حجت‌الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه خلاقیت و توان فکری جوانان و نوجوانان می‌تواند در امر فضای مجازی راه‌گشا باشد ادامه داد: می‌توان فضای مجازی را به نفع آموزه‌های دینی مدیریت کرد و در این میان نقش هنر عنصری مهمی است.
کد خبر: ۵۰۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 16 October 2017
 رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان عنوان کرد: آنچه در جشنواره «نماز و فضای مجازی» به دنبال آن هستیم استفاده از ابراز هنر جهت استفاده از فضای مجازی به نفع آموزه‌های دینی است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان، یکشنبه، ۲۳ مهر ماه در جلسه بررسی فرصت‌ها و تهدید‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نقش آنها در ریزش‌ها و رویش‌ها اظهار کرد: اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» در استان هرمزگان برگزار خواهد شد اما در این میان استان همدان نیز جشنواره‌ای با این عنوان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره استفاده از فضای مجازی به نفع آموزه‌های دین و قرآن به ویژه نماز است افزود: امروزه فضای مجازی به فضایی حقیقی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم اضافه کرد: زمانی فضای مجازی دارای مخاطبین  بسیار کمی بود اما متأسفانه اکنون این فضا تبدیل به اقیانوس بی‌حد و مرزی شده است که جاذبه‌های خاص خود را دارد آن هم با صرف هزینه اندک.

رئیس ستاد نماز استان اضافه کرد: فضا مجازی می‌تواند مسموم و یا هدایت کننده باشد، آن زمان که بتوان از این فضا در جهت رشد و ترقی جامعه استفاده کرد فضای مجازی فضایی هدایت گر و در غیر این صورت فضایی مسموم خواهد بود.

وی عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر قرار بود رهبر نباشم به عنوان مدیر فضای مجازی مشغول به فعالیت می‌شدم» این سخن نشان اهمیت بالای فضای مجازی دارد.

حجت‌الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه خلاقیت و توان فکری جوانان و نوجوانان می‌تواند در امر فضای مجازی راه‌گشا باشد ادامه داد: می‌توان فضای مجازی را به نفع آموزه‌های دینی مدیریت کرد و در این میان نقش هنر عنصری مهمی است.

این مقام مسئول گفت: این استان شاهد برگزاری ۴ جشنواره نماز و آموزه‌های فرهنگی بوده است که بیش از هزاران اثر در این جشنواره داوری شد و آخرین جشنواره در ۳ سال گذشته برگزار شد که حدود هزار و ۴۰۰ اثر در رشته‌های مختلف گرافیک، تئاتر، کلیپ و انیمشین به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی ابراز کرد: آنچه در این جشنواره به دنبال آن هستیم استفاده از ابراز هنر جهت استفاده از فضای مجازی به نفع آموزه‌های دینی است، می‌توان از این فضای مجازی جهت بیان درد‌ها، انگیزه‌ها و پیام عاشورا و واقعه کربلا بیان کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار