نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین سند جامع روستایی می‌تواند در پیشرفت و آبادانی روستاها مؤثر باشد و از طرفی تخصیص اعتبارات به روستاها و چگونگی هزینه کرد این اعتبارات هدفمند خواهد بود.
کد خبر: ۵۲۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 10 November 2017
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین و تکمیل برنامه جامع روستایی، علاوه بر پیشرفت، عمران و آبادانی در روستاها مهاجرت روستائیان به شهرها نیز کم خواهد شد.

به گزارش فارس ، حسن لطفی در جلسه توسعه روستایی با بیان اینکه توجه به توسعه بومی روستایی از مباحث مهم است که باید مدنظر قرار بگیرد، اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند توسعه روستاها را در پی داشته باشد وجود شوراهای فعال هستند که به عنوان نماینده مردم در این امر نقش بسزایی دارند.  

وی افزود: پس از انقلاب خدمات بسیاری در روستاها انجام گرفته است اما چون برنامه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار روستائیان وجود نداشت با تشدید مهاجرت مواجه شده‌ایم که اکثر مهاجرت‌ها هم به دلیل نبود شغل در روستاها و شهرهای کوچک است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین سند جامع روستایی می‌تواند در پیشرفت و آبادانی روستاها مؤثر باشد و از طرفی تخصیص اعتبارات به روستاها و چگونگی هزینه کرد این اعتبارات هدفمند خواهد بود.

وی ادامه داد: هر یک از دستگاه‌ها باید به تفکیک شهر و روستا اطلاعات جامعی تهیه کنند که در این صورت هر روستا یک سند توسعه خواهد داشت.  
 
لطفی با تأکید بر تهیه اطلاعات جامع هر حوزه توسط مسؤولان،گفت:در صورتی که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات کافی از حوزه فعالیت خود داشته باشند می‌توانند در راستای جذب سرمایه‌گذار اقدام نمایند.

وی یکی از معضلات کشور را مهاجرت روستائیان و حاشیه‌نشینی عنوان کرد و افزود: با تدوین و تکمیل برنامه جامع روستایی، علاوه بر پیشرفت، عمران و آبادانی در روستاها  مهاجرت روستائیان به شهرها نیز کم خواهد شد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید نسبت به هزینه کرد و درآمدهای حوزه مربوطه خود در شهرستان اشراف اطلاعاتی داشته باشند، ادامه داد:برای مثال صندوق تأمین اجتماعی شهرستان رزن سالانه 28 میلیارد تومان درآمد دارد که تنها یک میلیارد تومان در سال هزینه می‌شود و مابقی در صندوق تأمین اجتماعی کشور قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه وقتی این اطلاعات به مسؤولان کشوری ارائه شد، دستور ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان رزن را دادند، خاطرنشان کرد: این مطلب ثابت کرد که در دست داشتن اطلاعات جامع ابزاری است برای توسعه شهرستان رزن.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار