وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اگر ایثارگری شهدا و خانواده معزز آنها و ایثارگران در عرصه علم و جهاد نبود، حتما امروز شرایطی فراهم نمی‌شد که ما با هم در آرامش گفتگو کنیم و درباره آینده ایران و حیات این نظام مقدس سخن بگوییم بنابراین حق آن است که در برابر همه شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران سر تعظیم فرود بیاوریم
کد خبر: ۵۳۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 16 December 2017
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهید مفتح با خون سرخ خود وحدت حوزه و دانشگاه را نوشت.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری پنجشنبه 23 آذر در مراسم سالگرد بزرگداشت شهید آیت‌الله دکتر مفتح در تویسرکان، با بیان اینکه نباید طوفان حوادث ما را به این سو و آن‌سو بکشاند و همچون شهدا باید بر سر عهد خود استوار بمانیم، افزود: همه ایثارگران و شهدا در راه حق گام گذاشتند اما نقش و اثر علما سازنده و بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه علما در نجات انسان از انحراف، نقش سازنده و بی‌بدیلی داشتند، اظهار کرد: قلم علما از خون شهدا افضل بود و علاوه بر آن بسیاری از آنها در خط مقدم جنگ فکری و علمی و فیزیکی حاضر شده و جان خود را برای دین اسلام فدا کردند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه اسلحه علما فکر، ایده و منش و سلوک آنها بود و این امر موجبات انسجام جامعه اسلامی را فراهم می‌کند، این مهم را زمینه‌ای برای اتحاد عملی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دشمن قلم و قدم و فکر دینی را می‌شناسد و آن را نشانه می‌گیرد، تأکید کرد: دشمن، شهید مفتح را این چنین شناسایی و برای شهادت این بزرگ‌مرد برنامه‌ریزی کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، غفلت و فراموشی را عامل شکست دانست و گفت: معتقدم باید برای شهادت علمایی چون شهید آیت‌الله مفتح از عمق جان، بسوزیم تا قدر آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه خدا به ایثارگر و مجاهد همه چیز عطا می‌کند اما به فرد تنبل و کسی که خود را واداده است، چه الزامی است تفضل کند؟ خاطرنشان کرد: کسانی‌که شهید بهشتی، شهید مطهری، شهیدمفتح، شهید دستغیب، آیت‌الله طباطبایی و شهدای دیگر را از ما گرفتند و اجاره ندادند جوانان امروز با این عالمان آشنا شوند، هدف خود را هنوز هم دنبال می‌کنند بنابراین باید مراقب بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اگر ایثارگری شهدا و خانواده معزز آنها و ایثارگران در عرصه علم و جهاد نبود، حتما امروز شرایطی فراهم نمی‌شد که ما با هم در آرامش گفتگو کنیم و درباره آینده ایران و حیات این نظام مقدس سخن بگوییم بنابراین حق آن است که در برابر همه شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران سر تعظیم فرود بیاوریم

وی با بیان اینکه شهید مفتح با خون سرخ خود وحدت حوزه و دانشگاه را نوشت، تصریح کرد: همه ایثارگران و شهدا در راه حق گام گذاشتند و همه مهم هستند اما نقش علما در بین آنها ویژه، بی‌بدیل و بدون جایگزین است. قلم علما از خون شهدا افضل است و اگر علمای شهید فقط با قلم جهاد می‌کردند، بسیار ارج داشتند اما آمدند و جان خود را در راه دین فدا کردند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: دشمن فهمیده بود که اقدامات شهید مفتح وحدت‌بخش است و این قلم و فکر را نشانه گرفت بنابراین شهادت شهید مفتح را نباید فراموش کنیم چرا که فراموشی باعث شکست ما خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خدا به ایثارگر، مجاهد و کسی که در راه خدا گام برمی‌دارد، نصرت می‌دهد، گفت: امروز هم دشمن همان مسیر خود را دنبال می‌کند و دام می‌گسترد.

وی یادآور شد: نوشته‌های دکتر مفتح، نوشته‌های ماندگار در جهان اسلام است. این شهید بزرگوار با وجود مقام علمی، با مردم عادی بسیار ارتباط نزدیک داشت بنابراین باید با مردم باشیم و اگر باعث شهادت هم شود، فیض عظمی است. پس با حفظ شرایط با مردم ارتباط را حفظ کنیم که شهید مفتح اینگونه بود.

شریعتمداری اظهار کرد: وقتی می‌توانیم قدم از قدم برداریم که به اصولی مانند زهد، تقوی، علم و حقیقت پایبند باشیم. ارتباط شهید مفتح با جوانان با جاذبه و سپس آشنایی آنها با حقیقت همراه بود. دکتر مفتح از مواجهه با روشنفکران دینی فرار نمی‌کرد و با دکتر شریعتی ارتباط صحیحی داشت.

وی با بیان اینکه تلاش کنیم همه جامعه با هم حرکت کنیم، ادامه داد: شهید مفتح مظهر فعالیت‌های سازماندهی شده بود و نهادسازی بسیاری کرد و انسانی نهادگرا بود و سعی داشت از خود اثر باقی گذارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان هم سخن از انجام مراحل ثبت گردوی تویسرکان به میان آورد.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه یکی از میراث‌های ارزشمند که خداوند به صالحان می‌دهد، فرزند صالح است و امروز، دکتر مفتح، فرزند شهید مفتح و نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در شهرستان، استان و کشور تأثیرگذار است، گفت: از فرصت دکتر مفتح برای پیگیری‌های ملی همواره استفاده می‌کنم.

محمدناصر نیک‌بخت با اشاره به اینکه امروز در تویسرکان وحدت بسیار خوبی بین نماینده و فرماندار وجود دارد و تأثیرات آن در توسعه شهرستان به خوبی مشخص است، افزود: تویسرکان از توسعه گذشته بسیار طلبکار است و امروز وضعیت در شهرستان تویسرکان بسیار بهتر شده است و به لحاظ اشتغال، واحدهای تولیدی خوب و توسعه واحدها، تویسرکان سهم خود را از توسعه خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که همه سهمی که تویسرکان از توسعه نگرفته در این دولت محقق شود، خاطرنشان کرد: گردو با نام تویسرکان عجین است و این نام باید برای تویسرکان بماند، با پیوندی که گردوهای تویسرکان زده شد دیگر شاهد سرمازدگی گردو نخواهیم بود و امیدداریم از همه محصولات گردو با سرمایه‌گذاری مناسب استفاده کنیم.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه از خانواده معزز شهدا قدردانی می‌کنم، یادآور شد: همدان سرزمینی پر از راز و رمز و بزرگانی است که در همدان رشد و نمو یافتند و به جهان و دین خدمت ارائه دادند،کم نیستند.

استاندار همدان ادامه داد: امروز در تویسرکان میزبان وزیر ارشد و محوری از هیئت دولت هستیم که از حضور دکتر شریعتمداری و اهتمام به عظمت این مراسم تشکر می‌کنم، استکبار و دشمنان ایران قبل از انقلاب به دنبال پیروز نشدن انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب به دنبال ناموفق بودن انقلاب بودند.

وی اضافه کرد: از روزی که با عزم ملت ایران و رهبری داهیانه حضرت امام(ره) انقلاب پیروز شد، دسیسه‌ها شروع شد اما دشمن تا امروز طرفی نبسته است.

نیک‌بخت یادآور شد: شهدای بزرگ ما دستچین می‌شدند و تصور آنها این بود که با رفتن این شهدا، انقلاب آسیب خواهد دید و البته ندید و نخواهد دید. به تصور خود درست فکر کردند اما جامعه از درس این شهدا محروم شد اما بهره را از خون شهدا گرفت.

به گزارش ایسنا؛ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار همدان، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان تویسرکان و جمعی از مدیران استان و شهرستان، عملیات اجرایی کارخانه کاغذ مهان سرکان با سرمایه‌گذاری ۴۶۳ میلیارد ریال با مشارکت بانک صنعت و معدن و تولید سالانه ۳۶ هزار تن کاغذ دوبلکس و اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار