کاظمی ایجاد نمایشگاه دائمی در حوزه صنایع دستی در ملایر را یک ضرورت برشمرد و گفت: با توجه به ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر، ایجاد نمایشگاه دائمی برای این عرصه ضروری است تا بتوانیم زمینه حضور مردم غیربومی را در این شهرستان فراهم کنیم .
کد خبر: ۵۳۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 06 December 2017
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باغداری و کشاورزی نقش مهمی در توسعه ملایر ایفا می‌کند، گفت: با وجود محدودیت‌هایی که به واسطه کاهش سطح فعالیت‌های کارشناسی و بی‌توجهی به شیوه‌های نوین کشت و باغداری به وجود آمده، جایگاه ملایر در عرصه تولید انگور شایان توجه است .

به گزارش ایسنا؛ محمد کاظمی افزود: با سفر معاون وزیر جهادکشاورزی به ملایر و استمرار تعامل با این وزارتخانه و وزیر مربوطه، گام‌های مهمی در ارتقای کمی و کیفی محصولات باغی به ویژه انگور برداشته شد که پرداخت یارانه انگور و کشمش یکی از همین گام‌ها بود .

وی با ارزیابی مشکلات کشاورزان ملایر، از سازمان جهادکشاورزی خواست کمک‌های بیشتری به فعالان این عرصه داشته و به ویژه در نحوه فرآوری کشمش نظارت داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های کنونی شهرستان، در کنار ایجاد زیرساخت‌های ضروری، پشتوانه اشتغال پایدار و رونق منطقه است، گفت: راه‌اندازی مجدد واحدهای ذوب فولاد و نورد در ملایر با تلاشی همگانی و با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و کمک به رونق صنعتی و تولیدی ملایر صورت گرفته که به طور قطع یکی از محورهای توسعه این منطقه به شمار می‌رود .

کاظمی خاطرنشان کرد: تسهیلات مناسب و گسترده‌ای برای حمایت از اشتغال در شهرستان و استان اختصاص یافته است که با هماهنگی میان‌بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق می‌تواند موتورمحرکه این بخش باشد .

وی با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک از دیگر برنامه‌هایی است که با قوت پیگیری خواهد شد، ادامه داد: تعریض محورهای مواصلاتی شهرستان با جدیت تمام در حال پیگیری است .

نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک با تکمیل مسیرهای ملایر- نهاوند، ملایر- بروجرد و ... تمامی این راه‌های ارتباطی از سطح ایمنی بالاتری برخوردار شده و بستر حمل‌ونقل سریع و فارغ از خطر فراهم می‌شود .

وی گفت: مبل و منبت ملایر با ایجاد انجمن‌ها و فعال کردن شاغلان این حوزه در زمینه هماهنگی بیشتر و هم‌افزایی در روند تولید، به همراه رایزنی‌های صورت گرفته موجب شد نه تنها ملایر به عنوان پایتخت منبت ایران ثبت شود بلکه راه ورود همه ایرانیان به ملایر و رونق بازار مبل و منبت فراخ و گسترده شود.

کاظمی ایجاد نمایشگاه دائمی در حوزه صنایع دستی در ملایر را یک ضرورت برشمرد و گفت: با توجه به ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر، ایجاد نمایشگاه دائمی برای این عرصه ضروری است تا بتوانیم زمینه حضور مردم غیربومی را در این شهرستان فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه هدف ما نه تنها رسیدن به جایگاهی مقبول در این حوزه است بلکه به دنبال صادرات این محصولات به دیگر کشورها نیز هستیم، اظهار کرد: با هماهنگی و همدلی موجود در بین نمایندگان و سایر مسئولان و حمایت و حضور مردم، گره‌ها گشوده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار