دریس با بیان اینکه ما به دنبال ورود عالمانه، متفکرانه و هوشمندانه مخاطبین به فضای مجازی هستیم افزود: باید سواد رسانه ای خود را ارتقاء بخشیم، باید مخاطبان شبکه‌های اجتماعی با مخاطرات این نوع ازفضاها آشنا شوند، دشمن از بی سوادی مخاطبان استفاده و باعث قربانی آنها می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 16 October 2017
مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: امروز دشمن برای همه ارزش‌های کشور ما در شبکه‌های مجازی قیام کرده است آن هم قیامی با تمام قدرت و توان؛ اینجاست که معنای دشمنان آنلاین و مسئولان آفلاین معنا پیدا می‌کند.

به گزارش ایکنا ، مسعود دریس، مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور یکشنبه، ۲۳ مهرماه در جلسه بررسی فرصت‌ها و تهدید‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نقش آها در ریزش‌ها و رویش‌ها اظهار کرد: ایران با یک آزمایش الهی مواجه است.

وی افزود: دشمنی که روزی برای نابودی ملت این مرز و بوم با حضور بیش از ۳۴ کشور جنگی علیه ایران به راه انداخت اما در آن زمان، جوانان غیور و شجاعی جهت پاسداشت از همه ارزش‌های انقلاب راهی میدان شدند و اجازه تعرض دشمن را به خاک سرزمین خود ندادند.

دریس اضافه کرد: افتخاری که در دوران ۸ سال دفاع مقدس خلق کردیم در دنیا بی‌نظیر بود، حماسه ای بود که در درازای تاریخ می‌تواند الگویی باشد برای جهانیان، ما هر آنقدر که توانستیم در عرصه انتقال پیام انقلاب موفق باشیم همان اندازه نیز توانستیم موجب بصیرت افزایی جهان به ویژه جهان اسلام شویم.

مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: انقلاب اسلامی تنها در کشور ایران اتفاق افتاده است و آنچه که از گوشه و کنار جهان در خصوص تظاهرات و مخالفت‌های ملت‌ها در برابر دولت‌ها شنیده می‌شود تنها یک خیزش است نه انقلاب.

وی گفت: دشمنان ما، آن زمان که به دنبال ساخت کشور خود بودیم هیچ گاه از هدف غایی خود غافل نشدند و همواره نقشه‌های مختلفی جهت براندازی حکومت اسلامی در سر می‌پروراندند و تمام هم و غم آنها نابودی این نظام الهی است نه چیز دیگر.

دریس ادامه داد: ایران در عرصه‌های مختلف نظامی و تکنولوژی جزء کشور‌های انگشت شمار جهان است که این مهم محصول مجاهدت‌های خاموش و آشکار امت حزب الله و معتقدین به نظام الهی بود که خشم و نفرت استکبار را نسبت به کشور ما افزایش داد.

این مقام مسئول ابراز کرد: امروز دشمن از دری به نام فضای مجازی وارد شده است که با سرعت نور در حال رشد است، امروز دشمن برای همه ارزش های کشور ما در شبکه‌های مجازی قیام کرده است آن هم قیامی با تمام قدرت و توان، حال در این میان، آیا نیاز به مجاهدت‌های جوانانی همچون جوانان دوران دفاع مقدس و دستگاه‌های ذیربط نیست؟!

وی با اشاره به اینکه نماز ستون دین است اظهار کرد: ستاد اقامه نماز به عنوان رکنی از ارکان نظام اسلامی و مجموعه ای که به دنبال پاسداری از ارزش‌های دینی در فضای مجازی و حقیقی است وارد میدان شده است. دشمن می‌خواهد دین را از جامعه ما پاک کند که در این میان نماز سپر محکمی جهت مقابله با حربه آنهاست.

به دنبال ورود عالمانه مخاطبان به فضای مجازی هستیم

دریس با بیان اینکه ما به دنبال ورود عالمانه، متفکرانه و هوشمندانه مخاطبین به فضای مجازی هستیم افزود: باید سواد رسانه ای خود را ارتقاء بخشیم، باید مخاطبان شبکه‌های اجتماعی با مخاطرات این نوع ازفضاها آشنا شوند، دشمن از بی سوادی مخاطبان استفاده و باعث قربانی آنها می‌شود.

مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اولین مرحله احیا و نجات در فضای مجازی، بالا بردن سواد رسانه ای است، که در این راستا ستاد اقامه نماز به دنبال راه اندازی کانالی جهت ارائه مطالب پاک و منطبق بر ارزش‌های دینی و اسلامی کشور است که در این مسیر از راهنمایی‌ها و انتقادات جوانان و نوجوانان استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید مطالب درج شده در فضای مجازی ساندویچی و خلاصه شده باشد یادآور شد: دشمن امروزه به خوبی از نیاز‌های بشر امروز آگاهی دارد بنابراین در دو حوزه محتوا و بسته بندی محتوا به خوبی وارد شده است که مواجه عالمانه با این فضای مسموم به عهده دستگاه‌های فرهنگی است.

دریس اضافه کرد: متأسفانه برخی مسئولین نسبت به مسائل مهمی همچون فضای مجازی بی اعتنا هستند که در این بین دشمن کاملا بیدار و به دنبال هدف گیری ارزش‌های والای این مرز و بوم و نابودی آنها است اینجاست که معنای دشمنان آنلاین و مسئولان آفلاین معنا پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انتظار رفع تکلیف نیست بلکه شناخت تکلیف و عمل به موقع به آن است گفت: اگر مسئولین نسبت به تهاجمات فرهنگی دشمن بی اعتنا باشند و به موقع وارد عمل نشوند قیام عاشورا یک بار دیگر اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: نماز می‌تواند سپری در برابر آسیب‌های اجتماعی باشد و در این آشفته بازار فضای مجازی بازدارنده بسیاری از زشتی‌ها، پلیدی‌ها و آسیب‌ها شود، ما به دنبال استفاده از این فرصت مغتنم جهت ترویج فرهنگ نماز و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستیم.

دریس گفت: اگر امروز نتوانیم برای نجات جوانان خود از فضای مسموم مجازی چاره‌ای بیندیشیم باید روز به روز شاهد قربانیان بیشتری در این حوزه باشیم ، باید بتوانیم طرح «عبور از اروند» را اجرایی کنیم و به جای غوطه‌ور شدن فرزندان خود در فضا‌های مجازی، به فکر جذب جوانان و نوجوانان کشور‌های غربی به سمت و سوی ارزش‌ها و آموزه‌های دینی خود باشیم.

مسئول روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: برخی‌ها در فضای مجازی می‌روند و برخی‌ها می‌رویند لذا ما شاهد رویش‌ها و ریزش‌هایی در فضا‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم که ریزش‌ها همگی نشأت گرفته از بی سوادی رسانه‌ای و رویش‌ها استفاده صحیح و به جا از این حوزه است همانگونه که نامه مقام معظم رهبری در فضای مجازی همچون بمبی جهانی را بهم ریخت.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار