رودباری با اشاره به اینکه این اقدام دولت در راستای تشویق به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوس، سواری و ون تسهیلاتی با نرخ سود 4 تا 10 درصد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۱۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 23 October 2017
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه فرسودگی ناوگان باری و مینی‌بوسی در استان همدان به یک معضل تبدیل شده است، گفت: عمر ناوگان باری استان بالاتر از میانگین کشوری است و رانندگان باید نسبت به نوسازی ناوگان استقبال کنند.

به گزارش ایسنا؛ محمد رودباری با تأکید بر اینکه سن ناوگان باری همدان 29 سال است که این میزان نسبت به میانگین عمر ناوگان کشوری بالاتر است، اظهار کرد: از 13 هزار دستگاه کامیون موجود در استان6000 دستگاه به مرز فرسودگی رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای نوسازی ناوگان باری با دو شرکت خودروسازی قراردادهایی منعقد کرده است، یادآور شد: 70 درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد که 9 درصد از سود تسهیلات توسط راننده و بقیه معادل حدود 16 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

رودباری با اشاره به اینکه این اقدام دولت در راستای تشویق به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوس، سواری و ون تسهیلاتی با نرخ سود 4 تا 10 درصد پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود رانندگان از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را داشته باشند، تصریح کرد: توسعه ناوگان روستایی نیز شامل دریافت تسهیلات با نرخ 4 درصد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه ناوگان مینی‌بوسی استان همدان فرسودگی بالایی دارد، افزود: بر اساس استانداردها، مینی‌بوس با 15 سال بیشتر جزء خودروهای فرسوده محسوب می‌شود که متأسفانه میانگین عمر هزار و 30 دستگاه مینی‌بوس استان همدان 29 سال است.

وی اظهارکرد: دولت تمهیدات لازم را برای نوسازی ناوگان فرسوده در سطح کشور اندیشیده و زمینه را فراهم کرده است که باید رانندگان و فعالان این حوزه گام‌های اساسی در این زمینه بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار