فلاحی در پاسخ به عده‌ای از دانشجویان که شعار «شعار ما روشنه حصر باید بشکنه» سر دادند گفت: این که حصر بشکند مهم نیست، چرا که بحث ما بر سر افراد نیست بلکه تفکری است که وجود دارد؛ تفکری است که اولا حکومت دینی و دین‌سالاری را بر نمی‌تابد چرا که معتقدند دین نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌ها باشد که آبشخور این تفکر برگرفته از رنسانس غرب است.
کد خبر: ۵۴۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 31 December 2017

سخنرانی وحید یامین پور، سخنران روز ۹ دی دانشگاه بوعلی سینا به دلایلی نامشخصی لغوشد، در حالیکه سخنرانی وی در خصوص حماسه ۹ دی در دیگر استان‌ها برگزار شده بود.

به گزارش ایکنا، سخنران امروز ۹ دی دانشگاه بوعلی سینا با عنوان سخنرانی نبردی مشکوک علیه جمهوریت که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شده بود دقایقی بعد از شروع مراسم اعلام شد که سخنرانی وحید یامین پور لغو شده است؛ بنابراین از احمد حسین فلاحی استاد حوزه و دانشگاه دعوت شد که به سخنرانی در این خصوص بپردازد.


فلاحی سخنرانی خود را با طرح این سوال که «مشکل طلحه و زبیر با امام علی (ع) چه بود؟» آغاز کرد و گفت: فتنه اتفاق افتاده در جمهوری اسلامی را باید از این موضوع بررسی کرد، ۱۵۰ سال است که در این کشور دو نوع تفکر وجود دارد که با یکدیگر درگیر هستند.

راهکار‌های مبنایی را جایگزین شعار‌ها بکنیم


وی ادامه داد: اینکه این دو تفکر هرازچندگاهی باهم درگیر شوند و شعار بدهند مشکل را حل نمی‌کند بلکه هر دو باید مشکلات خود را مبنایی بررسی کنند، امروز مشکلات اقتصادی حرف اول را می‌زند.
فلاحی با اشاره به اهمیت مشکلات اقتصادی یادآور شد: امروز کارشناسان امریکایی به ورشکسته شدن اقتصاد کشورشان اذعان می‌کنند.


فلاحی در پاسخ به عده‌ای از دانشجویان که شعار «شعار ما روشنه حصر باید بشکنه» سر دادند گفت: این که حصر بشکند مهم نیست، چرا که بحث ما بر سر افراد نیست بلکه تفکری است که وجود دارد؛ تفکری است که اولا حکومت دینی و دین‌سالاری را بر نمی‌تابد چرا که معتقدند دین نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌ها باشد که آبشخور این تفکر برگرفته از رنسانس غرب است.


این استاد دانشگاه ادامه داد: این تفکر نیز نگاه استقلالی ندارد و همچنان قائل به وجود ابر قدرت جهانی است و راه حل مشکلات اقتصادی را وصل شدن اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه اقتصاددانان ما در کشور‌های دیگر کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی برگزار می‌کنند چرا که آن‌ها نیز دریافتند که علاج مشکلات اقتصادی چیست.


فلاحی با بیان اینکه امروز دیگر اصولگرا و اصلاح طلب معنایی ندارد گفت: امروز به گفته مقام معظم رهبری تفکر انقلابی و غیر انقلابی وجود دارد.


این استاد با اشاره به فتنه‌های مختلفی که در هر دهه در کشور راه می‌افتد تصریح کرد: دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم است.

مطالبات اقتصادی مطالبه همه ما است


فلاحی با اشاره به اعتراضات اخیر اظهار کرد: ما با افرادی که مشکل اقتصادی دارند و مطالبه حل مشکلات را دارند همراه هستیم، دولت به مردم وعده حل مشکلات اقتصادی را داده بود لذا این مشکلات باید حل شود، شکل گیری این اعتراضات که از مشهد آغاز شد درست بود، اما متاسفانه در همدان و دیگر شهر‌ها منحرف شد.


در حال حاضر مردم یک مشکل دارند و آن رفع مشکلات اقتصادی است و مسئولین مطمئن باشند مردم انقلاب را برای مشکلات اقتصادی نمی‌فروشند، مردم در رفراندوم‌ها ثابت کردند پای نظام می‌ایستند.


وی افزود: اقتصاد مقاومتی که مبنا بر سود دهی باشد جواب نمی‌دهد بلکه اقتصاد مقاومتی راهگشاست که مشکلی را رفع کند اینکه به جای وارد کردن سنگ پا آن را خودمان تولید کنیم.


وی اشاره کرد: امام (ره) می‌گوید «امروز برای اینکه به استقلال برسیم تنها راه این‌است که دیواری بین خودمان و غرب بکشیم البته نه به این معنا که ارتباطمان با دنیا قطع شود بلکه نباید به آنان تکیه کنیم».


وی با تاکید بر مطالعه پروژه ۲۰۳۰ و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در قم یاد آور شد:پیشنهاد می‌کنم این دو مطلب را بخوانید، فتنه ۹۸ را توصیف می‌کند که این بار فتنه‌ی جدید شبیه فتنه ۸۸ نیست.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: شعار‌های مردم در مطالبات اقتصادی مطالبات ماهم هست، اما اگر از این مسیر منحرف شود؛ شعار‌های انحرافی را محکوم می‌کنیم، اما مطالبه گری را رد نمی‌کنیم.


وی با بیان اینکه جوانان شغل ندارند و به سختی زندگی می‌گذراندند به مشکلات مردم اشاره‌ای کرد و خاطرنشان کرد: برخی دارای ژن خوب نیستند تنها یک چرخ باربری دارند که آن هم شهرداری گرفته است.


فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: تفکر سازش و مذاکره ۵ سال است که نتوانسته مشکلات کشور را حل کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار