میرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از کاهش ۹۳ درصدی سطح گستره آتش سوزی مناطق حفاظت شده استان همدان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد
کد خبر: ۵۰۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 17 October 2017
میرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از کاهش ۹۳ درصدی سطح گستره آتش سوزی مناطق حفاظت شده استان همدان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

به گزارش مهر،محمدرضا محمدی در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی استان همدان افزود: این کاهش قابل توجه دو علت عمده داشته است که شامل تدوین و توجه به برنامه عمل اداره کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص حریق در مناطق تحت مدیریت و هماهنگی با فرمانداری های استان و مدیریت بحران استانداری در جلب همکاری دستگاه ها بوده است.

وی گفت :هرجا به صورت هماهنگ و برنامه مند عمل کرده ایم توانسته ایم به توفیق برسیم.

محمدی ادامه داد: در خصوص اطفای حریق در مناطق حفاظت شده از نظر امکانات با فقر رو به رو هستیم و امیدواریم بتوانیم برای سال های آینده ، امکاات مورد نیاز را تامین کنیم.

وی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص وضعیت مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های طیور در استان همدان گفت: این بیماری ها می تواند دام ها، حیات وحش و انسان ها را آلوده کند و با عملکرد مثبت اداره کل دامپزشکی استان، تلفات قابل توجهی در این زمینه نداشتیم.

وی در خصوص آلودگی رودخانه ها و مشکلات بهداشتی آب در سدهای اکباتان همدان و سرابی تویسرکان گفت: رفع مشکلات زیست محیطی و طبیعی، مستلزم مشارکت و مسئولیت پذیری همه دستگاه ها است و مجموعه ای از دستگاه ها باید قدم جلو بگذارند تا این معضلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: بهبود عمل به مسئولیت های نظارتی و کنار گذاشتی فرافکنی و قصور در اعمال وظایف و تکالیف قانونی از الزامات رفع مشکلات رودخانه های استان است و کم توجهی را باید از ساحت عملکرد دستگاه ها پاک کنیم.

وی تاکید کرد: یکجا باید این قضیه تعیین تکلیف شود تا تتمه منابع آبی باقیمانده را حفظ کنیم و این موضوع، قربانی سستی دستگاه ها نشود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته پدافند غیر عامل گفت: پدافند زیستی یکی از ۸ محور مهم پدافند غیر عامل است و باید با نظام مندی و برنامه مندی در استان در این زمینه گام برداشته شود که هماهنگی های لازم با پدافند غیر عامل استان صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار