معاون برنامه ‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ملایر گفت: ارتقای امنیت بازار بسیار حائز اهمیت است اما در کنار این امنیت باید بافت سنتی بازار نیز حفظ شود .
کد خبر: ۵۳۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 05 December 2017
معاون برنامه ‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ملایر گفت: ارتقای امنیت بازار بسیار حائز اهمیت است اما در کنار این امنیت باید بافت سنتی بازار نیز حفظ شود .

به گزارش ایسنا،محمد حامدی‌نژاد در نشست بررسی طرح ساماندهی و زیباسازی بازار ملایر که با حضور هئیت امنای بازار سنتی ملایر تشکیل شد، افزود: بازار ملایر از جمله آثار تاریخی شهرستان است و قدمت زیادی دارد که در کنار ساماندهی و زیباسازی، باید توجه ویژه‌ای به این امر نیز شود .

وی اظهار کرد: پس از تشکیل هیئت امنای بازار سنتی ملایر اقدامات ماندگاری صورت گرفته است که باید این کارها تداوم و سرعت داشته باشند .

حامدی‌نژاد تصریح کرد: در بازار تأسیسات مختلفی استفاده شده که در انتقال برخی از این تأسیسات ملاحظات لازم صورت نگرفته و باعث برهم خوردن زیبایی بازار شده است .

وی تأکید کرد: طرحی که ارائه شده بسیار جامع و کامل است اما باید اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد و توسط اصناف و هیئت امنا این طرح برای کسبه بازار به درستی تبیین شود تا مورد پذیرش آنها واقع شود .

در ادامه تهیه‌کننده طرح ساماندهی و زیباسازی بازار سنتی ملایر نیز گفت: با توجه به عکس‌های موجود و قدیمی از بازار ملایر تغییراتی مشاهده می‌شود که در صورت تداوم برای سال‌های آینده بافت تاریخی بازار ممکن است برهم بخورد .

وحیدرضا اصلاحی با اشاره به ساخت‌وسازها و دستکاری‌ها در بازار طی سالیان گذشته، افزود: در صورتی‌که بازار ساماندهی نشود ممکن است در برابر زلزله‌ای 4 ریشتری و یا برف سنگی دوام نیاورد و دچار آسیب جدی شود که باید از همین حالا به فکر بود .

وی خاطرنشان کرد: در این طرح راهکارهای مختلفی برای عبور تأسیسات از بازار ارائه شده و همچنین برای حفظ بازار و حتی مواردی که در طول سال‌ها دستخوش تغییر شده، ارائه شده است.     
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار