امام جمعه همدان یادآور شد: نماز حائلی است میان کفر و ایمان و این نماز است که نقش اصلی در جداسازی کفر و ایمان بازی می‌کند، بهشت ۸ طبقه و جهنم ۷ طبقه دارد که علت اصلی تعداد بالای طبقات بهشت، سبقت رحمت پرودگار نسبت به غضب اوست.
کد خبر: ۵۳۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 16 December 2017
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: بوعلی سینا آن اعجوبه عالم هنگام درماندگی در مسئله و یا مشکلی رو به خدا کرده و با عجز، نیاز و استیصال به درگاه معبود خویش اظهار ناتوانی می‌کرد و از خالق خود برای حل مشکلات یاری می‌خواست، نماز آچار فرانسه همه مشکلات انسان است.

به گزارش ایکنا؛آیت‌الله غایث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، پنجشنبه، ۲۳ آذرماه در اجلاس استانی نماز وفضای مجازی اظهار کرد: نماز عامل جدایی کفر از ایمان است.

وی با بیان اینکه ما نماز را آنگونه که باید نمی‌شناسیم افزود: ما خدایی را ناشناخته بندگی می‌کنیم، پیامبر ناشناخته‌ای را امت هستیم، امامان ناشناخته ای را شیعه و دین ناشناخته‌ای را متدین و نمازی را که نمی‌دانیم چه می‌خواهیم به جا می‌آوریم و این معما به آسانی قابل حل نخواهد بود.

آیت‌الله محمدی اضافه کرد: اگر نماز را زنده کرده و به صورت تجسم عینی درآوردند و از او بخواهند که خود را معرفی کند قطعا خواهد گفت: هر كسي از ظن خود شد يار من از درون من نجست اسرار من.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: فلسفه برگزاری چنین مراسمی، قدم در شناخت اسرار و آداب نماز است، بزرگان دین کتب بسیاری در خصوص این مهم به رشته تحریر درآورده‌اند که آداب الصلاه و اسرار الصلاه است امام خمینی(ره) نمونه بارز آن است.

وی گفت: آداب، چهره زیبای بیرونی نماز را به نمایش در می‌آورد و اسرار، حقیقت نورانی و معراجی نماز را تعیین می‌کند که این خود یک سیر و سلوک معنوی است، طبق حدیثی از ائمه اطهار، «اگر کسی در تمام عمر خود یک رکعت نماز مقبول درگاه حق داشته باشد او اهل بهشت است».

آیت‌الله محمدی ابراز کرد: حال باید از خود پرسید که آیا توانسته ایم یک رکعت نماز قبول به دستگاه رب الارباب ادا کرده باشیم؟ اینجاست که انسان‌های والا به واسطه نماز به تمام آرمان‌های خود دست خواهند یافت و آنهایی که از همه چیز محروم مانده‌اند به دلیل غافل ماندن از نماز و یا ادای ناقص این فریضه الهی بوده است.

امام جمعه همدان یادآور شد: نماز حائلی است میان کفر و ایمان و این نماز است که نقش اصلی در جداسازی کفر و ایمان بازی می‌کند، بهشت ۸ طبقه و جهنم ۷ طبقه دارد که علت اصلی تعداد بالای طبقات بهشت، سبقت رحمت پرودگار نسبت به غضب اوست.

وی گفت: هفت طبقه جهنم و هشت طبقه بهشت در وجود تک تک انسان‌های این عالم تعبیه شده است چشم، گوش، قلب، قوه مخیله و همه حواس ۶ گانه انسان همگی می‌تواند هم در بهشت باشد و هم در جهنم تنها قوه عقل ادمی است که تنها در بهشت او محسوب می‌شود و می‌تواند او را از گمراهی باز دارد و به سعادت دنیوی و اخروی برساند.

آیت‌الله محمدی یادآور شد: «سقر» آخرین و هولناک ترین طبقه جهنم است که این مکان از آن انسان‌هایی خواهند بود که در حق نماز جفا کرده و آنرا به سخره می‌گیرند، طبقه ششم جهنم به کسانی تعلق خواهد گرفت که نماز را ضایع کرده و آن را درست و کامل ادا نمی‌‌کنند که مثال آنها همچون مادرانی است که ۹ ماه فرزندی را در شکم خود پروده و نگه داشته‌اند اما در روز‌ها و ماه‌های پایانی فرزند خود را از دست می‌دهند.

وی اظهار کرد: آنهایی که به حقیقت نماز پی بردند و مقید به آداب و اسرار آن بودند به بالاترین نمود بندگی دست یافته اند، طبق فرموده امام خمینی(ره) «بوعلی سینا یک مسلمان شیعه ۱۲ امامه بود که به تنهایی کره زمین را فتح کرد» این دانشمند نخبه و ممتاز توانست به تنهایی به تولید علم عصر خود در حوزه های علمی، دینی و فلسفی بپردازد.

آیت‌الله محمدی گفت: بوعلی سینا آن اعجوبه عالم هنگام درماندگی در مسئله و یا مشکلی رو به خدا کرده و با عجز، نیاز و استیصال به درگاه معبود خویش اظهار ناتوانی می‌کرد و از خالق خود برای حل مشکلات یاری می‌خواست، نماز آچار فرانسه همه مشکلات انسان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار