مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با بیان اینکه این روند تا پایان جمع‌بندی حساب‌ها و ارسال به شرکت مربوطه، ادامه دارد، بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته قبل از آغاز فرآیند، سطح زیر کشت گندم در سال جاری 398 هزار و 630 هکتار پیش‌بینی شده بود.
کد خبر: ۵۰۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 17 October 2017
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه از فعالیت 85 مرکز خرید گندم در همدان طی امسال خبر داد.

به گزارش فارس؛ علیرضا رنجبرضرابی با اشاره به  خرید تضمینی گندم در همدان، اظهار کرد: بر اساس تصمیم هیأت دولت خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی به شرکت بازرگانی دولتی ایران و در استان‌ها به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق 14گانه محول شده است.

وی با بیان اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 هر سال ابتدای فروردین ماه با کسب دستورالعمل خرید تضمینی گندم، به تشکیل کمیته خرید زیر نظارت مدیرعامل اقدام می‌کند، گفت: این شرکت بدون وقفه در حوزه معاونت بازرگانی اقدامات لازم ایجاد آمادگی خرید گندم را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با بیان اینکه این روند تا پایان جمع‌بندی حساب‌ها و ارسال به شرکت مربوطه، ادامه دارد، بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته قبل از آغاز فرآیند، سطح زیر کشت گندم در سال جاری 398 هزار و 630 هکتار پیش‌بینی شده بود.

وی با اشاره به اینکه مقدار تولید گندم طی امسال 584 هزار و 104 تن پیش بینی شده بود، افزود: مقدار خرید این محصول نیز 397 هزار و 191 تن برآورد شده بود.

رنجبرضرابی از خرید 380 هزار تن گندم طی امسال در استان خبر داد و افزود: ارزش این محصول خریداری شده 4 هزار و 955 میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد: شرکت غله پس از اعلام پیش‌بینی خرید گندم به تفکیک هر شهرستان با در نظر گرفتن میزان تولید نسبت به بررسی مقدار فضای ذخیره‌سازی موجود اعم از دولتی، بخش خصوصی، کارخانجات آرد سازی و یا مباشرین (اتحادیه‌های تعاون روستایی) برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با اشاره به اینکه پس از تعیین مراکز خرید گندم کمیته‌ای متشکل از نمایندگان این شرکت و ادارات مربوطه از این مراکز بازدید کردند، گفت: از تمام امکانات موجود از جمله تجهیزات آزمایشگاهی، باسکول، جک تخلیه و... بازدید و در خصوص نواقص احتمالی تذکرات لازم داده شد تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه خرید گندم طبق سال‌های گذشته از ابتدای تیر ماه در فامنین، همدان و قهاوند آغاز شد، افزود: برداشت گندم در  این شهرها همواره زودتر از سایر نقاط استان آغاز می‌شود.

رنجبرضرابی خاطرنشان کرد: این فرآیند با استقرار عوامل تشخیص، ذیحساب، کارشناس آزمایشگاه، کاربر سیستم، ناظر حراست و دیگر عوامل در 85 مرکز خرید اصلی و فرعی انجام شد.

 وی با اشاره به اینکه در چهار مرکز دولتی و هشت مرکز خصوصی این اقدام صورت گرفت، افزود: در 11 کارخانه آردسازی و 62 مرکز مباشر، خرید گندم انجام شد که مجموع آن 85 مرکز را شامل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار