احمد تیموری نماینده استان همدان در اتاق بازرگانی ایران و عضو گروه تولید و صادرات اتاق ایران و اصناف کشور گفت: در بازار منسوجات، رکود مطلق حکم فرم است و علت اصلی این موضوع وجود محصولات خارجی ارزان‌قیمت و البته بی‌کیفیت است.
کد خبر: ۵۱۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 25 October 2017
احمد تیموری نماینده استان همدان در اتاق بازرگانی ایران و عضو گروه تولید و صادرات اتاق ایران و اصناف کشور گفت: در بازار منسوجات، رکود مطلق حکم فرم است و علت اصلی این موضوع وجود محصولات خارجی ارزان‌قیمت و البته بی‌کیفیت است.

به گزارشتابناک همدان؛ وی اظهار داشت: تولیدات داخل به دلیل نبود حمایت، شرایط سخت تولید و...قیمت تمام‌شده بالاتری دارند و این امر اقبال به محصولات داخلی را باوجود کیفیت مطلوب کم می‌کند.

تیموری تصریح کرد:  تمایل مردم به خرید جنس خارجی موجب شده تا بسیاری از اجناس ایرانی با برندهای خارجی عرضه شوند که این موضوع ضرورت فرهنگ‌سازی صحیح در این حوزه را بیش‌ازپیش مشخص می‌کند زیرا که بسیاری از جوانان به دنبال خرید مارک و برندهای خارجی هستند و مغازه‌داران مجبورند ویترین مغازه‌های خود را با اجناس به‌ظاهر خارجی جلوه دهند.

وی افزود: کیفیت تولیدات داخلی ما نه تنها با نمونه‌های خارجی یکسان است بلکه حتی در مواردی برتری هم دارد تا جایی که بسیاری از کارگران خیاط ایرانی به دلیل توانایی بالا در حرفه خود، جذب کارگاه‌های ترکیه شده‌اند.

عضو گروه تولید و صادرات اتاق ایران و اصناف کشور بیان داشت: مبادی ورودی کشور به روی محصولات خارجی نباید کاملاً بسته شود بلکه دولت باید با تقویت تولیدات داخلی زمینه افزایش قدرت آنها در رقابت‌پذیری با محصولات خارجی را باید افزایش دهد البته تولیدکننده‌ها نیز موظف‌اند بر کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی خود تمرکز کرده تا بتوانند با رقبای خارجی رقابت سالم داشته باشند.

تیموری در مورد یکی از معضلات جهت گسترش کسب‌وکار در واحدهای تولیدی اصناف افزود: اگر کارگران یک کارگاه از 5 نفر بیشتر بشوند حدود ۲۰درصد حق بیمه کارگری برای کارفرما افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شده کارفرمایان از جذب کارگر بیشتر از ۵ نفر خودداری کنند، درصورتی‌که اگر این قانون اصلاح شود در آینده شاهد افزایش اشتغال‌زایی در این حوزه خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: درکل کشور فقط در بخش پوشاک ۶۰۰ هزار واحد تولیدی لباس‌داریم که هرکدام  اگر یک کارگر بیشتر استخدام کنند، ۶۰۰ هزار نفر در این چرخه جذب بازار کار خواهند شد که این امر می‌تواند در جهت رونق بازار اشتغال کمک شایانی کند.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت که ورود بی‌رویه اجناس خارجی موجب بیکار شدن بسیاری از جوانان شده و این امر تبعات اجتماعی و اقتصادی نامطلوبی را برای جامعه در پی خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار