دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان با بیان اینکه فرآیند ثبت نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات تولید نیازمند کاهش است گفت: راستی‌آزمایی آماری بانک‌های استان و سازمان صنعت در ستاد تسهیل باید انجام شود.
کد خبر: ۵۱۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 23 October 2017
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان با بیان اینکه فرآیند ثبت نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات تولید نیازمند کاهش است گفت: راستی‌آزمایی آماری بانک‌های استان و سازمان صنعت در ستاد تسهیل باید انجام شود.

به گزارش تسنیم، محمد طوماسی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه فرآیند ثبت نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات باید کوتاه‌تر شود اظهار داشت: در مورد ارائه آمار باید راستی‌آزمایی انجام شود چرا که غالبا تفاوت آماری بین بانک‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

طوماسی با ارائه گزارشی از عملکرد بانک ملی گفت: 90 فقره پرونده برای پرداخت تسهیلات به بانک ملی معرفی شد که 57 فقره در شعب در حال تشکیل پرونده و بررسی هستند و تا کنون نیز 16 فقره مصوب داشتیم که در آینده نزدیک پرداخت می‌شود ضمن اینکه 17 فقره تسهیلات نیز پرداخت شده است.

وی بیان کرد: مبلغ کل طرح های معرفی شده به بانک ملی 333 میلیارد و 432 میلیون ریال بوده که تا کنون5 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

نماینده بانک تجارت نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد خود اظهار داشت: 53 مورد پرونده در قالب سایت بهین یاب به بانک تجارت معرفی شده که تاکنون 3 مورد پرداختی با 15 میلیارد ریال و دو مورد مصوبه با 18 میلیارد ریال اعتبار داشته است.

طاهری با بیان اینکه 28 مورد پرونده به مبلغ 130 میلیارد و 785 مورد در حال تکمیل پرونده هستند افزود: 18 مورد عدم مراجعه از سوی متقاضیان با اعتبار 198 میلیارد و 70 میلیون ریال گزارش شده است.

نماینده بانک کشاورزی نیز اظهار داشت: از 109 طرح معرفی شده با 46 میلیارد تومان اعتبار 26 طرح عقد قرارداد شده و 8.4 مبلغ آن پرداخت و مصوب شده و 83 مورد نیز در حال بررسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از طرح‌ها یا انصراف داده‌اند و یا عدم مراجعه به بانک داشتند باید علت آن به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

رضا قیاسی عنوان کرد: نسبت به طرح‌هایی که به بانک‌ها ارائه شده، در برخی بانک‌ها پرداخت خوبی داشتند و در برخی پرداخت‌ها ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان در حوزه گردشگری نیز به زودی در سایت بهین یاب فعال می‌شود افزود: در این راستا در خواست رفع مشکل را داشتیم چون بخشی از متقاضیان ما در حوزه گردشگری درخواست تسهیلات دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار