محمدناصر نیکبخت استاندار همدان گفت: اسامی و مشخصات ۱۱ هزار و ۴۰۱ شغلی که از محل پرداخت ۶۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ایجاد شده است باید بر روی سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 07 November 2017
استاندار همدان از اختصاص۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح اشتغال فراگیر در استان همدان خبر داد.

به ایکنا، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان گفت: اسامی و مشخصات ۱۱ هزار و ۴۰۱ شغلی که از محل پرداخت ۶۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ایجاد شده است باید بر روی سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

محمد ناصر نیکبخت با تاکید براین مطلب، از مدیران و کارشناسان خواست در ایجاد فرصت‌های شغلی مجاهدانه تلاش کنند و همکاری داشته باشند و اجازه مانع تراشی و پیچیده شدن کارها را ندهند.

او ادامه داد: پایان آبان باید همه مدیران اجرایی گزارشی در زمینه حضورشان در شهرستان‌ها و اقدام‌هایی که انجام داده‌اند گزارش دهند و از بانوان صاحب صلاحیت، تحصیل کرده و شایسته برای انتصاب در معاونت‌ها و رؤسای ادارات استفاده کنند.

نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان اضافه کرد : با توجه به اضافه شدن یک معاونت به فرمانداری‌ها، فرمانداران یکی از معاونان را از بین بانوان شایسته و توانمند انتخاب کنند.

وی افزود: بانک سینا و صندوق کارآفرینی امید استان طرح‌های روستایی اشتغال را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند، همچنین ایجاد سرپرستی بانک سینا در همدان برای شتاب گیری روند پرداخت‌ها و سرعت کار پیگیری شود.

استاندار همدان گفت: با همه مشکلات و محدودیت‌های بودجه‌ای، اعتبار پیش بینی شده برای اشتغال زیاد است بنابراین باید نسبت به جذب این منابع تلاش کرد.

اجرای طرح اشتغال فراگیر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از محل طرح اشتغال فراگیر ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

احمد توصیفیان درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان افزود : ۲۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زا از منابع داخلی۸ بانک عامل در کل کشور در نظر گرفته شده است که در استان همدان این ابلاغیه در چهارم آبان به اعضای کارگروه اعلام و قرار شده است اعضا طرح‌های واجد شرایط را معرفی کنند.

وی با بیان این که دبیرخانه طرح اشتغال فراگیر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال شده، افزود: ۱۰ روز زمان برای انجام فر آیند از رسیدن طرح به بانک و از آنجا یک پروسه یک ماهه در نظر گرفته شده تا به مرحله پرداخت به متقاضی برسد.

او اضافه کرد: سهم استان در این طرح ۳۴۰ میلیارد تومان است که هریک از بانک‌ها با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی گفت: این اعتبارات برای شهرستان همدان ۱۰۶ میلیارد، ملایر ۵۷ میلیارد، تویسرکان ۲۴ میلیارد، رزن ۲۲ میلیارد، اسد اباد۲۹ میلیارد، فامنین ۱۵ میلیارد، نهاوند ۳۴ میلیارد، کبودراهنگ ۲۵میلیارد و نهاوند ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

توصیفیان افزود : طرح‌های دانش بنیان در شهرها ۳ درصد و در روستاها ۶ درصد یارانه دریافت می‌کنند.

وی گفت: این تسهیلات به بوم‌گردی، پوشاک و صنایع دستی، کشاورزی محصولات باغی، گیاهان دارویی ،صنایع غذایی، کسب و کارهای آی‌تی، فرش، صنوف تولیدی و توزیعی، حوزه خدمات بهداشت و درمان و خدمات بین شهری تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش خوداشتغالی در نظر گرفته شده که این تسهیلات نیز موجود است و می‌توانیم به متقاضیان پرداخت کنیم.

توصیفیان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۴۰۱ شغل در استان با ۶۴۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که ۵۰۸ میلیارد تومان منابع داخلی، ۲۷ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۴۰ میلیارد تومان از محل طرح رونق تولید پیش بینی شده است، گفت: ۲۵۵ میلیارد تومان در بخش صنعت، ۲۲۷ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۱۶۴ میلیارد تومان در بخش خدمات تسهیلات پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل دفتر امور روستایی استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت در بانک سینا پیش بینی شده است ، اما با وجود این که یک سال از ابلاغ این اعتبارات می‌گذرد ۳ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

ظاهرپورمجاهد افزود: برای بانک پارسیان ۱۰ میلیارد تومان با نرخ ۸ درصد در نظر گرفته شده است که در حال حاضر فقط یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار