کارشناس مقابله با ایدز معاونت بهداشتی همدان با تاکید به اینکه آموزش‌ها به طور مستمر انجام می‌شود و مخصوص این هفته نیست و در این هفته هدف ما بیشتر حساس‌سازی است، افزود:‌ اجرای برنامه‌های مختلف طی این هفته در صدا و سیما، آموزش و پرورش، معاونت بهداشتی، اکثر ادارات و... مورد توجه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۳۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 29 November 2017
کارشناس مقابله با ایدز معاونت بهداشتی همدان از شناسایی796 نفر مبتلا به HIV در همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ محمد میرزایی با اشاره به برنامه‌های معاونت بهداشتی در مقابله و پیشگیری از بیماری ایدز، اظهار کرد: نخستین روز آخرین ماه سال میلادی به عنوان روز جهانی ایدز نام‌گذاری شده که فرصتی فراهم می‌شود به یکی از مهم‌ترین چالش‌های تهدیدکننده بهداشت و سلامت جهانی بیاندیشند.

وی با بیان اینکه در ایران از 8 تا 14 آذرماه به عنوان هفته اطلاع‌رسانی بیماری ایدز نامگذاری شده است، گفت: در این ایام اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش به عموم مردم به ویژه برای زندانیان مورد توجه قرار می‌گیرد.

کارشناس مقابله با ایدز معاونت بهداشتی همدان با تاکید به اینکه آموزش‌ها به طور مستمر انجام می‌شود و مخصوص این هفته نیست و در این هفته هدف ما بیشتر حساس‌سازی است، افزود:‌ اجرای برنامه‌های مختلف طی این هفته در صدا و سیما، آموزش و پرورش، معاونت بهداشتی، اکثر ادارات و... مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور تا پایان سال 95، 35 هزار نفر مبتلا به «اچ آی وی» مثبت شناسایی شده است،  بیان کرد: از این تعداد 84 درصد مرد و 16 درصد مرد مبتلا هستند.

میرزایی بابیان اینکه در استان تا پایان 6 ماهه نخست امسال 796 نفر مبتلا به HIV شناسایی شده‌اند، افزود:‌ از این تعداد 286 نفر فوت کرده‌اند و بقیه نیز مورد مراقبت‌های بهداشتی هستند.

وی با اشاره به اینکه در همدان نیز 16 درصد مبتلایان خانم‌ و 84 درصد مبتلایان آقا هستند، گفت: متاسفانه بیشتر موارد بیماری نیز در گروه‌های سنی جوان بین سنین 20 تا 45 سال است که 75 درصد را شامل می شود.

کارشناس مقابله با ایدز معاونت بهداشتی همدان بیان کرد:‌ مراکز مشاوره کنترل و پیشگیری از بیماری HIV در استان فعال است و در هر شهرستان حداقل یک مرکز مشاوره بیماری رفتاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره رفتاری خدمات آموزش، پیشگیری، مراقبت، درمان بیماری HIV را انجام می‌دهد و تست رایگان و محرمانه نیز انجام می‌شود، افزود: در طول سال بیماریابی صورت می‌گیرد و در این راستا هر چقدر بیمار بیشتری شناسایی شود به نفع جامعه خواهد بود چراکه با این اقدام، پیشگیری بهتر خواهد بود.

میرزایی با اشاره به اینکه متاسفانه الگوی انتقال بیماری HIV تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: در دهه‌های گذشته موارد ابتلا مربوط به اعتیاد تزریقی بود اما در دهه‌های اخیر الگوی انتقال در حال تغییر است و این به خاطر آن بوده که اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و اعتیاد، موارد انتقال را کمتر کرده است.

کارشناس مقابله با ایدز معاونت بهداشتی همدان با اشاره به اینکه الگوی انتقال در کشور تغییر یافته و استان نیز مستثنی نبوده است، افزود: موارد انتقال از طریق تماس جنسی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه آموزش به مردم برای تست دادن طی هر 6 ماه یکبار حائز اهمیت است چراکه تمام ما در معرض خطر این بیماری هستیم، تاکید کرد:‌ نباید از دادن تست HIV  ترس و وحشت داشت چراکه این امر باعث خواهد شد که افراد سریع تحت درمان و مراقبت قرار گیرند تا دچار عوارض درمان نشوند.

میرزایی افزود:‌ در این هفته برگزاری همایش اطلاع رسانی برای عمومی مردم  و دانشجویان در شهرستان‌ها و برنامه تفقد و دلجویی از بیماران، برگزاری کمیته پیشگیری و ... در دستور کار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار