معاون نهضت سواد آموزی استان همدان با بیان اینکه یادگیری محلی با هدف باسواد کردن افراد در بخش های مختلف اجتماعی است، ادامه داد: خوشبختانه مجوزهای لازم برای راه اندازی یادگیری محلی در زندان مرکزی همدان دریافت شده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
کد خبر: ۵۳۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 06 December 2017
معاون نهضت سواد آموزی استان همدان از افتتاح مرکز یادگیری محلی در سه دوره انتقال، تحکیم و سوادآموزی در زندان مرکزی همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ محمد پورداود با بیان اینکه در اسناد بالا دستی برای یادگیری محلی توجه شده است، اظهار کرد: این مهم هم در کلام نورانی قرآن، امام راحل و مقام معظم رهبری و مصوبات سواد آموزی پشتیانی و مصوبات هیات دولت به آن توصیه شده است.

وی با بیان اینکه یادگیری محلی یک مرکزی است که در سطح شهرستان ها و زندان ها راه اندازی می شود، افزود: هدف از یادگیری محلی آن است که علاوه بر آموزش سواد و تقویت سواد در دوره‌های تحکیم و انتقال یکسری مهارت‌های زندگی را به سوادآموزان آموزش می‌دهد.

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان با بیان اینکه مهارت سبک زندگی، آموزش خواندن قرآن، چگونگی زندگی در محیط  زیست، بهداشت محیط، مهارت با هم زندگی کردن از جمله مواردی است که در یادگیری محلی آموزش داده می شود، تصریح کرد: به نوعی فرد را در زمینه های مختلف توانمند می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه چهار مرکز یادگیری محلی در استان همدان وجود دارد، گفت: تا سال‌های گذشته دو مرکز فعال بود و امسال با تدابیر اندیشیده شده دو مرکز دیگر به سایر مراکز اضافه شده است.

پورداود با بیان اینکه یکی از این مراکز یادگیری محلی در ملایر فعال است و دو مرکز در همدان یکی در ناحیه یک و دیگری در ناحیه 2 در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: دیگری در زندان مرکزی همدان هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که در این مراکز یادگیری محلی در سه دوره تحکیم، انتقال و سواد آموزی حاضر به ثبت نام هستند حداقل 75 نفر هستند، افزود: بر اساس اسناد بالادستی باید همگان از عدالت اجتماعی یکسان بهره‌مند باشند و  زندانیان نیز از این مهم بی بهره نیستند.

معاون نهضت سواد آموزی استان همدان با بیان اینکه یادگیری محلی با هدف باسواد کردن افراد در بخش های مختلف اجتماعی است، ادامه داد: خوشبختانه مجوزهای لازم برای راه اندازی یادگیری محلی در زندان مرکزی همدان دریافت شده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی با اشاره اینکه در ابتدا 75 نفر از زندانیان در سه دوره ثبت نام شده‌اند یادآور شد: ما به همین تعداد اکتفا نکرده و کار با جدیت دنبال می‌شود و به هر میزان که زندانی شناسایی شود زیر پوشش آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند.

پورداود با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در زندان ها وجود دارد رجوع و خروج افراد در مدت زمان معین است که کار یادگیری را تا حدودی سخت می‌کند، افزود: تمام تلاش ها بر این است که در یک فرآیند کوتاه مدت سه تا چهار ماهه افراد شناسایی و آموزش‌های لازم به آنها داده شود.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که یک سوادآموز از بند رهایی می‌یابد همچنان ما به دنبال شناسایی و آموزش فرد در خارج از زندان هستیم، تصریح کرد: یکسری از آموزش ها به زندانیان آموزش داده می‌شود تا در صورت رهایی از بند تاب آوری آنها در برخورد با مسائل بیشتر شود تا امکان بازگشت به زندان را نداشته باشند.

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان با اشاره به اینکه استقبال زندانیان از موضوع سوادآموزی و آموزش آن بر اساس اطلاعات به دست آمده رضایت بخش است، گفت: باید از  تعامل دستگاه‌های مختلف از جمله مدیر کل آموزش و پرورش و مدیرکل زندان‌ها که نهایت همکاری در این مهم داشتند قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه اکثر زندانیان بر این معتقد هستند که هر مقدار سواد آنها ارتقا یابد مشکلات آنها در برخورد با مسائل کمتر خواهد بود، افزود: ما هر مقدار تلاش کنیم که تعلیم و تربیت را در سطح استان توسعه داده و افراد باسوادی داشته باشیم به تبع آن مشکلات کمتری در حوزه اجتماعی خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار