مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: ناحیه شمالی شامل همدان، بهار، کبودراهنگ، رزن، قهاوند، گل تپه، زرین آباد، قروه، دهگلان، کمیجان و ناحیه جنوبی شامل ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و تپه اسماعیل امیرآباد است.
کد خبر: ۵۱۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 22 October 2017
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ ای همدان گفت: مطالعات آمار برداری از منابع آبی سطحی و زیرزمینی استان همدان آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛ محمد ضروری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر پنج سال یک بار آماربرداری در صورت بودن بودجه انجام می‌شود که آماربرداری ازمنابع آبی استان همدان برای آخرین بار در سال 88 انجام شده بود و پس از آن به علت نبود بودجه تاکنون انجام نشده بود.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تامین مالی آماربرداری از منابع آبی استان همدان از محل طرح احیا و تعادل بخشی تامین شده است اظهار کرد: در اجرای این مطالعات و آماربرداری استان همدان به 2 ناحیه شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه قرارداد ناحیه جنوبی زودتر از ناحیه شمالی منعقد شده بود آماربرداری از چشمه و قنات ها در ناحیه جنوبی آغاز شده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: ناحیه شمالی شامل همدان، بهار، کبودراهنگ، رزن، قهاوند، گل تپه، زرین آباد، قروه، دهگلان، کمیجان و ناحیه جنوبی شامل ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و تپه اسماعیل امیرآباد است.

وی بیان کرد: میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح 26 میلیارد ریال است که این آماربرداری باید در مدت زمان 2 ساله اجرایی شود.

ضروری با اشاره به اینکه اقدامات صحرایی در سال آبی 96-97 باید انجام شود، تصریح کرد: اگر بودجه تخصیص یابد کار صحرایی تمام شده و سپس اقدامات دفتری انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: آمار برداری هر پنج سال یکبار انجام می‌شود و طبق برنامه باید سال 95 شروع می‌شد که به دلیل عدم تخصیص این طرح عملی نشد.

ضروری افزود: آمار برداری از منابع آبی نقش بسیار مهمی در برنامه‌ ریزی‌های آینده منطقه دارد و مدیران ارشد استانی با داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بروز از این منابع راهبردی نه تنها قادر خواهد بود برای حفاظت و استفاده بهینه از این منابع برنامه ریزی کنند بلکه می‌توانند زیرساخت‌های مهم استان از جمله اشتغال، کشاورزی و صنعت استان را نیز بر این اساس به صورت بهینه طرح ریزی کنند.

وی بیان کرد: این امر نشان ‌دهنده اهمیت موثر این آمار برداری بوده و می‌توان گفت که مهمترین کار شرکت آب منطقه‌ای همدان به لحاظ زیر بنایی همین آمار برداری است.

در استان همدان 13 دشت وجود دارد که 6 دشت مشترک با استان های همجوار و هفت دشت در خود استان است.

تمام دشت های استان همدان ممنوعه و دشت کبودراهنگ ممنوعه بحرانی است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار