کاظمی
نماینده مردم ملایر گفت: در آخرین مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعتیاد را جرم ندانسته بلکه بیماری تشخیص داده بنابراین به این نتیجه رسیده‌اند که برای مقابله با این بیماری تنها مقابله نیروی انتظامی کافی نیست و باید همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها پای‌کار بیایند.
کد خبر: ۵۱۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 20 October 2017
کاظمی نماینده ادوار مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه سخت با اعتیاد بدون کار فرهنگی و تربیت نسل جوان نتیجه نمی‌دهد.

به گزارشتابناک همدان از ملایر: محمدکاظمی در جلسه ستاد  طرح کرامت در ملایر اظهار داشت: کشور ما به لحاظ جغرافیایی دارای مرزهای طولانی با افغانستان است که مرکز تولید مواد مخدر می‌باشد.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولان ما در کشور بعد از پیروزی انقلاب بحث مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن بوده است.

کاظمی تصریح کرد: ما با تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام شدیدترین برخورد را با قاچاق مواد مخدر و اعتیاد داشتیم و مطلب آن‌قدر مهم بود که مقام معظم رهبری مسئولیت این کار را بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشتند، که این نشان از بحث اهمیت مبارزه با مواد مخدر دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که جوانان ما در دام مواد مخدر گرفتار شونددیگر نمی‌توانند در جبهه دفاع از ارزش‌ها، اعتقادات و مرزهای کشور در برابر دشمنان حضورداشته باشند، موادمخدر یکی از مهم‌ترین دام‌ها و برنامه‌ها دشمنان علیه کشور ما است.

کاظمی با اشاره به قانون مجازات‌های اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان آن در کشور عنوان کرد: برخی از مفاد اجرای قانون در مجامع بین‌المللی مقبول واقع نشده و می‌گویند این قوانین مجازات با قوانین حقوق بشر هماهنگی ندارد.

وی بیان کرد: اعمال این قوانین مجازات برای قاچاقچیان مواد مخدر درواقع به‌منظور مقابله همه‌جانبه با مواد مخدر در سراسر دنیاست و در یکی از جلسات که با مسئولین مجامع بین‌المللی داشتیم پاسخ قانع‌کننده‌ای در این زمینه دادیم.
 
وی خاطرنشان کرد: کشور ما مسیر عبور و ترانزیت مواد مخدر به اروپا است، اگر نیروی انتظامی ما با باندهای مواد مخدر و قاچاقچیان برخورد قاطعانه نداشته باشند و جلوی آنها را نگیرد سراسر اروپا را مواد مخدر فرا خواهد گرفت و درواقع ما بسیاری از جوانان غیور کشورمان را درراه مقابله با قاچاقچیان و اشرار مواد مخدر ازدست‌داده‌ایم.

نایب‌رییس کمیسیون قضایی مجلس در ادامه گفت: ما مبارزه را سخت کردیم و تجربه کار مبارزه برای مسئولین ما نشان داد که مبارزه سخت بدون حرکت و کار فرهنگی و بدون توجه به خطر آن نتیجه نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: در آخرین مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعتیاد را جرم ندانسته بلکه بیماری تشخیص داده بنابراین به این نتیجه رسیده‌اند که برای مقابله با این بیماری تنها مقابله نیروی انتظامی کافی نیست و باید همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها پای‌کار بیایند.

 کاظمی اظهار امیدواری کرد و گفت: در این راستا  طرح ملی کرامت مطرح شد و مسئولان اجرای آن را نیز بر عهده نهاد مردم و پای‌کار سپاه و بسیج سپردند که انصافاً خیلی خوب و شایسته عمل کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر گفت: با دیدگاهی که داشتیم و دیدیم که مبارزه سخت جواب نداده ما طرحی داشتیم،به این نتیجه رسیدیم که  بیشتر کسانی که به اعدام محکوم می‌شوند عموماً افرادی هستند که به خاطر مشکلات مادی و منافع مادی آن  در دام مواد مخدر درگیر می‌شوند.

 وی اظهار کرد: عمدتاً این افراد  کوله‌کش مواد مخدر هستند در حالی که قاچاقچیان و رؤسای  اصلی باندهای مواد مخدر در آن‌سوی مرزها بوده و سود اصلی را آنها می‌برند.

کاظمی ادامه داد: با اجرای این طرح قانون مجازات اعدام برای کسانی خواهد بود که مسلحانه مواد مخدر را حمل می‌کند و باندی عمل می‌کنند.

وی گفت: همچنین اعدام را منحصر کردیم به کسانی که از فرزندان زیر ۱۸ سال  برای توزیع برای مواد استفاده کرده و همچنین افرادی که منابع مالی این کاروان‌ها را تهیه می‌کنند.

کاظمی اضافه کرد: در قانون حمل مواد مخدر برای اعدام در هروئین و تریاک نیز مقدار کمتری بود که در بحث کمیت مواد هم مجازات اعدام تغییر کرده است و شورای نگهبان نیز با این تغییرات قانونی موافق است.

وی بابیان اینکه اگر قانون را به‌درستی در محاکم قضایی و توسط مجریان  اجرا کنیم به‌طورقطع نتیجه‌بخش خواهد بود افزود: در این زمینه ما نیز همه تلاش و کمک خود را خواهیم داشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در کشورهای سوریه و عراق فرد معتاد وجود ندارد این در حالی است که متأسفانه بسیاری از نوجوانان و جوانان ما در ایران به دام اعتیاد افتاده‌اند.










منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار