مدیرکل بهزیستی استان همدان خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده توسط مدیرکل و معاونین تخصصی، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان بعثت و حضور تیم‌های تخصصی محب را از جمله اقدامات اولیه و تسهیلی برای تسریع روند خدمت‌رسانی برشمرد.
کد خبر: ۵۴۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 24 December 2017
مدیرکل بهزیستی استان همدان از ارسال 10 محموله اقلام ضروری از بهزیستی استان همدان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: این محموله شامل اقلام ضروری مانند وسایل کمک توانبخشی، وسایل گرمایشی، چراغ والر، پتو ، البسه گرم، چند دستگاه کانکس، مواد غذایی کنسروی و... است.

به گزارش فارس؛ حمیدرضا الوند در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با بیان اینکه تا پایان سال به هموطنان زلزله زده خدمات ارائه می شود، اظهار کرد: ساعاتی پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه با عزیمت به این مناطق تلاش شد تا ضمن ابراز همدردی بتوانیم با احصای نیازها، کمک‌ها و اقدامات لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اولین اقدام با ساماندهی نیروهای مستقر در سرپل ذهاب و احداث انبار صحرایی برای دپوی کالاهای ارسالی انجام شد، ادامه داد: به صورت روزانه تاکنون ستاد مدیریت بحران در بهزیستی استان تشکیل شده و با دریافت اقلام مورد نیاز از اداره کل بهزیستی کرمانشاه با اولویت‌بندی و متناسب با آن اقداماتی به منظور ساماندهی و ارسال کمک‌ها انجام  شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده توسط مدیرکل و معاونین تخصصی، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان بعثت و حضور تیم‌های تخصصی محب را از جمله اقدامات اولیه و تسهیلی برای تسریع روند خدمت‌رسانی برشمرد.

وی گفت: در 9  شهرستان استان پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد و با دپو در انبار بهزیستی استان پس از تجمیع و تفکیک به صورت روزانه به کرمانشاه ارسال شده است.

الوند ادامه داد: تاکنون 10 محموله شامل اقلام ضروری مانند وسایل کمک‌توانبخشی، وسایل گرمایشی، چراغ والر، پتو، البسه گرم، چند دستگاه کانکس، مواد غذایی کنسروی و ... به این مناطق ارسال شده است.

وی از اعزام تیم‌های مددکاری و مشاوره‌ای به مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: از جمله اقدامات بهزیستی استان تشکیل و اعزام تیم‌های مداخله و حمایتی اجتماعی روانی «محب» به مناطق زلزله‎زده استان کرمانشاه بود که این تیمها خدمات اورژانس اجتماعی، شناسایی به‌موقع معلولان، کودکان و زنان آسیب‎دیده و ارائه مشاوره های تخصصی روانشناسی پس از سانحه را بر عهده دارند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: تاکنون دو تیم متشکل از روانشناسان و مددکاران با خودروهای اورژانس اجتماعی به سرپل ذهاب اعزام شده‌اند و دو تیم نیز مداخلات و خدمات لازم را به مصدومان و همراهان ایشان که در بیمارستان بعثت بستری بوده‌اند ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:  این آمادگی نیز وجود دارد تا به محض اعلام نیاز از سوی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تیم‌های دیگری نیز به این مناطق اعزام شوند تا بتوانند به دنبال آلامی که در حوادث و بلایا برای مردم به وجود می آید و از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار می‌گیرند به مردم آسیب دیده در این زمینه ها خدمات ارائه دهند.

الوند اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده به هر یک از مصدومان بستری در بیمارستان بعثت پس از ترخیص بسته‌های حمایتی شامل چادر، پتو، البسه گرم و مواد غذایی و بهداشتی تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از همان لحظات ابتدایی وقوع زلزله تمام مراکز تحت نظارت به حالت آماده‌باش درآمده و با ایجاد ظرفیت‌های خالی در هر یک از این مراکز زمینه پذیرش مصدومان و همراهان ایشان با در نظر گرفتن شرایط هر یک از ایشان فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ضمن قدردانی از مردم نوعدوست همدان تصریح کرد: به عنوان امانتدار، تمام کمک‌های مردم استان تاکنون به دست افراد آسیب‌دیدگان رسیده  و سایر کمک‌های بعدی نیز به دست آنها خواهد رسید.

وی تأکید کرد: هموطنان می توانند کمک‌های غیر نقدی خود را به ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان تحویل و کمک‌های نقدی خود را به حساب مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان (شماره کارت 6037991899519726 و شماره حساب 2173455627008 بانک ملی شعبه مهدیه)  و یا ادارات بهزیستی شهرستان ها واریز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار