مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت: زمان برگزاری اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال 2018 تعیین شد و این اجلاس 23 تا 28 آبان ماه سال آینده در هتل باباطاهر همدان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۲۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 08 November 2017
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت: زمان برگزاری اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال 2018 تعیین شد و این اجلاس 23 تا 28 آبان ماه سال آینده در هتل باباطاهر همدان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا؛ حمیدرضا یاری افزود: سازمان جهانی گردشگری با عضویت 500 شرکت خصوصی وابسته از 130 کشور در حوزه گردشگری بین المللی فعالیت می کند و 9 شرکت خصوصی ایرانی عضو این سازمان هستند که شرکت سیاحتی علیصدر همدان یکی از این 9 عضو است که امسال به عنوان عضو هیات رئیسه این سازمان نیز انتخاب شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته مکاتبات برای میزبانی اجلاس 2018 آغاز شد و با توجه به ظرفیت های ویژه همدان در حوزه گردشگری و جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد استان از جمله تپه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا و غار علیصدر، این میزبانی به ایران و استان همدان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: هم اکنون جدول کمیته های اجرایی برای برگزاری این اجلاس به استانداری همدان پیشنهاد شده و قرار است تا پایان هفته جاری این جدول نهایی به تصویب برسد.

وی بر اهمیت فعالیت کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی در برگزاری این اجلاس تاکید کرد و گفت: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات نقش بسیار مهمی ایفا می کند و در این عرصه خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک رسانه مادر می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف این بخش داشته باشد.

یاری اضافه کرد: این برای نخستین بار است که اجلاس جهانی گردشگری در ایران برگزار می شود و میزبانی همدان در این دوره از برگزاری اجلاس، افتخاری برای این استان محسوب می شود.

وی اظهار کرد: نام استان همدان در این رویداد بین المللی در سایت های جهانی و در سطح بین المللی مطرح می شود و با برگزاری شایسته و مطلوب این اجلاس می توان به ارتقای سطح تاسیسات و واحدهای گردشگری استان کمک کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی گردشگری مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاستگذاری می کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.

اعضای هیات رئیسه این سازمان متشکل از 12 عضو است که در اوایل مرداد سال جاری برای نخستین بار شرکت سیاحتی علیصدر همدان به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این سازمان انتخاب شد.

شرکت سیاحتی علیصدر که از سال 1370 با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان همیاری شهرداری های استان و شهرداری همدان و با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه علیصدر ایجاد شد، اکنون یک کرسی از 12 کرسی هیات رئیسه سازمان جهانی توریسم را به خود اختصاص داده است.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده اند.

این استان به واسطه وجود شمار زیادی آثار تاریخی، تفریحی و توریستی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار