امام جمعه کبودراهنگ اعلام کرد: الگوی ملت ایران در مبارزه با دشمنان، قیام سرخ حسینی و فرهنگ عاشوراست و تاکنون هم در مسیر استقلال و آزادی نظام اسلامی خون‌های بسیاری ریخته شده که باید از این خون‌ها صیانت کرد.
کد خبر: ۵۴۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 06 January 2018

امام جمعه کبودراهنگ اعلام کرد: الگوی ملت ایران در مبارزه با دشمنان، قیام سرخ حسینی و فرهنگ عاشوراست و تاکنون هم در مسیر استقلال و آزادی نظام اسلامی خون‌های بسیاری ریخته شده که باید از این خون‌ها صیانت کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین نقی باقری چهارشنبه ۱۳ دی در تجمع اعتراضی علیه اغتشاش‌گران و آشوب‌گران شهرستان کبودراهنگ، گفت: مردم کبودراهنگ همان‌گونه که در پنجم آبان سال ۱۳۵۷ (۱۰۴ روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی) علیه رژیم ستم‌شاهی قیام کردند، امروز هم همگام با پشتیبانان ولایت‌فقیه هستند و توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم فهیم و بصیر شهرستان کبودراهنگ متحد و یکپارچه پشتیبان ولایت‌فقیه هستند، افزود: اگر برای مواجهه با متجاوزان به مشکل برخوردید، مردم کبودراهنگ اعلام آمادگی می‌کنند تا در جهت کمک به سایر شهرستان‌ها برای حذف نیرو‌های مفسد و متجاوز اقدامات لازم را به عمل آورند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز گفت: مردم ما بصیر و فهیم هستند و تشخیص می‌دهند که چه کسی دنبال جوسازی و ایجاد مشکل و چه کسی معترض به فضای موجود است. اگر در روز اول عده‌ای به حق دنبال برخی مطالبات مثل گرانی و تورم بودند، همه می‌پذیریم،‌ای کاش این اتحاد خوبی که بین مجلس و دولت طی چند روز گذشته صورت گرفت، قبل‌تر صورت می‌پذیرفت.

احسان قنبری افزود: مردم طی ۴۰ سال گذشته ثابت کرده‌اند پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و اتفاقات مختلف از جمله ترور، بمب‌گذاری‌ها، سیل، زلزله، حادثه کوی دانشگاه ۷۸، فتنه سال ۸۸ و همینطور فتنه نوظهور، اما ضعیف ۹۶ را تجربه کرده‌اند و آب‌دیده شده‌اند. یک جریان برای نهادینه شدن به ۴۰ سال زمان احتیاج دارد و این ملت ملتی نیستند که با این باد‌ها بلرزند و به یک درخت تنومند تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم فهیم خط و راه خود را جدا کرده و از آشوب‌گران فاصله گرفتند، تصریح کرد: هیچ معترض به وضع موجود در کشور خود پرچم مقدس‌اش را به آتش نمی‌کشد. یک عنصر معلوم‌الحالی در یکی از شهرستان‌های استان که متأسفانه از صدا و سیما هم پخش شد و پرچم را به پایین کشید که حتی هیچ ضدانقلاب و مخالفی این کار را نمی‌کند. پرچم نماد هویت یک ملت است. اگر نقد و یا اعتراض وجود دارد آن را بیان کنید دیگر چرا به هویت خود توهین می‌کنید.

قنبری با اشاره به منشأ تحرکات حوادث اخیر گفت: ولیعهد خام و جوان عربستان گفته بود اعتراضات را به کف خیابان‌های تهران می‌کشانیم؛ ریال عربستانی، برنامه‌ریزی صهیونیستی و هدایت و پشتیبانی آمریکایی ۳ عامل اصلی بروز اغتشاشات است. عده‌ای رخنه‌گر، در دل صفوف اعتراضی مردم رخنه کردند وگرنه حرکت مردم حرکتی اعتراضی در جهت احقاق حقوق‌شان بود. مردم بدانند راه بیان اعتراضات قانونی باز است، حتی راهپیمایی کف‌خیابان نیز پذیرفته است به شرطی که به فحاشی و توهین به مسئولان نظام و تخریب اموال عمومی کشیده نشود.

فرماندار کبودراهنگ در ادامه گفت: بخشی از این اعتراضات نیز تلافی پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق است. فراموش نکنیم که عده‌ای برای عقده‌گشایی دست به چنین اقداماتی زدند. بسیج و سپاه برای مقابله با این هنجارشکنی‌ها وارد نشدند و نیروی انتظامی برای کنترل اوضاع در کف‌خیابان‌هاست. مگر یادمان رفته سال ۸۸ چه شد؟ سردار همدانی سیدالشهدای استان همدان، شهید مدافع حرم شب تا صبح کف‌خیابان‌ها بود و به فرماندهی ایشان اوضاع جمع شد. نیروی انتظامی به تنهایی توانایی جمع کردن این بلوا‌ها را دارد و کار سختی نیست.

قنبری خاطرنشان کرد: حرکت اعتراضی معترضان واقعی و دلسوز نظام پسندیده است و تلنگری برای مسئولان به حساب آمد، اگر بناست اتحادی بین مجلس و دولت شکل بگیرد سریع‌تر به فکر باشید. قسمت قابل توجهی از مردم تحت فشارند، این تذکر و گوشزد همه ما را بیدار می‌کند و ان‌شاالله به فکر قشر محروم و آسیب‌پذیر باشند و باشیم.

وی یادآور شد: امروز سالگرد صدور فرمان تاریخی امام (ره) به گورباچوف رئیس اتحاد جماهیر شوروی است در دوران حیات امام (ره) به برکت نفس مسیحایی ایشان، بلوک شرق متلاشی شد و در زمان زعامت حضرت امام خامنه‌ای نیز شاهد فروپاشی بلوک غرب به سرکردگی آمریکا خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار