امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه امتحان الهی به نوع خیر و شر است، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر عده‌ای بر این عقیده بودند که خداوند می‌خواهد از راه شر، مردم را امتحان کند درحالی‌که این اتفاقات در ظاهر شر و، اما باطن و نتیجه آن برای ما خیر بود.
کد خبر: ۵۴۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 06 January 2018

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه ارزش امنیت در کشور در اغتشاشات اخیر بیشتر نمایان شد، گفت:هوشیاری و حضور مردم در محکومیت اغتشاشات بار دیگر دشمن را سرافکنده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اغتشاشات و حرکاتی که اخیراً در سطح کشور اتفاق افتاد امتحانی برای مردم، مسئولان، فریب‌خوردگان، مدافعان امنیت کشور بود.

وی با اشاره به اینکه همه انسان‌هایی که بر روی کره خاکی زندگی می‌کنند مورد امتحان خداوند قرار می‌گیرند، افزود: این امتحان‌های الهی برای بندگان اجتناب‌ناپذیر است.

محمدی با بیان اینکه دشمنان شیعیان و منافقین کوردل به ایجاد اغتشاشاتی و قائله‌های اخیر در ایران امید بسته بودند، عنوان کرد: این اغتشاشات اخیر برای مردم، مسئولان، فریب‌خوردگان، مدافعان امنیت کشور امتحان بود.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه امتحان الهی به نوع خیر و شر است، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر عده‌ای بر این عقیده بودند که خداوند می‌خواهد از راه شر، مردم را امتحان کند درحالی‌که این اتفاقات در ظاهر شر و، اما باطن و نتیجه آن برای ما خیر بود.

محمدی با اشاره به اینکه کشور‌های اطراف ایران نظیر لبنان، لیبی، ترکیه، مصر، افغانستان، پاکستان و ... در ناامنی به سر می‌برند، بیان کرد: حتی آمریکا نیز با فروش اسلحه و سودی که نصیب کارخانه‌های تولید سلاح می‌شود هرروز شاهد قتل و کشتار است.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های نیرو‌های امنیتی و انتظامی ایران جزیره‌ای امن در منطقه است، تأکید کرد: دشمن همچنان در تلاش است که زهر خود را به ملت ایران بزند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه استکبار جهانی جنگ تمام‌عیاری را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در پیش‌گرفته است، گفت: این جنگ در عرصه اقتصادی با تحریم، در فضای مجازی با توهین، تهمت و افترا و با هدایت اغتشاشات در کشور نیز جنگ فیزیکی را در ایران راه انداخت.

محمدی با اشاره به اینکه اغتشاشت اخیر سبب شد تا مردم هوشیارتر شده و دولت و مسئولان به خواسته مشروع مردم پاسخ دهند، ابراز کرد: اگر مقداری بصیرت و هوشیاری داشته باشیم که قربانی فتنه‌ها نشویم این امر خود هنری بزرگ است.

وی با بیان اینکه نعمت امنیت به مردم ایران عطا شده است که باید شکرگزار و قدردان این نعمت باشیم، عنوان کرد: این اغتشاشات امتحانی بود که اقشار مختلف جامعه در هر جایگاهی ضعف و اشتباهات خود را ارزیابی و جبران کنیم تا راه نفوذ دشمن بسته شود.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه با به پایان رسیدن این اغتشاشات در سطح کشور دوباره غافل نشویم، ابراز کرد: باید مردم بیدار و هوشیار باشند چراکه از جمله مواردی که در این اغتشاشات سبب محدودیت اقدامات نیرو‌های نظامی و انتظامی می‌شد این بود که مردم برای تماشا به خیابان‌ها می‌آمدند.

محمدی با اشاره به اینکه دشمنان با هزینه‌های گزاف ضمن اینکه چیزی به دست نیاورند بلکه سرشکسته شدند، اظهار داشت: مردم کل کشور با حضور گسترده خود در اعتراض به اغتشاشات اخیر مشتی محکم بر دهان دشمنان نظام زدند.

وی با بیان اینکه دولت‌مردان و مسئولان از برخی اقدامات جنبی صرف‌نظر کنند، تأکید کرد: مسئولان باید حق مردم را به آن‌ها بدهند و به مشکلات اقتصادی آن‌ها رسیدگی کنند.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه مردم، مسئولان و دولت‌مردان دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص دهند، افزود: آمریکا و اسرائیل تا قیامت با ایران دشمن خواهند بود.

محمدی با بیان اینکه یکی از نکات مهم این است که مسئولان و دولت است دوست و دشمن را از یکدیگر جدا کنند، تأکید کرد: با سردمداران کفر نباید سازش کرد چراکه این‌ها به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان رفتار و دخالت‌های کشور‌های غربی و عربستان را در اغتشاشات اخیر در سطح کشور را ببینند، ابراز کرد: مسئولان با دیدن این رفتار‌ها دیگر نگاهشان به غرب و مماشات با آن‌ها نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار