دبیر کارگروه تربیتی- اخلاقی مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه بیشترین تاثیر را این تحولات در نهاد خانواده می‌گذارد، بیان کرد: در نظام دینی و رویکرد دینی خانواده عزیز‌ترین و محبوب‌ترین نهاد بشری نزد خداوند و به عنوان سنگ بنا و کانون آرام بخش و تربیتی جامعه اسلامی شناخته می‌شود.
کد خبر: ۵۱۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 20 October 2017
دبیر کارگروه تربیتی ـ اخلاقی مجمع عالی بسیج استان همدان گفت: ستاد و کارگروه خاصی در استان همدان برای پیگیری سیاست‌هاي کلی خانواده تشکل نشده است.

به گزارش فارس، حسن رضانیا در هشتمین اجلاس مجمع عالی بسیج استان همدان اظهار کرد: در ارتباط با اجرایی شدن سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری در استان همدان، به صورت مستقیم ورود اجرایی، پژوهشی و مطالعاتی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه یک تحقیقت تلخ و تحولات عجیب و غریب در دنیا در حال رخ دادن است، ادامه داد: آنچه در دنیا رخ می‌دهد بیانگر تحولات عمیق اجتماعی مثبت و منفی است.

دبیر کارگروه تربیتی- اخلاقی مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه بیشترین تاثیر را این تحولات در نهاد  خانواده می‌گذارد، بیان کرد: در نظام دینی و رویکرد دینی خانواده عزیز‌ترین و محبوب‌ترین نهاد بشری نزد خداوند و به عنوان سنگ بنا و کانون آرام بخش و تربیتی جامعه اسلامی شناخته می‌شود.

وی افزود: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب که یک انقلاب فرهنگی بود، باید نهاد خانواده در جایگاه و تراز خود قرار گرفته باشد.

رضانیا یادآور شد: خانواده در جامعه ما از جایگاه در تراز انقلاب برخوردار نیست و همین موضوع باعث شده مقام معظم رهبری بعد از گذشت 38 از انقلاب اسلامی سیاستگذاری کلی نهاد خانواده را تدوین و ابلاغ کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده در مرز بحران است و در همه دنیا وضعیت به همین شکل است، ادامه داد: گزارش‌ها، آمار و قرائن و شواهد نشان می‌دهد خانواده در دنیا در بحران است.

دبیر کارگروه تربیتی- اخلاقی مجمع بسیج استان همدان با اشاره به اینکه دوره گذار از سنت به مدرنیته در حال رخ دادن است، افزود: بررسی شاخص‌ها، علائم و نشانه‌ها در کشور می‌گوید خطر خیلی جدی است.

وی با اشاره به اینکه اگر نظام خانواده سالم بود جامعه سالم است، ادامه داد: در جامعه سالم، نظامات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی کشور هم سالم می‌شود.

رضانیا ادامه داد: مشکل اتفاقات رخ داده در اقتصاد و عدم پویایی، توقف ضربه و خسارت از اقتصاد در نهاد خانواده است و نتیجه خانواده منفعل اقتصاد منفعل خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ ازدواج یک شاخص در نظام خانواده است، ادامه داد: در نرخ ازدواج با مشکل روبرو هستیم.

دبیر کارگروه تربیتی- اخلاقی مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه نرخ طلاق افزایش پیدا کرده و نرخ باروری و موالید با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: افرایش سن ازدواج، افزایش آمار دختران فراری، افزایش زنان سرپرست خانواده، آمار زنان معتاد، افزایش آمار ازدواج‌های معکوس، افزایش زوج زیستی، افزایش زندگی مجردی، افزایش روابط خارج از خانواده و .. نشاندهنده بحران در جامعه است.

وی با بیان اینکه محور خانواده دور زنان و دختران بوده و زن محور خانواده است، بیان کرد: باید گفتمان خانواده‌محور در جامعه رونق بگیرد.

رضایی نیا با اشاره به اینکه در استان همدان به نهاد خانواده، سیاست‌های کلی خانواده پرداخته نشده و ستاد و کارگروه خاصی در استان برای پیگیری این سیاست‌ها تشکل نشده است، ادامه داد: ساختار‌های ما در دستگاه‌های اجرایی دچار ضعف هستند.

وی با اشاره به اینکه کمیته نظارت و پایش اجرای سیاست‌ها فرادولتی باید تشکیل شود، افزود: تاسیس پژوهشکده خانواده را در استان ضروری می‌دانیم.

دبیر کارگروه تربیتی- اخلاقی مجمع بسیج استان همدان با اشاره به اینکه 20 سازمان مردم‌نهاد در استان همدان باید با محوریت و موضوع خانواده تشکیل شود، افزود: اقشار 22گانه بسیج همه پا به رکاب و آماده کار و کمک هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار