مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل‌ونقل بار شهری و حومه شهرداری همدان با اشاره به فعالیت تاکسی‌های هوشمند در همدان، گفت: در خصوص هوشمند سازی حوزه بار و مسافر جلسات متعددی برگزارشده و برخلاف اینکه برخی از شهرستان‌ها تاکسی هوشمند را به چشم تهدید نگاه می‌کنند ما به چشم فرصت نگاه می‌کنیم.
کد خبر: ۵۰۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 16 October 2017
سیستم حمل‌ونقل عمومی،شریان‌های اصلی هر شهری محسوب می‌شود و در این میان تاکسی یکی از وسایلی نقلیه عمومی است که نقش زیادی در امر جابه‌جایی شهروندان دارد و ساماندهی این وسیله کلیدی می‌تواند رضایت بیشتر مردم را در پی داشته باشد و در حال حاضر سیستم حمل‌ونقل کشور نیازمند بازنگری علمی، اصولی، کلی و کارشناسی است. 

به گزارشتابناک همدان، مدیران حوزه حمل‌ونقل باید با برنامه‌های طولانی‌مدت و کارشناسی شده بتوانند مشکلات این بخش را حل نمایند.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل‌ونقل بار شهری و حومه شهرداری همدان با حضور در جمع خبرنگاران از آغاز دوباره نوسازی تاکسی‌های همدان از آبان ماه خبر داد و گفت: قریب به ۱٬۷۰۰ خودروی فرسوده در شهر همدان وجود دارد  که تقریباً ۷۰۰ خودرو نوسازی شده است  و مابقی مشکل ضمانت‌های بانکی جهت دریافت تسهیلات رادارند که به‌زودی با همکاری شهرداری و شورای شهر مرتفع خواهد شد.

مهران حاجیان بابیان اینکه از آبان ماه امسال طرح نوسازی تاکسی‌ها بار دیگر آغاز خواهد شد، افزود: خودروهای آریو، سمند و پژو جایگزین خودروهای فرسوده خواهند شد.

وی خاطر نشان ساخت: درگذشته یکی از مشکلات اصلی تبدیل تاکسی‌های فرسوده و استفاده از تسهیلات بانکی، اخذ ضمانت نامه از سوی بانک‌ها بود که با توافق صورت گرفته با مدیرعاملان بانک‌های مربوطه این مشکل برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهری و حومه همدان در ادامه گفت: از این پس رانندگان تاکسی‌های فرسوده بدون ضمانت نامه نسبت به دریافت تسهیلات اقدام خواهند کرد.

حاجیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص سرویس مدارس، اظهار داشت: با بازگشایی مدارس ساماندهی سرویس‌های مدارس در دستور کار قرار گرفت و اکنون همدان به‌عنوان پایلوت در کشور شناخته‌شده است.

وی تصریح کرد: سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) باهدف رضایتمندی خدمات گیرندگان این حوزه و تأکید به اهمیت ارائه خدمات باکیفیت در جامعه دانش آموزان ایجادشده است.
حاجیان ازساماندهی بالغ‌بر یک‌هزار سرویس مدرسه در همدان خبر داد و افزود: پیش‌بینی‌شده تا پایان آبان ماه این تعداد به دو برابر افزایش یابد و قرارداد ما با سرویس مدارس نیز ۹ ماهه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سرویس تنها انتقال چهار دانش‌آموز را برعهده‌گرفته خواهد داشت و غیرازاین تعداد تخلف محسوب می‌شود، گفت: امسال نظارت سه برابر افزایش‌یافته و تقریباً ۱۸ نفر از بازرسان در این حوزه فعالیت دارند که بازرسان حوزه‌های مختلف نیز در این امر با ما همکاری دارند.

حاجیان بابیان اینکه در راستای ساماندهی سرویس مدارس در کنار سازمان تاکسیرانی، آموزش‌وپرورش و پلیس راهور وظیفه مهمی دارند، افزود:‌ طبق آئین‌نامه موجود سه درصد از هزینه سرویس مدارس را مدیران مدرسه  می‌توانند نظارت داشته باشد که این مبلغ به‌حساب مدرسه واریز و در اختیار رانندگان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغیه وزارت راه نسبت به ساماندهی خودروهای باری که با سوخت نفت گاز (گازوئیل) فعال هستند، خاطرنشان کرد: برای برقرار شدن سوخت این خودروها باید ساماندهی صورت گیرد که تا پایان مهرماه این فرصت باقی است.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل‌ونقل بار شهری و حومه شهرداری همدان با اشاره به اینکه با اجرای این طرح در کشور مبلغ چند هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی شده است، افزود: تاکنون ۱۶۵۵ خودرو بار نیمه سنگین گازوئیل سوز در سامانه موردنظر ثبت‌نام کرده اما مجوز  لازم را جهت دریافت پروانه اشتغال ندارند و لازم به ذکر است که اگر تنها ثبت‌نام به سامانه از سوی مالکان بسنده شود با مشکلاتی مواجه و متضرر خواهند شد.

حاجیان ضمن هشدار به رانندگان خودروهای دیزلی عمومی درون‌شهری، از آنها خواست هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت بارنامه و ثبت‌نام در سامانه مربوطه اقدام کنند.
وی افزود: مالکان ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری نیز باید در سایت وزارت کشور به نشانی WWW.UTCMS.IR ثبت‌نام کنند.

حاجیان درزمینه فعالیت تاکسی‌های هوشمند در همدان، گفت: در خصوص هوشمند سازی حوزه بار و مسافر جلسات متعددی برگزارشده و برخلاف اینکه برخی از شهرستان‌ها تاکسی هوشمند را به چشم تهدید نگاه می‌کنند ما به چشم فرصت نگاه می‌کنیم.

وی تأکید کرد: نظارت و مدیریت بر کار تاکسی‌های هوشمند به عهده شهرداری است و رانندگان باید مدارک و مجوزهای لازم را اخذ کنند وگرنه فعالیتشان تخلف محسوب می‌شود. 
حاجیان با  تأکید به دریافت مجوز تاکسی هوشمند از سوی شرکت‌ها، افزود: شرکتی که روال قانونی را طی کند ما تاکسی نیز در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل‌ونقل بار شهری و حومه شهرداری همدان در پایان از وجود قریب به ۷۰ خط تاکسی در همدان خبر داد و افزود:‌ درصدد هستیم امسال بتوانیم پرداخت الکترونیک را اجرایی کنیم تا نرخ تاکسی واقعی شود و تخلف به صفر برسد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار