نایب رئیس جامعه هتلداران ایران با گلایه از استاندار همدان گفت: انتظار می‌رود استاندار همدان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران گردشگری را در سیاست‌گذاری اجلاس همدان ۲۰۱۸ دخیل کند.
کد خبر: ۵۵۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 13 January 2018

نایب رئیس جامعه هتلداران ایران با گلایه از استاندار همدان گفت: انتظار می‌رود استاندار همدان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران گردشگری را در سیاست‌گذاری اجلاس همدان ۲۰۱۸ دخیل کند.

به گزارش فارس، شهرام در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان که با موضوع بررسی وضعیت استان همدان در زمینه اجلاس همدان ۲۰۱۸ تشکیل شده بود، اظهار کرد: بیش از سه ماهی است که از ابلاغ حکم میزبانی همدان در سال ۲۰۱۸ بابت اجلاس گردشگری می‌گذرد و در حال حاضر وارد سال ۲۰۱۸ نیز شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای این میزبانی انجام شده، ولی هنوز به بار ننشسته است، عنوان کرد: در حال حاضر چالش‌هایی بر سر مسیر وجود دارد که انتظار می‌رود گام‌های اساسی برای رفع آن‌ها از سوی دولت برداشته شود.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری در نمایشگاه تهران در بهمن ماه امسال تصریح کرد: استان همدان با مدیریت هزینه بخش خصوصی ۲ هزار متر فضا برای شرکت در این نمایشگاه در اختیار دارد که از سوم بهمن ماه با شعار «کودک و خانواده» در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام این اقدامات در راستای تبدیل همدان به مقصد گردشگری است، افزود: رسیدن به هدف مقصد گردشگری امری است که نیازمند مدیریت یکپارچه و ورود جدی دولت در حوزه گردشگری است.

شیروانی درباره زمان برگزاری اجلاس همدان ۲۰۱۸ در تیرماه سال ۹۷ نیز گفت: برگزاری این اجلاس در تیرماه سال آینده دیر بوده و انتظار بخش خصوصی این است که این اجلاس اواخر فروردین ماه برگزار شود چراکه معتقدیم برگزاری آن نباید به ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ موکول شود.

وی ضمن گلایه از استاندار همدان بیان کرد: استاندار همدان در جلسه سیاست‌گذاری اجلاس گردشگری همدان ۲۰۱۸ طوری برخورد کرد که بخش خصوصی باید از این شورا حذف شود در صورتی که با توجه به راهبرد‌های حوزه گردشگری و تلاش‌های بخش خصوصی انتظار این است که بخش خصوصی در این شورا حضور فعالانه و موثر داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان اظهار کرد: مسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی برای اجلاس گردشگری تبریز ۲۰۱۸ جلسات متعددی با هیات دولت و مسئولان سازمان میراث فرهنگی دارند و حتی در کمیسیون فرهنگی مجلس ۷۰ میلیارد تومان برای اجلاس ۲۰۱۸ تبریز اعتبار مصوب شد.

وی افزود: این در حالی است که استاندار همدان تاکنون جلسه‌ای با مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور برای میزبانی اجلاس گردشگری ۲۰۱۸ نداشته است در صورتی که حضور استاندار در برخی برنامه‌ها و نشست‌های مربوط به این رویداد بزرگ گردشگری استان همدان می‌تواند موثر باشد.

شیروانی با اشاره به اینکه اگر مدیر یا مسئولی، گردشگری را به عنوان اولویت کاری خود تعیین می‌کند باید به همان اندازه نیز هزینه کند، اظهار کرد: برای اجلاس همدان ۲۰۱۸ باید هزینه کرد تا بتوان اهداف مدنظر را عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود بودجه کافی برای تبلیغات در زمینه گردشگری همدان در نظر گرفته شود، ادامه داد: بخش خصوصی سرمایه خود را در این شهر سرمایه‌گذاری کرده و دلش برای سرمایه خود می‌سوزد، اما استاندار در دوره بعد دیگر در این استان نخواهد بود که این امر می‌طلبد تلاش کرده و اجازه ندهیم این سرمایه‌گذاری‌ها با شکست مواجه شود.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور درباره آمار ورود گردشگران خارجی به کشور در ماه‌های ابتدایی سال گفت: در دو سه ماه ابتدایی امسال ۳۷۰ هزار گردشگر خارجی به اصفهان، ۳۳۰ هزار نفر وارد شیراز، ۱۱۳ هزار نفر وارد یزد و تنها ۷ هزار نفر وارد استان همدان شده‌اند.

وی تصریح کرد: تعداد ۷ هزار توریست در حد و جایگاه استان همدان نبوده و باید گردشگران بیشتری را برای حضور در استان همدان ترغیب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار