نجفی در خصوص تعداد نماز آیات در زلزله‌های مکرر اذعان کرد: در هر بار که زلزله‌ای رخ می‌دهد باید نماز آیات خوانده شود برای مثال افرادی که برای کمک رسانی به مردم زلزله زده‌ی رودبار به آنجا سفر کردند در روزهای ابتدایی در هر روز قریب به ۳۰بار نماز آیات را به جا می‌آوردند.
کد خبر: ۵۲۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 14 November 2017
یک پژوهشگر قرآن و استاد حوزه علمیه بیان کرد: زلزله و این بهم ریختگی‌ها و حوادث طبیعی خداوند متعال می‌تواند تلنگری مبنی بر کوتاهی و فانی بودن هستی باشد که بدانید و آگاه باشید زندگی تنها آن چیزی نیست که شما بدست آوردید و نگهدارنده آن خداست.

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام نجفی پژوهشگر قرآن و مدرس حوزه علمیه، در خصوص پدیده زلزله شب گذشته که بیشتر نقاط ایران را درگیر کرد اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید «زمین را به عنوان مهد آرامش شما قرار دادیم» و این اصل بیانگر آن است که انسانها باید در آرامش زندگی کنند و محیطی آرام برای ایشان فراهم باشد.

وی افزود: اما این حوادث و این بهم ریختگی‌ها و حوادث طبیعی خداوند متعال می‌تواند تلنگری مبنی بر کوتاهی و فانی بودن هستی باشد که بدانید و آگاه باشید زندگی تنها آن چیزی نیست که شما بدست آوردید و نگهدارنده آن خداست.

این پژوهشگر قرآن در مورد خواندن نماز آیات بیان کرد: هنگام بروز این دسته از اتفاقات که باعث وحشت و خوف مردم می‌شود نماز آیات بر مردم واجب است این یکی از نشانه‌هایی است که بر توانایی و قادر بودن خداوند متعال صحه می‌گذارد، نماز آیات با نیت ادا در هر حالی خوانده می‌شود و قضا خواندن آن صحیح نیست، مانند نماز صبح دو رکعت می‌باشد که در هر رکعت قبل از هررکوع سوره‌ی حمد و یک سوره کامل را بخواند البته می‌توان یک سوره را به پنج قسمت تقسیم کرد و هر بار به رکوع رفت مثلا سوره ی توحید.

نجفی در خصوص تعداد نماز آیات در زلزله‌های مکرر اذعان کرد: در هر بار که زلزله‌ای رخ می‌دهد باید نماز آیات خوانده شود برای مثال افرادی که برای کمک رسانی به مردم زلزله زده‌ی رودبار به آنجا سفر کردند در روزهای ابتدایی در هر روز قریب به ۳۰بار نماز آیات را به جا می‌آوردند.

وی افزود: یکی دیگر از آثار و برکت‌های زلزله مشخصه‌ای از قیامت است که بعد از به سر آمدن عمر دنیا زلزله‌ای جهانی رخ داده و کل کرات و موجودات را از بین خواهد برد همه چیز در هم ریخته و قدرت خداوند نمایان می‌شود.

نجفی در پایان یادآور شد: در قیامت با نواختن صور اول تمامی موجودات می‌میرند و مرگ آنها به معنای نابودی نیست بلکه به معنای انتقال از جهانی به جهان دیگر است مانند ورود جنین از رحم مادر به دنیای بیرون و با نواخته شدن صور دوم تمام مقررشدگان از هستی زنده می‌شوند، که وجود دو سجده در نماز یومیه نیز نشانه‌ای از صورها و مردن و زنده شدن است.

نجفی خاطر نشان کرد: اتفاقات طبیعی که در جهان پیش می‌آید گاهی به دلیل اعمالی است که ما انسانها در طول عمر انجام می‌دهیم با توجه به خطاهای رخ داده در جامعه بشریت نیز می‌توان گفت گناه و معصیت در ایجاد آن موثر هستند، البته نمی‌توان از دلایل علمی آن همچون وجود گسل و تخلیه‌ی گازهای درونی زمین چشم پوشید اما عوامل معنوی نیز موثر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار