دبیر کارگروه مسجد تراز انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مساجد انقلاب را نگاه داشتند، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مساجد محلی برای اعزام به جبهه و محل پشتیبانی از دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۵۱۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 20 October 2017
دبیر کارگروه مسجد تراز انقلاب اسلامی در مجمع عالی بسیج استان همدان با بيان اينكه 70 درصد مساجد استان امام جماعت ثابت ندارند، گفت: برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی پیشنهاد می‌شود مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان تشکیل شود.

به گزارش فارس، حسن فرخی درهشتمین اجلاس مجمع عالی بسیج استان همدان با اشاره به راهکار‌های دستیابی به مسجد تراز اسلامی، اظهار کرد: مسجد در نظام اسلامی جایگاه خاصی دارد.

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب مساجد ظرفیتی برای حضور انقلابیون بود، ادامه داد: مهمترین عامل پیروزی انقلاب تدابیر امام(ره)، پای کار بودن روحانیت و حضور مردم در مسجد بود.

دبیر کارگروه مسجد تراز انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مساجد انقلاب را نگاه داشتند، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مساجد محلی برای اعزام به جبهه و محل پشتیبانی از دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه در این 38 سال مسجد مرکز ثقل فعالیت‌های انقلابی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده است، بیان کرد: اکنون مساجد از سوی دشمن مورد تهدید قرار گرفته چراکه پایه‌های ایمانی و اعتقادی ملت در مساجد است.

فرخی با تأکید بر اینکه دشمنان مسجد را در مسائل مجازی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به توپ بسته‌اند، ادامه داد: هم اکنون مسجد آن طور که باید کارکرد‌های زمان پیروزی انقلاب را ندارد چرا که هجمه‌های فرهنگی جوانان را مبهوت کرده است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و 800 مسجد در استان همدان، تصریح کرد: در 200 مسجد نماز صبح، در 700 مسجد نماز ظهر و عصر و در 600 مسجد نماز مغرب و عشا برپا می‌شود.

دبیر کارگروه مسجد تراز انقلاب اسلامی با بیان اینکه در استان 70 درصد مساجد امام جماعت ثابت ندارند، افزود: این موضوع نشاندهنده بحران است.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد مساجد مرکز استان همدان امام جماعت دارند، ادامه داد: بسیج در 10 سال گذشته سه نظام حلقه‌های صالحین، هم اندیشی و شورایی و احیای هویت اقشار بسیج در مساجد را دنبال می‌کند.

فرخی اهداف طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی را گفتمان‌سازی و اجرایی کردن رهنمود‌های رهبری، ایجاد انسجام در بین نهاد‌ها و متولیان دستگاه‌هایی اجرایی مساجد و... دانست و تأکید کرد: برای رسیدن به مسجد تراز انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌شود مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان تشکیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار