عبادی با اشاره به اینکه بحث مخاطب یکی از ارکان حوزه نمایش در اجرای برنامه‌های نمایشی است، بیان کرد: ویژگی استان همدان استقبال مناسب کودکان، نوجوانان و خانواده‎های آنها از جشنواره است و با توجه به اینکه مخاطب رکن اصلی تئاتر است خوشبختانه در استان ما مخاطبان از جشنواره استقبال کافی دارند.
کد خبر: ۵۳۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 27 November 2017
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان این رویداد بزرگ فرهنگی را داریم، گفت: از جشنواره تئاتر باید برای معرفی جاذبه های استان استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، سید سعید شاهرخی یکشنبه 5 آذر در جلسه ستاد استانی هماهنگی و برنامه ریزی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان اظهار کرد: این جشنواره در بالا بردن تراز استان در سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی تاثیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری این جشنواره بین المللی می توانیم تاریخ و تمدن و پیشه بزرگ خود را به دنیا معرفی کنیم، تصریح کرد: همچنین این برنامه به ایجاد نشاط در بین کودکان و نوجوانان نیز تاثیر دارد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه از این نشاط باید نهایت بهره را ببریم، اضافه کرد: توجه به شهرستان ها و اجرای نمایش برای کودکان شهرستان های استان کار بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، خاطرنشان کرد: کیفیت کارها را باید افزایش دهیم و همچنین همه دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش و شهرداری به جد ورور کرده و برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: در خلال برگزاری جشنواره محیط به گونه ای باشد که همه هنرمندان تئاتر احساس تعلق کنند.

پژوهش های کمی برای تئاتر در سراسر کشور است

رئیس بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان نیز با بیان اینکه پژوهش های کمی در باره تاثیر تئاتر بر تربیت انسان در سراسر کشور صورت گرفته است، گفت:  باید این هنر ارزشمند مورد پژوهش قرار گیرد.

فاضل عبادی با بیان اینکه ۴۸ نمایش در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر اجرا می‌شود، افزود: امسال ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که این موضوع نشان از رشد 25 درصدی آثار نسبت به سال گذشته است.

وی یکی از هدفگذاری های استان همدان را اجرای برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری مرتبط با کودکان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: برنامه‌های فیلم، موسیقی، ادبی، تئاتر، در حوزه دین و ... با در نظر گرفتن کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی در همدان برگزار می‌شود که برگزاری تئاتر کودک و نوجوان از ابتکار استان فرهنگی همدان است.

عبادی ادامه داد: همدان برنامه‌ها و فعالیت‌های مناسبی را در سالهای گذشته داشته و درحوزه فعالیت‌های فرهنگی از استانهای پیشرو در فیلم، موسیقی، تئاتر، ادبیات و سایر برنامه‌ها شناخته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: جشنواره امسال با شعار" کودکی همسفر قصه‌ها" با هدف حمایت از خلق آثار هنری، تربیت نسل آینده کشور و ایجاد روحیه نشاط و شادابی، از ۱۰ تا ۱۵  آذرماه در همدان و شهرستانهای استان برگزار می‌شود.

عبادی با اشاره به اینکه بحث مخاطب یکی از ارکان حوزه نمایش در اجرای برنامه‌های نمایشی است، بیان کرد: ویژگی استان همدان استقبال مناسب کودکان، نوجوانان و خانواده‎های آنها از جشنواره است و با توجه به اینکه مخاطب رکن اصلی تئاتر است خوشبختانه در استان ما مخاطبان از جشنواره استقبال کافی دارند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته در تعداد بازدیدکنندگان جشنواره در استان رشد داشتیم، افزود: امسال برنامه‌ها از نظر کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: ۴۸ نمایش و تولیدات هنری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد که شامل ۱۰ گروه از استان همدان است که دو گروه در بخش مسابقه و ۸ گروه در شهرستانهای استان اجرای برنامه دارند ضمن اینکه یک گروه دانش آموزی در ملایر به روی صحنه می‌رود.

عبادی خاطرنشان کرد: ۸ گروه نیز در بخش بین المللی در جشنواره حضور دارند ضمن اینکه۳۰ گروه از سراسر کشور اجرای نمایش را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه ۱۶ سالن نمایشی در سطح استان برای اجرا آماده سازی شده است، گفت: ۸ سالن در مرکز استان و ۸ سالن در شهرستانها آماده سازی شده ضمن اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های جشنواره است.

مدیرکل ارشاد همدان تصریح کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره روز پنج شنبه آغاز و اجراهای اصلی از جمعه دهم شروع و تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

عبادی با اشاره به حضور فارغ التحصیلان رشته‌های هنری در جشنواره امسال بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان و تولیدکنندگان آثار نمایشی دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که نشان از تخصصی بودن نمایش‌ها دارد ضمن اینکه استقبال جوانان نیز از جشنواره قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه از سراسر کشور برای جشنواره متقاضی بودند، گفت: ۳۱ درصد کارگردانان خانم بوده و مابقی آقایان هستند .

گفتنی است بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از ۱۰ تا۱۵ آدر ماهدر شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار