رئیس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه برای برگزاری دو رویداد مهم گردشگری در سال ۲۰۱۸ در همدان روزشمار‌هایی نصب شود، گفت: رویداد"همدان پایتخت گردشگری آسیا" تیرماه سال آینده در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 04 January 2018

رئیس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه برای برگزاری دو رویداد مهم گردشگری در سال ۲۰۱۸ در همدان روزشمار‌هایی نصب شود، گفت: رویداد"همدان پایتخت گردشگری آسیا" تیرماه سال آینده در همدان برگزار می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، ابراهیم مولوی در کمیسیون خدمات شهری با موضوع اجلاس ۲۰۱۸ با اشاره به اینکه همدان در سال آینده میزبان دو رویداد مهم در حوزه گردشگری است، اظهار داشت: با اشاره به اینکه همدان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است برنامه برای این رویداد تیرماه سال آینده در همدان با حضور ۳۰ کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا بازه تمرینی و پیش‌زمینه‌ای برای برگزاری اجلاس جهانی مؤسسات وابسته گردشگری است، افزود: در این اجلاس گردشگری نمایندگان ۱۸۰ کشور جهان به همراه نمایندگان خود به ایران و به شهر همدان سفر می‌کنند.

مولوی با تأکید بر اینکه در برگزاری این رویداد‌های مهم در سال آینده ۵۰ الی ۶۰ درصد اقدامات به عهده شهرداری است، تصریح کرد: پرداختن به سیما و منظر شهر و فضا‌های شهری، ساماندهی ورودی‌های شهر، نورپردازی‌ها، حمل‌ونقل عمومی و ... از جمله وظایف است.

رئیس شورای اسلامی همدان با اشاره به اینکه این عقیده که شورای شهر و شهرداری در حاشیه کار و میراث فرهنگی، استانداری و ... در بطن کار هستند اشتباه است، لبیان کرد: ۶۰ درصد اقدامات به عهده شورای شهر و شهرداری است که باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام شود.

مولوی با بیان اینکه عدم برنامه‌ریزی و حتی هدر رفتن یک روز برای برگزاری این رویداد‌ها در همدان می‌تواند ایجاد آسیب کند، عنوان کرد: از دست دادن حتی یک روز نیز در کیفیت برگزاری این رویداد‌ها بسیار مؤثر است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های مدونی در راستای برگزاری دو رویداد مهم در همدان لازم است، ابراز کرد: این برنامه‌ریزی‌ها فقط بر روی کاغذ نباشد بلکه اقدامات انجام شده اجرایی و تصویر کشیده شود.

رئیس شورای اسلامی همدان در مورد اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی ورودی‌های شهر همدان تأکید کرد: ساماندهی ورودی همدان از سمت جاده ملایر و جاده تهران در حال انجام است.

مولوی با اشاره به اینکه مردم بهترین قضاوت را در مورد اقدامات انجام شده می‌کنند، گفت: درست است که شهرداری تبریز برای رویداد"تبریز پایتخت کشور‌های اسلامی" ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، اما با توجه به اینکه شهرداری همدان این بودجه را ندارد، اما ضمن اینکه توان ما برای برگزاری این رویداد‌ها کمتر از تبریز نیست بلکه بیشتر نیز است.

وی در مورد توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد هتل‌های چهار. پنج ستاره در سطح شهر بیان کرد: شرایط لازم در حال فراهم آوری است و باید دید که با برنامه‌ریزی‌های مناسب تا چه حد می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌ها همدان را به جهان معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی همدان با تأکید بر اینکه همدان با وجود داشتن شرایط لازم نمی‌تواند گردشگر جذب کند، عنوان کرد: نزدیک به ۳۰ میلیون شیعه با وضعیت مالی بسیار خوب در کشور‌های اطراف ایران هستند که متأسفانه ما موفق به جذب این چنین افرادی نشده‌ایم.

مولوی با بیان اینکه روزشمار‌های برای برگزاری این دو رویداد مهم در همدان نصب شود، افزود: این روزشمار‌ها در معاونت‌های شهرداری، میادین شهر و ... نصب شود که این امر اقدام مناسبی برای محک زدن خودمان و میزان توانایی ما است.

وی با اشاره به اینکه در همدان باید محور‌های فرهنگی برای جذب گردشگر و توریست تعیین کنیم، تأکید کرد: محور‌های فرهنگی از جمله اقدامات بسیار مؤثر در جذب گردشگر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار