال خرد در کشور گذاشته است با بخش‌های دیگر قابل مقایسه نیست و باید مدیران استانی تمام تمرکز خود را بر اجرای مناسب این طرح قرار دهند و در این راستا همکاری مناسبی با کارگروه اشتغال استان داشته باشند.

نوراله زاده در ادامه به تشریح مأموریت صندوق به عنوان یکی از موسسه‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با منابع صندوق توسعه ملی پرداخت و گفت: صندوق به عنوان یکی از موسسات عامل این طرح موظف به تأمین آورده معادل اعتبار دریافتی از محل منابع داخلی خود می‌باشد.

نوراله زاده با اشاره به این مطلب که بررسی اهلیت متقاضی و تناسب طرح با برنامه اجرایی توسعه اشتغال استان با کارگروه اشتغال می‌باشد افزود: مسئولیت بازگشت منابع و ارزیابی اقتصادی و مالی طرح‌ها با صندوق می‌باشد و باید مدیران استانی دقت کافی را در ارزیابی‌ها اولیه لحاظ نمایند.

وی با اشاره به عملکرد موفق صندوق طی سنوات گذشته در حوزه‌های صنایع دستی، گردشگری، بوم گردی، قالی بافی، فناوری اطلاعات، کشاورزی و شیلات و... از آمادگی صندوق برای پذیرش طرح‌ها در این بخش‌ها خبر داد.

وی با اشاره به ابزار‌های سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات کلان گفت: سهمیه صندوق در اجرای این طرح ۲۵۰ میلیارد تومان و معادل یک سوم سهمیه بانک کشاورزی می‌باشد و باید بر اساس تجربه موفق صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات خرد و کوچک طرح‌های کسب و کار تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان توسط صندوق مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در خصوص نرخ سود این تسهیلات گفت: نرخ سود برای سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهر‌های با جمعیت زیر ده هزار نفر ۱۰ درصد، برای سایر طرح‌ها در روستا‌های غیر مرزی و عشایری غیر مرزی ۶ درصد و برای نقاط مرزی ۴ درصد می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به توافق نامه‌های صورت گرفته در قالب وجوه اداره شده با سایر سازمان‌ها از جمله صندوق توسعه دریایی و صندوق اعتباری هنر از انعقاد توافق نامه صندوق کارآفرینی امید و وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این توافق نامه صرفا در حوزه اشتغال جوانان می‌باشد و صندوق کارآفرینی امید عاملیت پرداخت این تسهیلات را برعهده دارد.

در ادامه این مراسم با حضور معاونین صندوق کارآفرینی امید اهداف اجرای طرح، دستورالعمل اجرایی، طرح‌های مشمول، آئین نامه اجرایی، توزیع بین بخشی تسهیلات و سایر جزئیات اجرایی این طرح مورد بررسی قرار گرفت.
مدیران استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز به نمایندگی از سایر مدیران به ارائه نکاتی پیرامون روند اجرایی این طرح پرداختند.

 

اعطای تسهیلات تولیدی به مناطق روستایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار