شهردار ملایر از اجرای طرح «محله‌محوری» در سح شهر خبر داد و گفت: طی این طرح، ساکنان هزینه نگهداری محلات را پرداخت می‌کنند همچنین خدمات شهرداری بر اساس طرح محله‌محوری انجام خواهد شد و محلاتی که مشارکت بیشتری با ما داشته باشند، خدمات بیشتری دریافت می‌کنند .
کد خبر: ۵۳۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 16 December 2017
شهردار جدید ملایر با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره شهرداری است، گفت: طی سال‌های اخیر پروژه‌های گردشگری- تفریحی مینی‌ورد(جهان کوچک) و بام ملایر نیمه‌کاره رها شدند و پیشرفت خاصی نداشتند .

به گزارش ایسنا، حسین بابایی در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه بام ملایر به عنوان یک پارک خطی دیده نشده بلکه مکانی برای تفریح و جذب گردشگران و استفاده‌های خانواده‌هاست، افزود: با تکمیل این پروژه‌ها زمینه جذب مسافر و توریست فراهم خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: مینی‌ورد، یک مجموعه چندمنظوره فرهنگی، گردشگری، ترویستی، تفریحی، ورزشی و اقتصادی بوده که طی سال‌های اخیر مغفول مانده است .

بابایی اظهار کرد: قصد داریم اقدامات اولیه به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این پروژه‌های عظیم انجام دهیم تا پس از جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، سبب رونق گردشگری شویم .

وی ادامه داد: حوزه مدیریت شهری، وظایف شهرداری و نیازهای مردم گسترده و متفاوت بوده و توقعات و دیدگاه‌ه‌ای گوناگون پیچیده‌ترین محصول دست بشر که شهرها هستند را ایجاد کرده است .

بابایی با اشاره به اینکه شهر به مثابه یک موجود زنده به شمار می‌رود که دارای جسم و روح است، اظهار کرد: اگر کسی ادعا کند یک نسخه واحد برای شهرها می‌پیچد، این امر به علت پیچیدگی انسان‌ها به عنوان ساکنان شهرها، رشد افزون نیازها و ... عملاً امکان‌پذیر نیست .

شهردار ملایر به وابستگی شدید شهرها به ساکنانش بر لزوم پیش‌بینی و آینده‌نگری نیازهای مدیریت شهری برای 10ها سال بعد تأکید کرد و افزود: در این میان، شهرداری‌ها وظایف سنگینی بر عهده دارند .

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نیازهای قانونی و مشترک سکنه هر شهر را که اشخاص به تنهایی قادر به برآورده کردن آنها نیستند، تأمین کنند، تصریح کرد: امروزه بحث توسعه پایدار در مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است بنابراین شهرداری‌ها باید در زمنیه هزینه منابع موجود، به فکر نسل‌های آینده هم باشند .

بابایی در رابطه با اهدافش برای شهرداری ملایر گفت: توسعه و پیشرفت چندوجهی شهر ملایر در حوزه‌های کالبدی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و افزایش نسبی رضایتمندی شهروندان در اولویت کاری بنده قرار دارد .

وی با بیان اینکه در حوزه برنامه‌ریزی شهری گفته می‌شود مردم بر اساس واقعیت عکس‌العمل نشان نمی‌دهند بلکه برای اساس ذهنیتی که نسبت به واقعیت دارند، واکنش نشان می‌دهند، اظهار کرد: لازمه هر پیشرفت و توسعه‌ای وجود یکسری پارامترها و مؤلفه‌هاست که شامل سرمایه‌های مالی، مادی، اجتماعی و فرهنگی است .

شهردار ملایر اعتماد عمومی و مشارکت حداکثری را سرمایه اجتماعی دانست و افزود: امروز بدون استفاده از تکنولوژی و فناوری روز و کسب اعتماد و رضایت مردم، توسعه حاصل نخواهد شد .

وی با بیان اینکه شهرداری ملایر دارای ظرفیت انسانی قابل توجه است، تصریح کرد: مدیریت صحیح منابع انسانی، شفاف‌سازی، شایسته‌سالاری، کسب رضایتمندی شهروندان و توسعه همه‌جانبه شهر از اهداف اصلی شهرداری در چهار سال پیش‌رو است .

بابایی بر لزوم ارتقاء عملکرد شهرداری در چارچوب وظایف قانونی‌اش در حوزه‌های عمرانی، شهرسازی، حفاظتی، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: تغییر و اصلاح رفتار فردی و سازمانی پرسنل شهرداری در راستای نظام اجرایی براساس قوانین موجود جزء راهبردهای بنده در مدیریت جدید به شمار می‌رود .

سه برابر استاندارد، نیروی مازاد در شهرداری ملایر وجود دارد

شهردار جدید ملایر بر ضرورت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، افزایش منابع مالی و کاهش هزینه‌ها در بدنه شهرداری ملایر تأکید و اظهار کرد:  تورم نیروی انسانی و افزایش پرسنل بدون ضابطه از مشکلات حال حاضر شهرداری ملایر است .

وی با بیان اینکه در حوزه اداری 3 برابر استاندارد، نیروی مازاد در شهرداری ملایر وجود دارد، گفت: همین معضل، هزینه گزافی را بابت حقوق ماهیانه به ما تحمیل می‌کند اما با این وجود فعلاً برنامه‌ای برای تعدیل نیرو ندارم .

بابایی با اشاره به اینکه بخشی از بدهی‌های شهرداری ملایر تعیین صورت وضعیت نشده است بنابراین نمی‌توانیم رقم دقیق بدهی فعلی را اعلام کنیم، افزود: بر اساس اسناد فعلی شهرداری ملایر چند 10 میلیارد تومان بدهکار است .

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم بخشی از مبالغی را که بابت ارزش‌افزوده بدهکاریم با معامله پایاپای و تهاتر، پرداخت کنیم، خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری‌ها به رونق بازار و ساخت‌وساز و پرداخت عوارض بستگی دارد بنابراین یکی از راه‌های کسب منابع درآمدی پایدار این است که افراد، هزینه زندگی در شهر را پرداخت کرده و در زمینه تأمین هزینه‌ها مشارکت عمومی داشته باشند .

اجرای طرح محله‌محوری در سطح شهر ملایر

شهردار ملایر از اجرای طرح «محله‌محوری» در سح شهر خبر داد و گفت: طی این طرح، ساکنان هزینه نگهداری محلات را پرداخت می‌کنند همچنین خدمات شهرداری بر اساس طرح محله‌محوری انجام خواهد شد و محلاتی که مشارکت بیشتری با ما داشته باشند، خدمات بیشتری دریافت می‌کنند .

وی با تأکید بر اینکه تجربه ثابت کرده هر جا صادقانه و شفاف با مردم برخورد کنیم، نتیجه‌بخش خواهد بود، ادامه داد: اصلاح رفتار سازمانی جزء راهبردهای اصلی بنده در بحث مدیریت شهری است .

شهردار ملایر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدأ را به‌زودی اجرا می‌کنیم و اکنون در مرحله عقد قرارداد هستیم، اضافه کرد: طرح پارک‌بانان نیز به شورا فرستاده شده و در کمیسیون ترافیک به تصویب رسیده است که طی آن مقرر شده یک شرکت مدرن و مجهز به سیستم‌ها و فناوری نوین در این زمینه فعالیت کند که به‌زودی در معابر تعیین شده از سوی استان با مجوز شهرداری کارش را آغاز خواهد کرد .

شهرداری باید به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود

بابایی با اشاره به اینکه قصد داریم شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی میل کند، اظهار کرد: شهرداری‌ها بر اساس درجه‌ای که دارند، ساختار اداری‌شان تعریف شده و در این میان شهرداری ملایر فاقد معاونت فرهنگی است اما یک واحد مستقل فرهنگی، اجتماعی و هنری در شهرداری فعال بوده که وظایف آن بر عهده روابط عمومی است .

وی با بیان اینکه پرداختن به اقدامات فرهنگی و اجتماعی، جزء وظایف ذاتی شهرداری است، تصریح کرد: فضای شهری فقط فیزیک و ساختمان نیست بلکه شامل انسان‌ها و شهروندانی است که در این محیط زندگی می‌کنند بنابراین سعی می‌کنیم در راستای اهداف شهرداری و شورا، در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدامات خوب و ماندگاری داشته باشیم .

بابایی خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت شهری، توجه به هنر بسیار حائز اهمیت است چرا که به واسطه هنر به آرامش و یک قضاوت شهودی و لذتی ماندگار از دنیای اطراف دست می‌یابیم بنابراین به طور قطع از هنرمندان شهر حمایت می‌کنیم .

خریداری یک ماشین پیشرو برای سازمان آتش‌نشانی

شهردار ملایر در ادامه با اشاره به جایگاه مهم آتش‌نشانی، گفت: این بخش باید به عنوان یک سازمان کاملا مستقل و مجهز عمل کند و بتواند با کسب اعتبارات لازم تجهیزات آتش‌نشانی را که جزء گران‌ترین امکانات روز دنیا است، در راستای حفظ جان مردم تأمین کند .

وی خاطرنشان کرد: با وجود تنگناهای مالی موجود در حال خریداری یک ماشین پیشرو برای سازمان آتش‌نشانی هستیم تا با توجه به حجم ترافیکی موجود در سطح شهر، در اسرع وقت بتواند خدمات‌رسانی کند .

وی تصریح کرد: از نظر منابع انسانی در حوزه آتش‌نشانی مشکلی نداریم تنها بحث تأمین منابع مالی برای ارتقاء و به‌روزرسانی تجهیزات این سازمان است که امیدواریم نمایندگان مردم ملایر در مجلس و مسئولان استانی مساعدت لازم را مبذول دارند .

شهردار ملایر با بیان اینکه ما برای کسب درآمد، یکسری چارچوب‌های قانونی داریم، گفت: همه شهرداری‌های کشور دچار اشکالات ساختاری هستند بنابراین برای رفع موانع باید به سمت دریافت عوارض از شهروندان حرکت کنیم .

وی در رابطه با مشکلات ترافیکی شهر ملایر، گفت: ساماندهی و تهیه طرح جامع ترافیک ملایر طبق برداشت‌های میدانی و بررسی کارشناسان این حوزه به 400 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، از سوی دیگر در مرکز شهر به احداث مجتمع‌های تجاری نیاز نداریم بلکه ایجاد پارکینگ در اولویت قرار دارد 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار