مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه بحث مجموعه‌داران خصوصی و امنیت آنها را مورد اشاره قرارداد و عنوان کرد: سازمان از موزه‌داران خصوصی حمایت می کند.
کد خبر: ۵۳۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 05 December 2017
معاون استاندار همدان گفت: راه‌اندازی و توسعه پروازهای فرودگاه همدان به منظور توسعه گردشگری در حال پیگیری است.

به گزارش مهر، محمودرضا عراقی در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بابیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا نیازمند توجه است، عنوان کرد: همدان از پتانسیل خوبی در این حوزه برخوردار است و باید بالفعل شود.

وی با بیان اینکه تبلیغات در مورد همدان باید تقویت شود، گفت: کمیته تبلیغات در حال حاضر در استان همدان فعال بوده و اتفاقات خوبی نیز در آن رخ داده است اما جای کار بیشتر وجود دارد چراکه کمیته تبلیغات به منظور تبلیغات هدفمند شکل گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به حضور در برخی برنامه‌های پرمخاطب به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان همدان افزود: بخشی از پتانسیل‌های استان همدان در این برنامه‌ها معرفی شد.

تقویت زیرساخت‌ها از لحاظ فرهنگی

عراقی در ادامه بابیان اینکه باید به همه اقشار در زمینه تقویت حوزه گردشگری آموزش‌های لازم ارائه شود تا علاوه بر ایجاد سایر زیرساخت‌ها از لحاظ فرهنگی نیز قوی عمل کنیم، گفت: وضعیت زیرساخت‌های استان همدان رو به بهبودی است.

وی تاکید کرد: ایجاد راه‌آهن و مناسب‌سازی راه‌های مواصلاتی زیرساخت‌های جذب گردشگر را فراهم کرده و راه‌اندازی پروازها نیز در حال پیگیری است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان توجه به بوم‌گردی را از مباحث و پتانسیل‌های درآمدزا برشمرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی می‌توان توسعه گردشگری را به ویژه در تویسرکان رقم زد.

عراقی در ادامه در خصوص احیای بافت‌های باارزش در روستاهای هدف گردشگری نیز گفت: باید مقاوم‌سازی و حفظ بافت در روستاها را با کمترین تغییرات داشته باشیم چراکه گردشگران مراجعه‌کننده به روستاهای گردشگری انتظار دیدن بافت قدیمی در این اماکن را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با اشاره به انجام کاوش اضطراری از حدود ۴ هفته پیش در میدان امام (ره) همدان عنوان کرد: حین کاوش، کاوشگران به دو تابوت سفالی دوران اشکانی و نیز قطعات سفالی مربوط به ادوار تاریخی مختلف برخوردند.

علی مالمیر با بیان اینکه کاوش‌های صورت گرفته به دلیل موقعیت خاص قرارگیری این سایت در مرکز شهر، دارای اهمیت است، افزود: در صورتی که در ادامه کاوش‌ها به آثاری برخورد کنیم که کیفیت و ظرفیت سایت موزه را داشته باشد، این اقدام انجام می شود چراکه این سایت بر جذابیت پیاده‌راه می افزاید.

تبلیغ استان همدان در فراسوی مرزها

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای تبلیغ استان همدان در فراسوی مرزها مباحثی مطرح شده است، ‌ به برگزاری رویداد ۲۰۱۸ با عنوان پایتخت گردشگری آسیا در همدان اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه بحث مجموعه‌داران خصوصی و امنیت آنها را مورد اشاره قرارداد و عنوان کرد: سازمان از موزه‌داران خصوصی حمایت می کند.

وی بابیان اینکه مجموعه‌داران نیاز به کمک دارندف گفت: در صورت حمایت سایر دستگاه‌ها، میراث فرهنگی نیز آمادگی کمک به آنها را دارد.

مدیرکل صدا و سیمای همدان نیز در این جلسه یکی از اشکالات طرح‌ها را دیده نشدن پیوست رسانه‌ای آن طرح‌ها دانست و اظهار داشت: مردم از بسیاری  اقدامات اطلاعی ندارند.

مهدی دهقان‌نیری با تأکید بر اینکه در خصوص رویداد ۲۰۱۸ نیز پیشنهاد جامعی داریم، گفت: نباید از این اتفاق به سادگی بگذریم.

وی گفت: حدود ۲۰ روز بیشتر تا آغاز سال ۲۰۱۸ باقی نمانده و باید اقدامات لازم و با کیفیتی در خصوص رویداد ۲۰۱۸ صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار