شریعتمداری اقتصاد مقاومتی را مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانه‌های مختلفی که آن را تهدید می‌کند، دانست و گفت: مهمترین رکن در اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است.
کد خبر: ۵۳۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 16 December 2017
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است.

به گزارش مهر، محمد شریعتمداری در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان در شهرستان تویسرکان اظهار داشت: پیوند حوزه و دانشگاه به واسطه خون شهید مفتح شکل گرفت و این پیوند جاودانه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه گزارش های ارائه شده در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان خوب بود اما فاصله آن با اهداف کشور زیاد است، گفت: جلب مشارکت مردمی، حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امری جدی است که باید تمهیدات آن فراهم شود و این فاصله را تا حد امکان کاهش داد.

شریعتمداری اقتصاد مقاومتی را مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانه‌های مختلفی که آن را تهدید می‌کند، دانست و گفت: مهمترین رکن در اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر پرداختن به تولید و سرمایه‌گذاری برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی در ادامه بابیان اینکه بسیار خوشحالیم در بهشت غرب، پایتخت طلای سبز، تویسرکان این جلسه برگزار می شود، گفت: باید حرکات خود را بسیار سریع تر و دقیق تر انجام دهیم و رضایتمندی را بین شهروندان ببینیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه علاقمندیم وقتی در جمعی حاضر می شویم بیشتر از پیشرفت‌ها بگویند و مشکلاتی نداشته باشند، گفت: باید در اقتصاد مقاومتی اهداف کمی مناسب را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه از ذکر نکات استاندار همدان بسیار خوشحال شدم و هر کمکی بتوانم انجام دهم در خدمت شما هستم، افزود: در خصوص پتروشیمی پیگیری خواهم کرد تا مشکل برطرف و به بهره برداری برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه بهین یاب را برای طرح های گردشگری باز خواهیم کرد، گفت: طرح جاده گنج نامه تویسرکان- همدان را پیگیری خواهم کرد.

وی بااشاره به اینکه سال ۱۳۹۷ سال امید در اقتصاد ایران است و سال خوبی برای فعالیتهای تولیدی و اقتصادی کشور خواهد بود، گفت: باید به سمت نوسازی صنعتی و معدنی ایران برویم و برای شروع ۱۰ هزار میلیارد منابع برای این منظور در نظر گرفته شده است.

شریعتمداری بابیان اینکه برای تولید کالای رقابتی نیازمند منابع بانکی هستیم چراکه هم حجم منابع کافی نیست و هم نرخ آن مناسب نیست، گفت: منابع و سرمایه بانک ها افزایش خواهد یافت و در کنار آن سیستم مشارکت را با بانکها، دولت، صندوق توسعه و بخش خصوص پیش بینی کرده ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه اگر این اتفاق رخ دهد کار بزرگی است و مشکل ناکافی بودن منابع را مرتفع می کند، گفت: نقشه راه معدن تهیه شده و ابلاغ خواهد شد کمااینکه در استان همدان ۲۷۳ معدن فعال وجود دارد.

وی بابیان اینکه از میزان رشد متقاضیان مجوز واحدهای صنعتی در استان همدان به میزان ۵۰ درصد، خوشحال شدم چراکه این نشانه اقبال به سرمایه گذاری و امید به آینده است، گفت: باید روش مالیات قانون ارزش افزوده اصلاح و فشار آن از روی واحدهای تولیدی برداشته شود.

وی تاکید کرد: رشد تقاضا برای مجوزها در استان همدان نشانگر این است که مدیریت استان توانسته امیدی را در استان ایجاد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار