گفتنی است؛ در ماه گذشته (آذرماه) نیز در کاوش های انجام شده بقایای یکی از قدیمی ‌ترین جسدهای دفن شده با قدمت 2800 سال در این منطقه کشف شد.
کد خبر: ۵۴۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 24 December 2017
مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: کارشناسان باستان ‌شناس این اداره‌ کل در ضلع شمالی ترانشه کاوش میدان امام خمینی(ره) همدان و در انتهایی‌ ترین منطقه گود برداری شده، بقایای یک جسد (تدفین) دیگری را با قدمت تاریخی کشف کردند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان همدان، علی مالمیر افزود: بر اساس شواهد به دست آمده این تدفین به شکل چمباتمه ‌ای بوده و جهت آن به سمت جنوب است.

وی با ابراز تاسف از تخریب بخشی از نیم‌ تنه بالایی این تدفین با یک چاله دوران معاصر افزود: بر اساس مطالعات اولیه باستان‌ شناسان، این تدفین به احتمال زیاد مربوط به دوران تاریخی است که در فاصله کمی از تابوت ‌های سفالی دوران اشکانی دفن شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در کنار تدفین مورد نظر هیچ ‌گونه اشیا و هدایای تدفینی بدست نیامده است.

گفتنی است؛ در ماه گذشته (آذرماه) نیز در کاوش های انجام شده بقایای یکی از قدیمی ‌ترین جسدهای دفن شده با قدمت 2800 سال در این منطقه کشف شد.

بقایای این جسد یکی از قدیمی ‌ترین تدفین‌ هایی است که تاکنون در شهر همدان کشف شده است مربوط به کودکی با حدود 10 سال سن است.

با اجرای طرح پیاده راه سازی محدوده میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان همدان 2 تابوت شکسته سفالی متعلق به دوران اشکانی و تعدادی تکه های سفال متعلق به دوره های مختلف تاریخی از زمان مادها تا دوران اسلامی در این مسیر کشف شد.

این آثار به عنوان نمونه ای از مهمترین نشانه‌های تاریخ و تمدن این سرزمین مورد توجه رسانه ها، متولیان حوزه میراث فرهنگی و فعالان اجتماعی قرار گرفت و مقرر شد کاوش های اضطراری برای کشف احتمالی دیگر آثار مدفون در این محدوده ادامه یابد و در صورت امکان سایت موزه ای برای نمایش آثار باستانی کشف شده از این محدوده احداث شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار