رئیس نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا روحیه احسان و خدمت گزاری را از راه های جلب نظر امام زمان(عج) برشمرد و گفت: کسی که می‌خواهد سرباز امام زمان باشد نمی‌تواند روحیه خدمت‌گزاری به مردم نداشته باشد چرا که امام زمان خود سرلوحه این عمل است.
کد خبر: ۵۳۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 29 November 2017
رئیس نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا روحیه احسان و خدمت گزاری را از راه های جلب نظر امام زمان(عج) برشمرد و گفت: کسی که می‌خواهد سرباز امام زمان باشد نمی‌تواند روحیه خدمت‌گزاری به مردم نداشته باشد چرا که امام زمان خود سرلوحه این عمل است.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام علی محمد عباسی، رئیس نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا امروز در سخنرانی بعد از نماز در مسجد دانشگاه بوعلی سینا ضمن تبریک آغاز ولایت صاحب الزمان (عج) با اشاره  به راه های جلب نظر امام زمان(عج) اظهار کرد: یکی از راه های جلب نظر حضرت طهارت نفس است.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: طهارت نفس یعنی عاری بودن از عشق های نفسانی و  عشق‌های کنترل نشده؛ گاهی محبت و عشق به استاد، فرزند، دوست، شغل انسان، و امکانات زیاد می‌شود، خدای بزرگ در این باره می‌فرماید این ها زینت دنیاست و وسیله ابتلا و امتحان دنیا هستند، گاهی این علاقه موجب می شود اگر اعمالی خلاف نظر خدا هم باشد انسان سمعا و طاعتا آن را انجام دهد.

وی افزود: گاهی همه چیز برای ما می‌شود کار، گاهی میل انسان به قدرت و یا ثروت است که این عوامل انسان را از بندگی در مسیر خدا باز می دارد.

وی همچنین طهارت دل از میل‌های شیطانی را یکی دیگر از ویژگی های انسان منتظر دانست و خاطرنشان کرد: درمان میل‌های شهوانی ازدواج به هنگام است، لذا بانوان نیز باید در این راستا عفت داشته باشند و آقایان مراقبت از نگاه خود داشته باشند که در شرایطی که هنوز ازدواج برای جوان محقق نشده میل ها کنترل می‌شود.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا وجود کینه و بغض را از ویژگی هایی دانست که انسان منتظر باید در خود بپروراند و در این راستا یادآور شد:  کینه و بغض نسبت به دشمنان نه دوستان، بلکه وجود کینه نسبت به دوستان انسان را از مسیر بندگی دور می کند.

وی دومین عمل جذب رضایت امام عصر(عج) را اقدام به جبران اعمالی که ترک شده بیان کرد و گفت: گاهی این اعمال حق الله است که در اینصورت باید آن اعمال را به جا آورد، گاهی نیز حق الناس است که این حق الناس در برخی موارد قابل جبران است مثلا در مباحث مالی، اما اگر این حق الناس غیبت شخصی است لزومی ندارد این مطلب را به آن شخص برای گرفتن حلالیت بگوییم بلکه در این شرایط ممکن است خصومتی شکل بگیرد و انسان در این شرایط باید با دعا و طلب مغفرت در حق خود و آن شخص به جبران برآید.

این مقام مسئول بیان کرد: سومین امری که موجب جلب رضایت امام زمان(عج) می شود انصاف است. اینکه انسان قدردان باشد. انصاف با خدا در تشکر و قدردانی از نعمت های خدا.

وی افزود: انصاف با دین که راه رسیدن به تعالی و خلیفه اللهی از مسیر دین است و انسان غیر از مسیر دین نمی توان بندگی خدا را انجام داد، شاید انسانی در مسیر غیر دین دنیایش رو به راه شود اما مطمئنا آخرت رو به راه نخواهد بود معنی دیگر انصاف با دین این است که اگر دچار شبهه‌ای شدیم به دنبال رفع آن باشیم نه اینکه اجازه دهیم به دینداری و ارزش های ما خدشه وارد شود.

عباسی روحیه احسان و خدمت گزاری را نیز از دیگر ویژگی ها شمرد و گفت: کسی که می‌خواهد سرباز امام زمان باشد نمی‌تواند روحیه خدمت‌گزاری به مردم نداشته باشد چرا که امام زمان خود سرلوحه این عمل است.

وی ادامه داد: دوست دار امام زمان (عج) نمی تواند به دیگران احسان نکند، نمی تواند خیر خواه دیگران نباشد و دست آنان را نگیرد.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا اعلام کرد: عدالت خواهی و ظلم ستیزی از ویژگی های سرباز امام زمان است که  در هر جا هر کس حقی را ضایع کرد در مقابل آن بایستد همانطور که همه انبیا، ائمه و اولیای الهی ظلم ستیز بوده اند.

وی ادامه داد: همانطور که وصیت امام علی (ع) به ما اینست که « کُن للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.» لذا برای سرباز و رعیت امام زمان و کسی که به دنبال جلب نظر امام زمان(عج) است کمترین کار رعایت این ۵ موارد است همانند پیرزنی که در بازار یوسف فروشی با تنها دارایی اش که یک کلاف بود برای اینکه ثابت کند خریدار یوسف است آمده بود.

عباسی در پایان با آرزوی سربازی در درگاه ولیعصر(عج) گفت: امروز که سالروز آغاز ولایت امام زمان است امید است که سالروز سربازی ما نیز باشد و با خود این عهد و پیمان را ببندیم که حداقل یک هفته کارهایی را انجام دهیم که مورد قبول حضرت مهدی (عج) باشد اعمالی که مورد پسند ایشان نیست را در این یک هفته انجام ندهیم.

               
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار