مسئول بسیج سازندگی همدان بابیان اینکه تاکنون بخشی از کمک‌ها به‌صورت نقدی جمع‌آوری‌شده تا در ساخت‌وساز منازل مسکونی مورد استفاده قرار گیرد بیان کرد: در حال حاضر گروه‌های بسیج جامعه پزشکی در منطقه مستقرشده و از طریق بهداری‌ها به مردم آسیب‌دیده خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 19 November 2017
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از آمادگی ۱۰۰ گروه جهادی همدان برای اعزام به منطقه و آغاز عملیات بازسازی منازل زلزله‌زدگان خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ شهرام صادقی با تشریح وضعیت مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: در همان نخستین ساعات وقوع زلزله قرارگاه پشتیبانی از مردم زلزله‌زده کرمانشاه در سپاه انصارالحسین(ع)همدان تشکیل‌شده و ستادهای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح شهرستان‌ها دایر شد.

وی با اشاره به آمادگی اقشار بسیج همدان برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افزود: تاکنون نزدیک به 60 کامیون، 25 وانت‌بار  و نیسان کمک‌های مردمی شامل مواد غذایی، جیره خشک، نان، آب‌معدنی، لباس گرم، وسایل گرمایشی و غیره توسط سپاه همدان به منطقه ارسال‌شده است.

مسئول بسیج سازندگی همدان بابیان اینکه تاکنون بخشی از کمک‌ها به‌صورت نقدی جمع‌آوری‌شده تا در ساخت‌وساز منازل مسکونی مورد استفاده قرار گیرد بیان کرد: در حال حاضر گروه‌های بسیج جامعه پزشکی در منطقه مستقرشده و از طریق بهداری‌ها   به مردم آسیب‌دیده خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: گروه‌های فنی مهندسی سپاه انصارالحسین(ع) نیز در منطقه مستقرشده و در حال ارزیابی از منطقه و میزان خسارات وارد به منازل مسکونی هستند تا پس از برگزاری جلسه هماهنگی، اقدام به بازسازی و یا ساخت منازل جدید برای زلزله‌زدگان کنند.

صادقی ابراز کرد: در حال حاضر از سوی بسیج سازندگی کشور بازسازی 32 روستا در منطقه ازگله که محل مأموریتی تیپ 32 انصارالحسین(ع) نیز هست به ما واگذارشده است.

وی با اشاره به‌احتمال بارش باران در روزهای آینده عنوان کرد: در حال توزیع کانکس بین زلزله‌زدگان هستیم و چون با محدودیت در این عرصه روبه‌رو هستیم با توزیع پلاستیک و نایلون و پوشاندن چادرها با آنها باید مانع از نفوذ آب به داخل آنها شویم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه نصب چادر الزاماتی دارد که باید به افراد آسیب دیده آموزش داده شود گفت: در حال حاضر برخی از منازل مسکونی آسیب جدی ندیده‌اند اما به دلیل وجود پس‌لرزه‌هایی که در منطقه رخ می‌دهد مردم از سکوت در آن‌ها پرهیز دارند.

وی از آغاز عملیات ساخت‌وساز منازل زلزله‌زدگان با همکاری بنیاد مسکن در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: اینکه می‌گویند بیشترین آسیب‌ها و ویرانی‌ها مربوط به مسکن مهر هست غلط است چرا که با بررسی‌های میدانی ما معلوم شد بیشترین آسیب را خانه‌های قدیمی و یا خانه‌هایی که با خشت و گل ساخته شدند بودند دیده‌اند.

صادقی عنوان کرد: ما تجربه کار در بین زلزله‌زدگان آذربایجان در سال 91 را داریم و می‌دانیم که با توجه به حجم بالای آسیب‌ها و مردمی که در واقعه اخیر آواره شده‌اند حتی یک روز را هم نباید در این منطقه از دست بدهیم.

وی از آمادگی 100 گروه جهادی همدان برای اعزام به منطقه خبر داد و تصریح کرد: فعلاً در حال توزیع کمک‌های مردمی در بین زلزله‌زدگان هستیم  و به‌محض مشخص شدن مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها برای بازسازی، گروه‌های جهادی ما وارد منطقه می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: در حال حاضر مردم آسیب‌دیده بیش از هر چیز به وسایل گرمایشی، جیره خشک، مواد غذایی، لوازم بهداشتی ویژه بانوان و کودکان و همچنین روکش‌های پلاستیکی برای پوشاندن چادرها نیاز دارند .

وی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در کمک‌رسانی به مردمی زلزله‌زده تأکید کرد: این اتفاق بیش از گذشته زمینه را برای ایجاد همبستگی ملی ایجاد کرده است و امیدواریم با هدایت‌های درست کمک‌های مردمی، از ظرفیت به وجود آمده به‌درستی استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار