نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه واحدهای سیلیس کوبی و آجرپزی از مشاغل پرزحمت در ملایر است، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست: در این 2 حوزه به دلیل سختی کار حداقل 2 تن از اتباع غیرایرانی در این واحدها مشغول به کار شوند.
کد خبر: ۵۲۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 12 November 2017
نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در شام کاری که شامگاه شنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیمارستان غرضی ملایر برگزار شد، درخواست ها و نیازهای این شهرستان را مطرح و قول های مساعدی را در این زمینه اخذ کردند.

به گزارش ایرنا در این نشست و همزمان با افتتاح هتلینگ و ساختمان بخش سی تی اسکن بیمارستان دکتر غرضی ملایر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ایجاد و راه اندازی پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی در این شهر موافقت کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: با توجه به آمار بیمه شدگان در سطح شهرستان ملایر، ایجاد پلی کلینیک تخصصی یک اولویت برای این شهر است که وزیر کار با این اقدام موافقت کرد.

محمد کاظمی اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین اجتماعی ساختمانی را در مرکز شهر ملایر دارد، در صورت تامین تجهیزات این ساختمان برای ایجاد پلی کلینیک بسیار مستعد و مناسب است.

وی با بیان اینکه معادن ملایر بسیار غنی است و تاکنون هیچگونه سرمایه گذاری در این حوزه صورت نگرفته افزود: شستا نیز در این منطقه هیچ سرمایه گذاری نداشته است که تقاضا داریم شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بخش سیلیس و سیلیکات این منطقه سرمایه گذاری کند چراکه مقدمات آن نیز طی شده است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه واحدهای سیلیس کوبی و آجرپزی از مشاغل پرزحمت در ملایر است، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست: در این 2 حوزه به دلیل سختی کار حداقل 2 تن از اتباع غیرایرانی در این واحدها مشغول به کار شوند.

کاظمی همچنین خواستار کمک برای اعطای تسهیلات به حدود هفت هزار بازنشسته و مستمری بگیر در این شهرستان و بیمه کارگران ساختمانی، فرش بافان و منبت کاران ملایری توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

افزایش سقف وام های صندوق کارآفرینی از 500 میلیون ریال به یک میلیارد ریال و رفع مشکلات مسکن مهر ملایر از جمله مسکن مهر شماره 6 که اکثر آنها در قالب تعاونی هستند، از دیگر درخواست های نماینده ملایر از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه 6 هزار خیاط ملایری در قالب مشاغل خانگی در منازل خود مشغول به کار هستند گفت: این تعداد مشاغل غیر رسمی در شهرستان ایجاد شده و هیچ مطالبه ای از دولت نکرده اند و بسیاری از آنها نیز دارای پروانه کسب هستند.

حجت الاسلام احد آزادی خواه بیان کرد: در این راستا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور بیمه خیاطان را صادر کرد و دستور داد گروه کارشناسی در ملایر مستقر و کار بازمهندسی شود.

وی همچنین با اشاره به دستور وزیر کار برای بیمه منبت کاران ملایری افزود: با توجه به وسعت، تعداد سوله ها و امکانات مرکز جوش تخصصی ملایر و همچنین آموزش همزمان یک هزار تن در این مرکز، نیاز است به عنوان یک مرکز آموزش برای غرب کشور تبدیل شود که وزیر کار با این امر موافقت کرد.

رفع مشکل بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان و تاکسی داران ملایری به صورت ویژه و حل مشکل قطع یارانه برخی از اقشار آسیب پذیر از دیگر درخواست های حجت الاسلام آزادی خواه از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز خواستار مساعدت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان شد و گفت: در حال حاضر طرح های خوبی در این زمینه داریم که پرونده ها همه دارای توجیه اقتصادی خوب است.

عبدالعظیم رضایی با اشاره به راه اندازی دفتر بنیاد صیانت از نهاد خانواده در ملایر بیان کرد: در این زمینه با تلاش های صورت گرفته 31 درصد آمار طلاق امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی از وزیر کار خواست: در راستای اجرای طرح کرامت در ملایر قول مساعد داده شود و شلتر بانوان که مجوز آن صادر شده، برای اخذ یارانه و تجهیزات آن اقدام مناسب صورت گیرد.

رضایی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ملایر، وجود 230 واحد صنعتی، فعالیت بیش از 20 هزار منبت کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم و وجود بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت بیان کرد: با ثبت ملی مبل و منبت ملایر، افق و چشم انداز جدیدی در این شهر باز و تحولی در اقتصاد این شهرستان ایجاد شده است.

وی گردشگری، باغداری، صنعت و معدن و ظرفیت های ویژه در روستاها را از دیگر قابلیت های ملایر برشمرد و افزود: ضمن حفظ اشتغال موجود، احیای واحدهای تولیدی و صنعتی و جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال جدید در اولویت برنامه ها است تا با استفاده از ظرفیت ها مشکل بیکاری را رفع کنیم.

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هتلینگ و ساختمان سی تی اسکن بیمارستان غرضی ملایر با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال شامگاه شنبه به بهره برداری رسید.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار