آقا محمدی با اشاره به اینکه ما آنگونه که باید علی خوش لفظ را نشناختیم اضافه کرد: ما علی خوش لفظ را نشاخته‌ایم حال چگونه می‌توان امام و پیشوای خود امیر‌المومنین حضرت علی‌(ع) را شناخت.
کد خبر: ۵۴۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 24 December 2017
علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برای شناخت هر چه بیشتر این شهید باید مسابقات کتاب خوانی برگزار شود و فعالیت های فرهنگی در این حوزه افزایش یابد.

به گزارش ایکنا، علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همرزم شهید خوش لفظ شنبه، دوم دی ماه در مراسم بزگداشت شهید علی خوش لفظ در حسینیه امام خمینی(ره) همدان اظهار کرد: کتاب «وقتی مهتاب گم شد» فراز و فرودهای زندگی شهید خوش‌لفظ و رابطه او با دیگر شهدا که با آنها عقد اخوت بسته بود، می‌پردازد.

وی افزود: این اثر در بردارنده خاطرات علی خوش‌لفظ، همرزم احمد متوسلیان با شهدای گران قدر دیگری همچون حاجی بابایی، متوسلیان، همدانی و شادمانی است کتاب وقتی مهتاب گم شد با تمام فراز و فرود‌های نفسانی سخن از شیطنت‌های شهید خوش لفظ با صداقت تمام در منطقه کمال آباد تا درگیری با اوباش و ورود به انقلاب به میان می‌آورد.

آقا محمدی با اشاره به اینکه ما آنگونه که باید علی خوش لفظ را نشناختیم اضافه کرد: ما علی خوش لفظ را نشاخته‌ایم حال چگونه می‌توان امام و پیشوای خود امیر‌المومنین حضرت علی‌(ع) را شناخت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی مهتاب گم شد شرح مثنوی است و آنقدر نکات و آموزه‌های ارزشمندی در آن نهفته است که بی شک رشد و تکامل انسان را در پی دارد لذا باید این کتاب به عنوان کتاب درسی در مداس توزیع شود.

وی با بیان اینکه علی خوش لفظ بی نظیر است گفت: برای شناخت هر چه بیشتر این شهید باید مسابقات کتاب خوانی برگزار شود و فعالیت‌‌های فرهنگی در این حوزه افزایش یابد، شهید علی خوش لفظ در طول زندگی خود ۱۱ بار دچار مجروحیت شد اما تا آخرین نفس بر پاهای خود ایستاد و هیچ گاه چشم طمع به بیت المال را نداشت.

آقا محمدی عنوان کرد: مادر، همسر و فرزندان این شهید نیز الگویی نمونه برای مردم این سرزمین هستند چرا که همواره یار و مددکار این شیر مرد جبهه‌های حق علیه باطل و شهید زنده بودند و هیچ گاه او را تنها نگذاشتند.

همرزم شهید خوش لفظ گفت: در این دنیایی که جز رفاقت خدا نمی‌توان بر رفاقت کسی حساب باز کرد این شهید رفاقت را به حد اعلای خود رساند و همواره بر این باور بود که جاده همت مستقیم است و پایان «اِهدِانَاالصِراطَ المُستَقیم» شهادت است.

وی اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های شهید علی خوش لفظ، متوکل، صادق، متفکر و متعبد، اهل ترحم و مهربانی، خوش سیرت، خوش راز، خوش دست، خوش گریه و خنده، خوش دعا، خوش قول، خوش اخلاق، خوش صبر بود و در نهایت او خوش لفظ بود.

آقا محمدی افزود: باید مصیبت شهادت امام سجاد (ع) را برای شهید علی خوش لفظ خواند چرا که این شهید در جبهه‌های دفاع مقدس سر‌های بریده از هم و، جسد‌های تکه تکه شده را دید و مانند امام سجاد(ع) جسد‌ها را جمع و بسیاری را دفن کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار