رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد گفت: راه‌اندازی سه موزه سنگ، عکس و آثار تاریخی در برنامه و دستور کار میراث فرهنگی شهرستان است.
کد خبر: ۵۳۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 04 December 2017
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد گفت: راه‌اندازی سه موزه سنگ، عکس و آثار تاریخی در برنامه و دستور کار میراث فرهنگی شهرستان است.

به گزارش تسنیم؛ کامران اکبری شایگان اظهار داشت: تاکنون بیش از 500 عکس تاریخی توسط مردم شهرستان اسدآباد برای راه اندازی موزه عکس به اداره میراث فرهنگی تحویل داده شده است.

وی درادامه با اشاره به وجود 300 سنگ قدیمی و باارزش از دوره اشکانیان و ساسانی تا زمان معاصر عنوان کرد: برای راه‌اندازی موزه سنگ و عکس‌های قدیمی  اسدآباد نیازمند فضا و مکان مناسب هستیم.

اکبری شایگان عنوان کرد: وجود موزه سنگ و عکس در شهرستان می‌تواند از نقش موثری در درآمدزایی، اشتغال و جذب گردشگر شهرستان برخوردار باشد.

وی با اشاره به موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد به عنوان تنها موزه شهرستان تصریح کرد: این موزه شامل 550 اثر تاریخی و قدیمی از دوره پارت تا عصر معاصر بوده که درسال 87 افتتاح و راه اندازی شد.

وی مساحت موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان اسدآباد را   300 متر مربع با 22ویترین و یک رواق تشکیل شده جهت  نمایش آثار عنوان کرد و افزود: در این موزه خمره‌های قدیمی از دوره اشکانیان و وسایلى که در خانه‌هاى قدیمى قاجاریه بوده نظیر چراغ‌هاى قدیمى، قفل‌ها، پشتى، قلیان، کرسى، وسایل آشپزخانه، کشاورزى، پوشاک و البسه قدیمى مردم اسد آباد به نمایش گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد دارای 150 اثر تاریخی و فرهنگی است که تا کنون از این تعداد آثار ،59اثر ثبت فهرست آثار ملی کشور شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار