مسئول کمیسیون امور بانوان شهرستان اسدآباد در ادامه از راه‌اندازی کافی‌شاپ و رستوران ویژه بانوان در شهر اسدآباد خبر داد و گفت: این طرح توسط سمن کانون ریحانه برای بانوان اسدآبادی در ۲ طبقه با استفاده از تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغال فراگیر راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 14 January 2018

مسئول کمیسیون امور بانوان شهرستان اسدآباد گفت: به‌زودی جمعی از بانوان سرپرست خانوار و بانوان تحصیلکرده اسدآبادی در رشته کشاورزی برای شهرداری گل تولید خواهند کرد.

به گزارش ایسنا؛ طیبه نظری افزود: در این طرح اشتغالزایی بانوان، تفاهم‌نامه لازم برای تولید گل توسط جمعی از زنان سرپرست خانوار و نیز بانوان تحصیلکرده اسدآبادی در رشته کشاورزی با شهرداری شهر انعقاد شده که در این راستا این بانوان گل‌های مورد نیاز شهرداری برای فضای سبز شهر را پرورش و تولید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در راستای کشت و تولید گل مورد نیاز شهرداری توسط بانوان مکان لازم در فنی‌وحرفه‌ای شهرستان برای ایجاد این گلخانه درنظر گرفته شده، اظهار کرد: در حال حاضر در راستای طرح فوق منتظر اداره فنی‌وحرفه‌ای شهرستان برای اخذ موافقت اصلی طی نامه‌ای از استان هستیم که به محض دریافت موافقت این بانوان طرح خود را اجرایی و گل مورد نیاز شهرداری برای فصل بهار را کشت و تولید و تحویل شهرداری خواهند داد.

نظری با اشاره به مقرون به صرفه بودن این اقدام بانوان برای شهرداری شهر به منظور خرید و تأمین گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهر از دیگر استان‌های کشور، تصریح کرد: طرح فوق برای بانوان تحصیلکرده رشته کشاورزی و نیز زنان سرپرست خانوار اشتغال مناسبی را در شهرستان فراهم و با شناسایی بانوان و زنان کارآفرین می‌توان بستر مناسب ایجاد اشتغال بسیاری از زنان علاقمند به کار در جامعه را در راستای اقتصاد خانواده و خودکفایی مهیا کرد.

مسئول کمیسیون امور بانوان شهرستان اسدآباد در ادامه از راه‌اندازی کافی‌شاپ و رستوران ویژه بانوان در شهر اسدآباد خبر داد و گفت: این طرح توسط سمن کانون ریحانه برای بانوان اسدآبادی در ۲ طبقه با استفاده از تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغال فراگیر راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به طرح صندوق توسعه زنان روستایی خاطرنشان کرد: در راستای این طرح ۵ روستا در شهرستان درخواست دادند که تا کنون ۲ روستا با ۳۰ عضو در قالب فرشبافی با دارا بودن بانوان تسهیل‌گر در آستانه دریافت تسهیلات لازم هستند.

نظری در ادامه یادآور شد: در بحث تسهیلات جدید اشتغال تا کنون ۸۴ نفر از بانوان اسدآبادی در قالیبافی، ۳۰ نفر خیاطی و ۱۰ نفر در زمینه حسابداری، کشت موسیر، کارگاه سفال، عروسک‌سازی و گلخانه درخواست تسهیلات کرده‌اند که درخواست آنان ثبت و برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۴ نفر از بانوان نیز در دیگر مشاغل خُرد خانگی درخواست تسهیلات کرده بودند که تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

مسئول کمیسیون امور بانوان اسدآباد در پایان گفت: در حال حاضر طرح جدیدی نیز توسط بانوان شهرستان در راستای اخذ تسهیلات برای تلفیق فرش‌های کهنه و مندرس با چرم هستند که این هنر به عنوان اشتغال جدید از بازار مناسبی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار