حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ مبلغ در ایام محرم به سراسر استان اعزام شدند اضافه کرد: شبکه تبلیغی استان در قالب ۱۰ هزار مبلغ بانو و آقا، هزار و ۸۰۰ مسجد، دو هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی، هزار و ۸۰۰ مداح و ۳۴۰ موسسه و مرکز قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام محرم، دهه آخر صفر و اربعین فعال بوده و خواهند بود.
کد خبر: ۵۱۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 22 October 2017
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از حضور ۳ مبلغ در موکب‌های داخل استان و کشور عراق در روز اربعین خبر داد.

به گزارش ایکنا،حجت‌الاسلام و المسلمین علی دشتکی،مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، شنبه ۲۹ مهرماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اظهار کرد: یکی از نقاط قوت فرهنگ شیعه، مناسبت‌های دینی و مذهبی است که مردم در طول سال خود را موظف به حضور در این مناسبت‌ها می‌دانند.

وی افزود: مناسبت‌های دینی و مذهبی باعث آن شده است که دگر مناسبت‌های ملی نیز از آنها تأثیر پذیرد و همواره شاهد حضور پررنگ مردم در این ایام باشیم لذا این نعمتی است که باید قدردان آن بود و قدردانی از آن نیز تنها با نهادینه‌سازی نیاز‌های فرهنگی مردم و تعمیق باور‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آنها ممکن است.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ مبلغ در ایام محرم به سراسر استان اعزام شدند اضافه کرد: شبکه تبلیغی استان در قالب ۱۰ هزار مبلغ بانو و آقا، هزار و ۸۰۰ مسجد، دو هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی، هزار و ۸۰۰ مداح و ۳۴۰ موسسه و مرکز قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام محرم، دهه آخر صفر و اربعین فعال بوده و خواهند بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ سال گذشته شبکه تبلیغی توسط اهل بیت(ع) شکل گرفته است عنوان کرد: اگر حرکت دین و نظام اسلامی به سمت شبکه سازی محلی و منطقه‌ای است این مهم به برکت فرهنگ اسلامی، فرهنگ تشیع و عاشورا است که باید از آن در جهت تعمیق باور‌های مردم و تحقق اهداف فرهنگ دینی نظام اسلامی بهره مند شویم.

وی ادامه داد: در این راستا، تبیین آداب اربعین توسط شبکه تبلیغی یکی از مسائل مهم و از جمله اولویت‌های شبکه‌های تبلیغی به شمار می‌رود، صدا وسیما، مطبوعات و رسانه‌ها نیز در نهادینه‌سازی فرهنگ و آداب اربعین نقش مهمی دارند.

حجت‌الاسلام دشتکی ابراز کرد: در دهه اول محرم گروهی جهت رصد فعالیت‌های مردمی ۳۰۵ هیئت مذهبی در ایام عزاداری امام حسین(ع) سامان دهی شد که در ۷ محور، مکان برگزاری، وضعیت کلی اجرا، سخنرانی، مداحی و ادعیه، آسیب‌های عزاداری و برخی خرافه‌ها، نوع خدمات ارائه شده و برخورد مسئولین مراسم و برآورد هزینه‌های مردمی مورد رصد قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: بر اساس رصد انجام گرفته برروی فعالیت‌های ۳۰۵ هیئت مذهبی استان، برنامه‌های این ایام با مجموع رتبه ۹۵ درصد، قابل قبول بوده و ۵ درصد باقی مانده نیز در حد تذکر بوده است، برنامه‌ریزی‌های اربعین در دو محور داخل استان و برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی داخل و خارج استان انجام خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام دشتکی بیان کرد: در بخش برنامه‌های داخل استان، هزار و ۴۰۰ مسجد، هزار و ۷۰۰ مداح، دو هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در قالب ۴۰۰ هیئت دانش آموزی و هزار و ۸۰۰ هیئت مردمی و ۸۰۰ مبلغ در اربعین حسینی فعال خواهند بود اجتماع بزرگ مردمی نیز در تمامی شهرستان‌های استان و مرکز استان در این روز برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: در بخش دوم برنامه‌های این روز نیز سامان دهی ۲۵ هیئت «خادمین اربعین» با ارائه خدمات عمومی و میزبانی از مردم و زوار داخل و خارج استان، مدیریت حسینیه‌ها و تکایا، نذورات و ...توزیع و پخش ۶ نوع پوستر با محور آداب اربعین و نکات لازم همراه با تصاویر شهدا از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین است.

وی گفت: سامان‌دهی و سازمان‌دهی هیئات مذهبی در ۵۰ نقطه از استان، ارائه توصیه‌های لازم در خصوص فرهنگ‌سازی اربعین در قالب ۲۱ محور به مردم و زوار، اعزام ۳ مبلغ در هر یک از موکب‌های داخل و خارج استان و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت با ارائه پوستری از تصاویر شهدا در پیاده‌روی اربعین با عنوان هر زائر نایب‌الزیاره یک شهید از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

حجت‌الاسلام دشتکی از در پایان از هیئات مذهبی استان که به عنوان مبتکر طرحی به نام «میثاق نامه هیئات مذهبی» در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی بودند تشکر و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار