مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کمک ها و تسهیلات کافی نیست گفت: آسیب‌های پس از اسکان موقت باید سریع سپری شود، هدفمند کردن کمک‌های مردمی، کانالیزه کردن افکار عمومی و افزایش اعتماد اجتماعی و توجه به خانواد‌ه‌های نیازمند از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.
کد خبر: ۵۳۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 29 November 2017
مدیر کل کمیته امداد استان همدان با اشاره به کمپین مردمی کمک به زلزله‌زدگان که امروز در همدان تشکیل شد عنوان کرد: اولویت این مجموعه حمایت مالی و عملیاتی از ۶ هزار خانوار آسیب دیده تحت پوشش کمیته امداد کرمانشاه در زلزله اخیر است.

به گزاش ایکنا، پیمان ترکمانه مدیر کل کمیته امداد استان همدان، سه شنبه ۷ آذر ماه در جلسه هماهنگی پویش مردمی «همسایه خانه تو خانه ماست» اظهار کرد: خسارت‌های کمی و کیفی حاصل از زلزله غرب کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: هزار و ۹۰۰ روستا در ۷ شهرستان کرمانشاه دچار آسیب و خسارت شده‌اند که بیشترین خسارت در شهر‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بوده است که ۳۲ هزار واحد مسکونی دارای تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است.

ترکمانه با بیان اینکه مردم در کمک به مردم آسیب دیده از دولت جلوتر هستند اضافه کرد: برای اولین بار در کشور شاهد حضور جدی و اعظم فضای مجازی در انعکاس وقایع تلخ مناطق زازله زده بودیم، در مراحل اولیه امداد رسانی با وجود کمبود اقلام خوراکی این مهم برطرف شد اما پس از آن حضور فیزیکی مردم در منطقه امداد رسانی را با اختلال روبرو کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: توزیع ناعادلانه مواد حمایتی و امدادی از دیگر مشکلات زلزله زدگان غرب کشور بود که این خود باعث نفله و مضمحل شدن بسیاری از اقلام کمکی شد.

وی عنوان کرد: فاز دوم کمک‌ها نیز مشکلات خاص خود را داشت با وجود وعده بازسازی منازل تخریب شده طی یک الی یک و نیم ماه توسط دستگاه‌های مربوطه به دلیل حجم بالای تخریب، این مهم تحقق نیافت.

ترکمانه ابراز کرد: دولت موظف به پرداخت کمک‌های بلاعوض در قالب ۲۵ میلیون تومان وام به روستا‌ها و ۳۵ میلیون تومان به شهرها شده است که این رقم بدون کمک‌های مردمی مشکلات را حل نخواهد کرد.

ترکمانه یادآور شد: ۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد، در کرمانشاه واحد مسکونی خود را از دست داده و یا دچار تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصد شده‌اند که بازسازی منازل با این روند بی شک آنها را تحت آسیب‌های بیشتری قرار خواهد داد چرا که بیشتر این خانواده‌ها سالخورده و یا بی سرپرست و بدسرپرست هستند.  

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کمک ها و تسهیلات کافی نیست گفت: آسیب‌های پس از اسکان موقت باید سریع سپری شود، هدفمند کردن کمک‌های مردمی، کانالیزه کردن افکار عمومی و افزایش اعتماد اجتماعی و توجه به خانواد‌ه‌های نیازمند از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه امروز باید دست به دست یکدیگر داد تا علاوه بر رفع نیاز مردم، افکار عمومی را هدایت کنند افزود: در این راستا کمیته امداد با تشکیل کمپین مردمی با شعار «یک شاخه یک آجر» اقدام در جهت امداد رسانی هرچه بهتر به زلزله زدگان و کانالیزه کردن افکار عمومی کرده است حال در این میان پرچم دار این کار مهم اهالی رسانه خواهند بود.

ترکمانه عنوان کرد: این کمپین جهت اجرای هر چه بیشتر برنامه‌های خود کمیته‌ای متشکل از تعدادی خبرنگار، سمن وکمیته امداد تشکیل خواهد داد که اولویت کاری او کمک به خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد کرمانشاه خواهد بود بازسازی منازل نیز باید بدون اختلال وهمسو با سایر دستگاه‌ها باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار