کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از غربالگری سرطان سینه، دهانه رحم و روده بزرگ طبق برنامه کشوری در مراکز بهداشتی و درمانی سخن گفت و افزود: در این هفته غربالگری سرطان پروستات نیز در برنامه است.
کد خبر: ۵۵۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 14 January 2018

کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از برگزاری برنامه‌های آموزشی «پیشگیری از سرطان» در روز‌های یکم تا هفتم بهمن ماه در همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ شراره نیک‌سیر از برنامه‌های معاونت بهداشتی در هفته ملی مبارزه با سرطان خبر داد و اظهار کرد: یکم تا هفتم بهمن ماه هفته ملی «مبارزه با سرطان» نامگذاری شده که در این هفته برنامه‌های مختلفی را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه «سرطان قابل پیشگیری و درمان با خودمراقبتی و امید» به عنوان شعار پویش ملی مبارزه با سرطان انتخاب شده است، گفت: در این هفته فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی نسبت به پیشگیری از بیماری سرطان در برنامه خواهیم داشت.

کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از غربالگری سرطان سینه، دهانه رحم و روده بزرگ طبق برنامه کشوری در مراکز بهداشتی و درمانی سخن گفت و افزود: در این هفته غربالگری سرطان پروستات نیز در برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: با مراجعه افراد بالای ۵۰ سال به مراکز بهداشتی و درمانی، ارجاع آن‌ها برای انجام غربالگری پروستات در دستور کار است.

نیک‌سیر با بیان اینکه در این هفته همایش مردمی با موضوع پیشگیری از بیماری سرطان در تمام شهرستان‌ها برگزار خواهد شد، افزود: پخش پیام‌های مرتبط با سرطان در تلویزیون شهری و کلینیک‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری مسابقات مختلف، نصب بنر در رابطه با موضوع سرطان در سطح شهر و اجرای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در این رابطه، آموزش در زمینه خطرات مصرف سیگار و قلیان و... در برنامه است.

وی با اشاره به اینکه قرار بر این است روز سه‌شنبه سوم بهمن ماه کارمندان ادارات پیاده یا با دوچرخه به سرکار بروند و از خودروی شخصی استفاده نکنند، گفت: این برنامه در راستای اهمیت ورزش و پیاده‌روی در حفظ سلامتی مورد توجه است.

کارشناس سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بازدید از بوفه مدارس را طی هفته مبارزه با سرطان از جمله برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: آموزش کارگران کارخانه‌ها و استفاده از سبزیجات در وعده غذایی مهمانسرا‌ها و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مورد توجه است.

وی از برپایی غرفه اطلاع‌رسانی در خصوص سرطان در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و گفت: خانواده‌های مبتلا به سرطان در این هفته آموزش می‌بینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار