گردان با تأکید بر حذف دستفروشان و فروشندگان میوه با وانت، افزود: با پیاده‌راه شدن میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان، وضعیت دستفروشی در سطح شهر تشدید می‌شود، بنابراین باید اقدامی در این حوزه پیش‌بینی شود.
کد خبر: ۵۳۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 02 December 2017
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: ۵۰ کارتن‌خواب‌ در گرمخانه شهر همدان ساماندهی شده اند.

به گزارش مهر، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان که با محوریت بررسی مشکلات کارتن‌خواب‌ها، وضعیت گرمخانه و سد معبر سرگذر همدان برگزار شد، اظهار داشت: کاهش آسیبهای اجتماعی زیربنای داشتن جامعه سالم و توانمند است.

وی در ادامه بر ضرورت اسکان افراد کارتن‌خواب‌ در جامعه تأکید کرد و افزود: کارتن‌خواب‌ها بر اساس جنسیت، سن و نوع مشکلات خود، آسیب‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند که کاهش آسیب‌های اجتماعی این قشر نیازمند نگرش فراگیر تمامی دستگاه‌های مرتبط بوده که در قانون به آنها وظایفی محول شده است.

گردان همچنین بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها، مشاهدات و مستندسازی‌های صورت گرفته و آمارهای ارائه شده از سوی انجمن‌ها و شهرداری در شهر همدان، حداکثر ۵۰ نفر کارتن‌خواب‌ در گرمخانه شهر همدان حضور دارند که ساماندهی شده‌اند که از این تعداد یک درصد را کودکان و حدود ۵ تا ۱۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهد.

وی بابیان اینکه برخوردهای احساسی نباید این تفکر را در بین کارتن‌خواب‌ها ایجاد کند که پاداش دریافت می کنند بلکه باید به انگیزه های مددکارانه برای قدم گذاشتن در پروسه بهبود پاسخ دهند و توقع غیرمنطقی برای دریافت خدمات رفاهی آن هم با حفظ وضعیت موجود از جمله اعتباد و بزهکاری خود نداشته باشند، گفت: حرکت مردمی و دولتی ایجاد شده در راستای غربالگری کارتن‌خواب‌ها، منجر به کاهش تعداد این افراد در جامعه می‌شود.

گردان عنوان کرد: برای بانوان هم مکانی تحت مدیریت بهزیستی وجود دارد که مقرر شده ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان از طرف شهرداری به آن مکان پرداخت ‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سد معبر سرگذر همدان گفت: با توجه به مشکلات سد معبر و ایجاد وضعیت امنی برای تردد شهروندان باید حق و حقوق اصناف که طبق قانون مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند، نیز رعایت شود.

گردان با تأکید بر حذف دستفروشان و فروشندگان میوه با وانت، افزود: با پیاده‌راه شدن میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان، وضعیت دستفروشی در سطح شهر تشدید می‌شود، بنابراین باید اقدامی در این حوزه پیش‌بینی شود.

مغازه‌داران و کسبه سرگذر حریم را رعایت نکرده و سد معبر ایجاد می‌کنند

وی اظهار داشت: متأسفانه مغازه‌داران و کسبه سرگذر حریم را رعایت نکرده و سد معبر ایجاد می‌کنند که باید ساماندهی شود کمااینکه وضعیت بهداشت جوی واقع در محوطه سرگذر باید مورد توجه خدمات شهری قرار گیرد.

سید مسعود عسگریان، رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای شهر همدان نیز گفت: با توجه به اینکه محدوده سرگذر یکی از مراکز اصلی خرید شهروندان همدانی است؛ بر این اساس باید برنامه‌ای برای ساماندهی این نقطه از شهر به ویژه در مباحث ترافیکی تدوین شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در ادامه این نشست گفت: به هم‌پیوستگی مغازه‌ها در بازار میوه و تره‌بار سرگذر منجر شده نتوانیم باکس زباله برای این محل تعبیه کنیم، از طرفی متأسفانه برخی کسبه‌ها هنگام ظهر و شب باقیمانده میوه‌های خود را وسط این بازار رها می‌کنند که وضعیت بهداشتی نامناسبی برای این منطقه ایجاد می‌شود.

مجید درویشی گفت: در نشستی با اتحادیه میوه‌وتره‌بار مقرر شد هر مغازه‌دار زباله‌های خود را در سطل زباله خود بریزد تا شهرداری در ساعات ۱۳ ظهر و ۲۱ شب، آنها را جمع‌آوری کند، اما متأسفانه همکاری وجود ندارد.

ایجاد دیوار مهربانی با همکاری اتحادیه میوه‌وتره‌بار در منطقه سرگذر

وی با توجه به اینکه پیشنهاد داده ایم دیوار مهربانی با همکاری اتحادیه میوه‌وتره‌بار در منطقه سرگذر ایجاد شود، افزود: با ایجاد این دیوار، باکس‌هایی برای آن تعبیه می‌شود تا کسبه میوه‌های کم‌کیفیت خود را در آنها بریزند و افراد نیازمند از آنها استفاده کنند.

درویشی در ادامه با بیان اینکه گرمخانه همدان در ابتدای آذرماه سال ۹۵ راه اندازی شده است، گفت: ماهانه ۸ میلیون تومان برای نگهداری کارتن‌خواب‌ها از محل اعتبارات شهرداری هزینه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در صورت هماهنگی تمامی ارگان‌های ذیربط شاهد سرویس‌دهی بهتری در گرمخانه بودیم، اظهار داشت: البته بر اساس قانون ارگان‌هایی مانند بهزیستی، بهداشت و درمان، هلال احمر، کمیته امداد، نیروی انتظامی، دادگستری، فنی و حرفه‌ای و اداره کار نیز باید با هدف تشویق و بازگشت کارتن‌خواب‌ها به جامعه، شبانه‌روز برای بررسی و غربالگری وضعیت کارتن‌خواب‌ها به کمپ مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار