رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان از تربیت بیش از ۵۰ حافظ جزء ۳۰ در بخش کارکنان وظیفه و ۱۵ حافظ ویژه در قالب حفاظ ۱۰ جزء تا حفظ کل در واحد کارکنان پایور در این مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 15 October 2017
رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان از تربیت بیش از ۵۰ حافظ جزء ۳۰ در بخش کارکنان وظیفه و ۱۵ حافظ ویژه در قالب حفاظ ۱۰ جزء تا حفظ کل در واحد کارکنان پایور در این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی محمدی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان، شنبه، ۲۲ مهر ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۴ مهر ماه، سالروز تشکیل عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان امام خمینی(ره) است.

وی افزود: بر خلاف تمام مخالفت‌های پیشروی تشکیل عقیدتی سیاسی و حضور روحانیت در ارتش، این بخش به دستور مستقیم حضرت امام(ره) که فرمودند: «ارتش بدون عقیدتی سیاسی نمی‌خواهم» در سال ۵۸ شکل گرفت.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های عقیدتی سیاسی ارتش درون سازمانی است اضافه کرد: از جمله برنامه‌های این روز، دیدار رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۱۶ زرهی با نماینده ولی فقیه در استان، سخنرانی با فرمانده پادگان، برگزاری مسابقات قران و .. است.

رئیس عقیدتی سیاسی، تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان مهمترین اهداف ان مجموعه را، ارتقاء سطح معنوی و اعتقادی کارکنان پایور و وظیفه و خانواده آنها عنوان کرد و ادامه داد: با یاری خداوند شاهد تحقق این امر مهم در ارتش هستیم.

حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد: واحد عقیدتی سیاسی، تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان در بخش‌های تبلیغات و روابط عمومی، آموزش، واحد سیاسی، رایانه، نظارت و بازرسی، صندوق قرض الحسنه و اداره پرسنلی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ عنوان برنامه در واحد سیاست برگزار می‌شود افزود: سخنرانی هفتگی مسئول شعبه سیاسی برای سربازان و افسران وظیفه به صورت یگانی و اعزام مسئولین شعبه به نیرو‌های پایگاه نوژه، بیمارستان ابن سینا و ... جهت سخنرانی پیرامون تحولات و مسائل سیاسی روز، اهم فعالیت‌های شعبه سیاسی تیپ ۳۱۶ است.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: دعوت و بهره مندی از اساتید حوزه و دانشگاه در جلسات آگاه‌سازی سیاسی در سطح کارکنان پایور، وظیفه و خانواده های ساکن در کوی سازمانی، فعالیت مستمر در رسانه‌های محلی، نظر سنجی و نیاز سنجی از کلیه جلسات به صورت ماهانه، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و ... از دیگر برنامه‌های واحد سیاسی است.

برگزاری بیش از ۹ عنوان برنامه در واحد آموزش عقیدتی سیاسی تیپ ۳۱۶ شهید قهرمان

وی با شاره به اینکه بیش از ۹ عنوان برنامه در واحد آموزش عقیدتی سیاسی تیپ ۳۱۶ برگزار می‌شود گفت: برگزاری کلاس‌های روخوانی و تفسیر قرآن ویژه پرسنل پایور و وظیفه در قالب ۶۰ کلاس به صورت مستمر در طول سال و برگزاری کلاس‌های آموزش احکام ، اخلاق و عقاید جهت کلیه سربازان در روز‌های سه شنبه هر هفته از جمله فعالیت‌های واحد آموزش است.

رئیس عقیدتی سیاسی، تیپ ۳۱۶ پادگان قهرمان همدان ابراز کرد: برگزاری دوره‌های طرح «بصیرت» ویژه خانواده کارکنان به مدت ۴ روز با دعوت ازاساتید مجرب حوزه و دانشگاه، دیدار و دلجویی ماهانه از ۴ سرباز بی بضاعت متأهل ، برگزاری کلاس‌های آموزش نماز به صورت چهره به چهره ویژه کلیه سربازان وظیفه در طول سال، پاسخ به شبهات و سوالات شرعی کلیه کارکنان پایور و وظیفه به صورت هفتگی توسط روحانی تیپ و ... از دیگر برنامه‌های این واحد است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه دارالقرآن تیپ ۳۱۶ بخشی از تبلیغات و روابط عمومی این مجموعه است یادآور شد: برگزاری ۱۰ محفل انس با قرآن کریم در طول سال، برگزاری ۶ دوره مسابقات قرآن ویژه خانواده کارکنان پایور و وظیفه و تشکیل جامعه القرآن ویژه خانواده کارکنان تیپ از جمله فعالیت‌های دارالقرآن عقیدتی سیاسی تیپ به شمار می‌رود.

رئیس عقیدتی سیاسی، تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان اظهار کرد: ۲۰ هزار فعال قرآنی در سطح ارتش وجود دارد که بیش از ۹ هزار نفر آنها حافظ قرآن هستند از این تعداد نیز ۱۵۰ نفر حافظ کل هستند، در این بین سهم استان همدان، تربیت بیش از ۵۰ حافظ جزء ۳۰ در بخش کارکنان وظیفه و ۱۵ حافظ ویژه در قالب حفاظ ۱۰ جزء تا حفظ کل در واحد کارکنان پایور است.

وی عنوان کرد: کسب مقام برتر مسابقات قرآن منطقه غرب و جنوب کشور طی چند سال متوالی توسط کارکنان پایور و خانواده آنها،کسب مقام برتر مسابقات قرآن کشوری نیرو زمینی ارتش، احداث دارالتحفیظ و تشکیل کلاس‌های حفظ قرآن جهت کارکنان پایور و وظیفه و برگزار اردو‌های سیاحتی- تفریحی ویژه خانواده‌های قرآنی از دیگر اقدامات دارالقرآن بخش عقیدتی سیاسی تیپ ۳۱۶ زرهی است.

نقش کلیدی روحانیت از شکل گیری انقلاب تا به اکنون

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نقش روحانیت از همان زمان شکل گیری انقلاب تا به اکنون نقش کلید بوده است افزود: در دوران انقلاب و دفاع مقدس فعالیت‌های ارزشمندی توسط روحانبون انجام گرفت و هموراه شاهد حضور روحانیون در کنار فرماندهان ارتش و لبیک به ندای رهبرشان بوده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۴۸ هزار شهید ارتشی در کشور وجود دارد اضافه کرد: از این تعداد، ۴۶ هزار شهید متعلق به سازمان ارتش زمینی است و سهم استان همدان در این میان، ۷۰۰ شهید گلگون کفن بوده است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار جانباز و هزازان آزاده سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس است که همه این مار و ارقام نشان از کمال اقتدا و صلابت این سازمان نظامی دارد.

حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد: وجه تمایز ارتش ایران با ارتش سایر کشور‌ها برگزاری نماز جماعت، کلاس‌های قرآن، بیان احکام و احادیث، پاسخ به شبهات، و تفسیر قرآن است که اهم این برنامه‌ها توسط روحانی ارتش اجرایی می‌شود.

رئیس عقیدتی سیاسی، تیپ ۳۱۶ همدان یادآور شد: در ۶ ماهه نخست سال، ۳۸۸ عنوان کتاب درموضوعات مختلف توسط کارشناسان و پژوهشگران این مجموعه به چاپ رسیده است، خبر نامه داخلی ذوالفقار، گاهنامه تخصصی حوزه سلامت وروان با نام طرح امام رضا(ع)،۱۲نشریه به صورت ماهانه و فصل نامه‌هایی نیز متناسب با نیاز جامعه منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه فرماندهان رأس نیرو‌های ارتش چهره‌های شاخص مذهبی، ولایت مدار و متخصص و متعهد هستند عنوان کرد: از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تا به اکنون فرماندهان نیرو‌ها، افراد ی مذهبی و ولایت مدار هستند.

این مقام مسئول یادآور شد: ارتش جمهور اسلامی ایران نیز امروز ولایت مدار، مذهبی و پادررکاب ولی فقیه است و آماده جانفشانی در اسلام ناب و حفظ استقلال و امنیت ارضی کشور را دارد، امام خمینی(ره) فردی دور‌اندیش بودند و با تشکیل عقیدتی سیاسی در ارتش، به فکر ارتقاء ولایت مداری در سازمان نظامی بودند،امروزه به کوری دشمن، ولایتمداری ارتش نیز در سطح بالایی قرار دارد.


مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار