کامرانی صالح با بیان اینکه تهدیدات، شیوع و شیوه مواد مخدر در جامعه تغییر کرده، عنوان کرد: امروزه ماده گل و دستمال‌های اعتیادآور از جمله روش‌های جدید برای اعتیاد هستند که مبارزه با این‌گونه مواد در دستور کار قرار داد.
کد خبر: ۵۴۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 24 December 2017
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امروز در فضای مجازی شگرد و شیوه‌های جدید در خصوص توزیع مواد مخدر وجود دارد، گفت: پلیس با اجرای برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مکان‌های امنی برای معتادان و فروشندگان مواد مخدر در استان باقی نمی‌گذارد.

به گزارش تسنیم، سردار بخشعلی کامرانی صالح در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: نیروی انتظامی امسال در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدامات جهادی و جهشی مناسبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه پلیس آموزش در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا و حضور در محافل و مجالس را در دستور کار قرار داده، افزود: استفاده بهینه از فضای مجازی برای آموزش‌های همگانی و افزایش ظرفیت مراکز ماده 15 و 16 با توجه به طرح‌های پاک‌سازی و دستگیری مصرف‌کنندگان مواد مخدر از دیگر اقدامات است.

کامرانی صالح با بیان اینکه تهدیدات، شیوع و شیوه مواد مخدر در جامعه تغییر کرده، عنوان کرد: امروزه ماده گل و دستمال‌های اعتیادآور از جمله روش‌های جدید برای اعتیاد هستند که مبارزه با این‌گونه مواد در دستور کار قرار داد.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه امسال کشفیات ماده مخدر تریاک 23 درصد و هروئین 74 درصد افزایش هستیم، تصریح کرد: کشفیات شیشه و حشیش در استان کاهش و کشف سایر مواد مخدر نیز در استان 59 درصد افزایش یافته است.

کامرانی صالح با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه امسال کشفیات مواد مخدر در استان همدان 28 درصد یافته است، بیان کرد: 4 هزار خرده‌فروش و توزیع‌کننده، 2 هزار و 595 معتادان نگه‌دارنده مواد مخدر و یک هزار و 727 معتاد متجاهر در استان دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه 379 مرحله آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 60 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه برگزار شده است، عنوان کرد: 63 باند مواد مخدر در استان متلاشی، 7 هزار مرحله طرح عملیاتی و بیش از 20 میلیون عدد قرص روان‌گردان و غیرمجاز امسال کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه 280 دستگاه خودرو در عملیات پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر توقیف شده است، گفت: 408 کیلوگرم انواع ماده پیش ساز مواد مخدر کشف شده است.

کامرانی صالح با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر و ادامه این روند خلأ بزرگی به نام آموزش‌های همگانی وجود دارد، تصریح کرد: خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه باید در حوزه آموزش‌های پیشگیرانه درگیر شوند.

وی تأکید کرد: انجام اقدامات جهادی و جهشی در راستای مبارزه با مواد مخدر نیازمند سرمایه‌های عظیم و ورود دستگاه‌های مربوطه برای کمک‌رسانی در مبارزه با این آسیب هستیم.

کامرانی صالح با بیان اینکه طرح پاک‌سازی تپه پیسا در روز اول با دستگیری 60 نفر، دوم 40 نفر و روز سوم 35 نفر اجرا و ادامه دارد، گفت: ادامه این طرح‌های پاک‌سازی نیازمند پشتیبانی‌های لازم برای اسکان این افراد است.

وی با اشاره به طرح پاک‌سازی میدان امام(ره) و راسته ذغالی در همدان از وجود معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر ابراز کرد: امروز هفدهمین روز طرح پاک‌سازی میدان مرکزی همدان و پیرامون آن از وجود معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه امروز در بخش فضای مجازی شگرد و شیوه‌های جدید در خصوص توزیع مواد مخدر وجود دارد، اظهار داشت: در اخبار شب گذشته نشان داد که افرادی اقدام به توزیع ماده مخدر گل از طریق کیک کرده بودند.

کامرانی صالح تأکید کرد: پلیس با اجرای برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مکان‌های امنی برای معتادان و فروشندگان مواد مخدر در استان باقی نمی‌گذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار