مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری خبر داد
مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع برداشت گندم استان بیش از ۱۱۰ هزار تن برآورد شده که پیش‌بینی می‌شود۵۷ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شود.
کد خبر: ۵۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 29 June 2015

عباس سیاح  اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از 16 خردادماه با قیمت هزار و 150 تومان آغاز و تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در شهرستان لردگان آغاز شده است، افزود: تاکنون بیش از 500 تن گندم از کشاورزان لردگان خریداری شده است.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خرید تضمینی جو در استان آغاز شده است، بیان کرد: جو با قیمت 926 تومان از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

سیاح با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 5 هزار تن جو از کشاورزان خریداری شود، تصریح کرد: تاکنون بیش از 500 تن جو نیز از کشاورزان خریداری شده است.

وی ازخرید تضمینی شیر دامداران استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی شیر با قیمت1440 تومان تحولی بزرگ در صنعت دامداری استان ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شیر در گذشته با قیمت کمتر از 1000 تومان خریداری می‌شد، بیان کرد: خرید تضمینی شیر سبب حذف واسطه‌گران و دلالان شده است.

سیاح خاطرنشان کرد: تمام محصولات کشاورزی شامل ذرت، سیب‌زمینی، کلزا، سویا، لوبیا و عدس به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی از کشت 500 تن گندم بذری در استان خبر داد و افزود: گندم بذری به صورت سیستماتیک و براساس استانداردهای مؤسسه بذر و نهال وزارت جهادکشاورزی در استان کشت می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان‌های خوزستان و اصفهان با مشکل کم‌آبی مواجه هستند، تصریح کرد: گندم برداشت شده در استان با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان از رشد کامل و 100 درصد برخوردار است که به آن گندم پُر گفته می‌شود.

انتهای پیام/ آ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار