نوراله‌زاده با اعلام این خبر که اعطای تسهیلات اشتغال روستایی رشد 78 درصدی داشته است، گفت: در بازه زمانی 4 سال گذشته 5143 میلیارد ریال تسهیلات روستایی پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۳۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱ 29 November 2017
 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره میزان تسهیلات پرداختی به تفکیک بخش‌های خدمات و صنعت، گفت: در بخش خدمات، 18283 میلیارد ریال و در بخش صنعت با افزایش 150 درصدی، مبلغ 12682 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

اصغر نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه در 4 سال دولت یازدهم (1392 تا 1396) به دلایل محدودیت‌ منابع مالی، دولت موفق به پرداخت اعتبارات مصوب نشده است، اظهار داشت: در طول دولت دهم 6880 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است. این در حالی است که در دولت یازدهم تنها 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرد؛ با وجود این میزان کاهش در اعتبارات تخصیصی از منابع عمومی، در عملکرد پرداخت تسهیلات طی دوره 4 سال دولت یازدهم با مدیریت صحیح منابع و مصارف نه تنها خللی وارد نشد، بلکه با رشد 83 درصدی میزان اعطای تسهیلات در این دوره نسبت به دوره 4 سال دولت دهم (1388 تا 1392) همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد نیروی انسانی از 1317 نفر به 1200 نفر در طول دولت یازدهم کاهش پیدا کرده است، گفت: با وجود کاهش نیروی انسانی، عملکرد تسهیلاتی صندوق رشد قابل توجهی داشته است. به این منظور طبق مستندات موجود بیش از 51 هزار میلیارد ریال تسهیلات در 4 سال دولت یازدهم توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده که رشد 83 درصدی را نشان می‌دهد.

نوراله‌زاده با اعلام این خبر که اعطای تسهیلات اشتغال روستایی رشد 78 درصدی داشته است، گفت: در بازه زمانی 4 سال گذشته 5143 میلیارد ریال تسهیلات روستایی پرداخت شده است. 

بنابراین نه‌تنها اغلب تسهیلات صندوق به صورت هدفمند به حوزه کسب‌وکارهای خرد، کوچک، خانگی و بخش‌های اقتصادی مربوطه سوق داده شد که در نمودارهای موجود نرخ بقای کسب و کارهای ایجادی نیز به دلیل اتخاذ مدل جدید، به شکل قابل‌توجهی رشد یافته است که این موضوع به روشنی نشان‌گر هم‌راستایی سیاست‌های صندوق در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بوده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پاسخ به این سؤال که چه میزان تسهیلات ازدواج پرداخت کرده‌اید، گفت: در حوزه اعطای تسهیلات ازدواج نیز ضمن افزایش مبلغ تسهیلات در دولت یازدهم، افزایش 1600 درصدی میزان اعطای آن نسبت به دولت ماقبل خود را شاهد بودیم؛ همچنین حوزه تسهیلات از محل وجوه مردمی با رشد 671 درصدی همراه است که بیانگر ارتقای کیفیت و هدفمندسازی پرداخت تسهیلات در این دولت است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره میزان اعطای تسهیلات به تفکیک بخش‌های مختلف خدمات، کشاورزی و صنعت، گفت: در بخش خدمات مبلغ تسهیلات پرداختی از نیمه دوم سال 92 تا نیمه اول سال 96، 18283 میلیارد ریال بوده است که افزایش 22 درصدی نشان می‌دهد و در بخش صنعت نیز با افزایش 150 درصدی میزان پرداخت تسهیلات، مبلغ 12682 میلیارد ریال پرداخت شده است؛ همچنین در بخش کشاورزی نیز بیش از 4708 میلیارد ریال تسهیلات در دوره اشاره‌شده پرداخت شده است.

نوراله‌زاده همچنین با اشاره به اینکه تغییر کامل فرآیندهای پرداخت صندوق از انفرادی به پرداخت‌های شبکه‌ای اعم از خوشه کسب و کار، شبکه‌های تولید و زنجیره‌های تأمین و توزیع از اقدامات اخیر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: شناسایی، ساماندهی و حمایت مالی از زنجیره‌های تولید کالا و خدمات کسب و کار در حوزه طراحی، تأمین مواد اولیه تا بازار در قالب کسب و کارهای خرد خصوصاً در مناطق روستایی با استراتژی منبع‌گرایی یا همان مزیت رقابتی و بازارگرایی مورد توجه بوده است.

نیازهای اختصاصی شامل تسهیلات پرداختی به جویندگان کار، نخبگان، کارآفرینان، مشاغل پشتیبان، برندهای ملی، زنجیره‌های تأمین آندرلاین‌تولید و توزیع، خوشه‌های کسب و کار و طرح‌های خانگی متمرکز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار