معاون امور جوانان استان همدان همچنین با بیان اینکه نخستین مجمع خیرین ازدواج در استان همدان تشکیل و راه‌اندازی شده است، گفت: راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در سطح شهرستان‌های استان همدان نیز در دست اقدام خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 09 December 2017
معاون فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: در آینده‌ای نزدیک مجمع خیرین ازدواج در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا،یزدان آزرمی در ستاد سازماندهی امور جوانان شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: بیش از 300 سازمان مردم‌نهاد در سطح استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد سمن، سهم شهرستان اسدآباد تنها 7 انجمن و سمن مردم‌نهاد است که این سهم برای شهرستان اسدآباد بسیار ضعیف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل 4 کمیته تخصصی زیرمجموعه ستاد امور جوانان شهرستان شامل کمیته ازدواج آسان، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی و کمیته آموزش تصریح کرد: با تشکیل این کمیته می‌توان با هم‌افزایی و تعامل بیشتر کمیته‌ها با یکدیگر برنامه‌های کمی و کیفی‌تری را با نظم بیشتر ارائه داد.

آزرمی خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد این آمادگی را دارد در بلوک شهرستانی با هم‌افزایی در کنار هم با سیاستگذاری‌های مناسب برای رتق و فتق موضوعات جامعه هدف جوانان به کمک اداره ورزش و جوانان اقدام و رسیدگی کند.

معاون فرماندار اسدآباد با بیان اینکه موضوع جوانان یکی از مهمترین موضوعات همه دستگاه‌های اجرایی و سمن‌ها باید باشد، اظهار کرد: در راه‌اندازی هر چه بیشتر سمن‌های حوزه جوانان و به ویژه سمن‌های اشتغال و کارآفرینی شهرستان باید توجه ویژه‌ای شده و نیاز است روند صدور مجوز سازمان‌های مردم‌نهاد تسریع یابد و تا هیچ سمن و یا تشکلی بدون مجوز اقدام به فعالیت نکند.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بیشتر در رابطه با فعالیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه افزود: مساجد، آموزش و پرورش، هیئت مذهبی و ورزشی در امر آشنایی مردم با سمن‌ها نقش موثری خواهند داشت.

آزرمی با تأکید بر استفاده از فرصت سمن‌ها در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی بحث اشتغال و با ارائه تسهیلات اشتغالزایی گفت: باید فعالیت‌های دستگاه‌ها را برون‌سپاری کرده و سمن‌ها در انجام این فعالیت مشارکت داشته باشند.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان هم گفت: در استان همدان 300 سمن فعالیت دارند که از مجموع این تعداد، 90 سمن در حوزه جوانان است.

اسدالله ربانی‌مهر اظهار کرد: سمن‌های فعال سطح استان همدان در 13حوزه تخصصی از جمله  فرهنگی، گردشگری، علمی و پژوهشی، اجتماعی، سبک زندگی، فضای مجازی، کارآفرینی، خیریه و نیکوکاری، آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند و بیشترین این سمن‌ها در حوزه اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال 40 سمن جدید با اخذ مجوز لازم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، افزود:در حال حاضر سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان همدان از رشد 70 درصدی برخوردار بوده و هنوز نیز به ویژه در شهرستان‌ها ظرفیت ایجاد سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: در برنامه‌های آینده سعی بر آن خواهد بود تا به ازاء هر 5000 نفر جوان یک سمن فعال در سطح استان همدان فعالیت داشته باشد.

وی بیشترین سمن‌های مورد نیاز در سطح استان همدان را در حوزه‌های کارآفرینی، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در مرکز استان نیاز به راه‌اندازی سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جدید چندان نبوده و باید در راستای بحث کمی این سمن‌ها در سطح شهرستان بیشتر توجه شده و حداقل هر شهرستان دارای 20 سمن فعال باشد.

ربانی‌مهر اضافه کرد: پس از بحث کمی سمن‌ها، بحث کیفی سمن‌ها مدنظر خواهد بود تا در این راستا این تشکل‌های مردم نهاد بتوانند توانمند شده و طرح و برنامه اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیتی افزون بر 10 تا 30 هزار نفر با سمن‌های فعال سطح استان همدان در حوزه‌های مختلف در ارتباط هستند.

معاون امور جوانان استان همدان همچنین با بیان اینکه نخستین مجمع خیرین ازدواج در استان همدان تشکیل و راه‌اندازی شده است، گفت: راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در سطح شهرستان‌های استان همدان نیز در دست اقدام خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار