حمیدرضا متین با اشاره به اینکه معیارهای مختلفی در انتخاب صادرکننده نمونه استان دخیل است، تصریح کرد: معیارهای انتخاب صادرکننده نمونه شامل ارزش صادرات، تنوع در اقلام صادرات، تعداد بازارهای هدف، نفوذ آنها در بازارهای هدف جدید، میزان ماندگاری در بازارهای هدف و استفاده از سیستم تحقیق و توسعه است.
کد خبر: ۵۱۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 23 October 2017
دو تن از صادرکنندگان استان همدان به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری معرفی شدند.

به گزارش فارس، عادل بشیری جلال و احمدرضا غفاریان امسال پس از ارزیابی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری از استان همدان انتخاب شدند.

بشیری جلال از صادرکنندگان سفال استان همدان به سایر کشورهاست که برای چندمین سال متوالی در روز ملی صادرات از وی به عنوان صادرکننده نمونه کشوری تقدیر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره اظهار کرد: انتخاب صادرکنندگان نمونه استان همدان نیز در دست اقدام است و به زودی براساس معیارهای مشخص شده این افراد انتخاب می‌شوند.

حمیدرضا متین با اشاره به اینکه معیارهای مختلفی در انتخاب صادرکننده نمونه استان دخیل است، تصریح کرد: معیارهای انتخاب صادرکننده نمونه شامل ارزش صادرات، تنوع در اقلام صادرات، تعداد بازارهای هدف، نفوذ آنها در بازارهای هدف جدید، میزان ماندگاری در بازارهای هدف  و استفاده از سیستم تحقیق و توسعه است.

وی داشتن نمایندگی در کشورها، شرکت در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی، شرکت در هیأت‌های تجاری، عضویت در تشکل‌های صادراتی ملی و استانی، داشتن برند ثبت شده در داخل و خارج از کشور، بهرمندی از استانداردهای مختلف کالایی و مدیریتی و انجام تبلیغات در کشورهای هدف را از دیگر معیارهای انتخاب صادرکننده نمونه برشمرد.

متین با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا روند صادرات از استان به سایر کشورها افزایش یابد، تصریح کرد: تجار و بازرگانان استان همدان باید از روش‌های نوین برای بازاریابی استفاده کنند، همدان پتانسیل بسیاری در زمینه محصولات و تولیدات کشاورزی دارد که می‌توان در زمینه صادرات محصول خام و فرآوری شده گام‌های خوبی برداشت.

وی با اعلام اینکه استان همدان زمانی مرکز پخش کالاهای وارداتی کشور بود، بیان کرد: باید تلاش و پیگیری لازم انجام شود تا همدان همچون گذشته به عنوان پایگاه توزیع کالاهای وارداتی کشور تبدیل شود چراکه این اقدام برای اقتصاد استان بسیار موثر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار